امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 20549 |
تاریخ انتشار : ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹ | ارسال توسط : |
249 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

وزیر کشور از تشکیل مرکز رصد اجتماعی در وزارت کشور خبر داد و گفت: دستگاه‌های مختلف باید به مرکز رصد اجتماعی متصل شوند تا تحلیل، استنتاج، برنامه‌ریزی و مدیریت مبتنی بر آن انجام شود.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران در تشریح مصوبات این جلسه گفت: امروز توفیق داشتیم در جلسه شورای اجتماعی موضوع بسیار مهم و پراهمیت که تاکید و توصیه مقام معظم رهبری در جلسات شورای اجتماعی در محضر ایشان نیز بود را به منصه تحقق، تکلیف و اجرا دربیاوریم، این موضوع مهم تشکیل مرکز رصد اجتماعی بود. درحقیقت جامعه یک موجود زنده و در حال تکامل و پویا است. می‌خواهیم این جامعه را به عنوان عرصه فعالیت عموم مردم در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، امنیتی مدیریت، هدف گذاری و برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به اینکه می‌بایست دارای داده‌ها، آمار، اطلاعات رفتار جامعه در حوزه‌های مختلف و در زمان و جغرافیایی متفاوت باشیم، تصریح کرد: مرکز رصد ملی با همین نیت و با تاکیدات مقام معظم رهبری و با تشویق و پیگیری رئیس جمهور محترم و همه دستگاه‌های اجرایی این شورا کارش را شروع کرد. امروز که همه دستگاه‌ها از جمله وزارت کشور، قوه قضاییه، نیروی انتظامی، بهزیستی و بقیه دستگاه‌ها گزارش دادند، معلوم شد سایر دستگاه‌ها زحمات زیادی در این باره متقبل شده اند. همه باید در مرکز رصد اجتماعی در وزارت کشور بسیج شوند و مبتنی بر آن تحلیل، استنتاج و برنامه ریزی، مدیریت و اقدام لازم را انجام دهیم.

وی ادامه داد: امیدواریم این مرکز رصد که پدیده بسیار مبارکی است و ما تاکنون در کشورمان یک مرکزیتی که بتواند این رصد را انجام دهد و داده‌ها را با تحلیل جان بخشی کرده و تبدیل به ابزار برنامه ریزی کند، نداشتیم . هر دستگاهی به صورت مستقل این کار را انجام می‌داد و امروزه از کمیته امداد گرفته تا بهزیستی، وزارت کشور، قوه قضاییه و همه دستگاه‌های دیگر که به عنوانی در این بخش مسئول هستند، از این داده‌ها استفاده می‌کنند.

وزیر کشور تاکید کرد: همه این مراکز به وزارت کشور متصل می‌شوند که هم اکنون نیز این کار در حال انجام است و همه با یک ظرفیت مشترک در زیرساخت‌ها و نرم افزارها عمل خواهند کرد و همه این دستگاه‌ها لینکی خواهند داد که بتوانند از داده‌های هم به صورت مشترک استفاده کنند. امیدواریم خداوند متعال توفیق دهد تا بتوانیم از این مرکز رصد ملی به خوبی استفاده کنیم و همه دستگاه‌های اجرایی این امر خیر را که می‌تواند منشاء بسیاری از تحولات و تغییرات هدفدار و برنامه ریزی شده باشد را جدی بگیرند.

وی افزود: با تشکیل این مرکز، به جای اینکه ما تابع تغییر و تحولات باشیم؛ با رصد و تحلیل دقیق اطلاعات می‌توانیم تغییرات را پیش بینی کرده و پیشاپیش حرکت، بسترسازی و هدایت کنیم.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top