امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 20485 |
تاریخ انتشار : ۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ | ارسال توسط : |
228 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

در هفته گذشته شرکت‌های هواپیمایی در اقدامی هماهنگ قیمت بلیت هواپیما را در مسیرهای مختلف داخلی بالاتر از سقف تعیین شده، فروختند و با وجود هشدارهای داده شده تاکنون برخوردی با آنان صورت نگرفته است.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، در هفته اخیر شرکت‌های هواپیمایی داخلی اقدام به افزایش قیمت بلیت هواپیما بالاتر از دامنه تعریف شده و آخرین نرخنامه مصوب شورای عالی هواپیمایی کشوری (نرخنامه آبان ماه سال گذشته) کردند که مورد انتقاد مسئولان دستگاه‌های مختلف از وزیر راه و شهرسازی تا رئیس سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفت اما به نظر می‌رسد این تخلف ایرلاین‌ها و گرانفروشی آنها همچنان ادامه دارد و وقعی به هشدارهای داده شده ننهادند.

به عنوان مثال در شرایطی که حداکثر نرخ بلیت تهران – مشهد باید ۷۷۱ هزار و ۲۰۰ تومان و حداکثر نرخ بلیت تهران – شیراز باید ۶۷۳ هزار و ۷۰۰ تومان باشد شرکت‌های هواپیمایی قیمت بلیت پرواز مشهد را تا بیش از یک میلیون تومان و قیمت بلیت پرواز شیراز را تا بیش از ۹۰۰ هزار تومان افزایش دادند.

این در حالیست که طی هفته گذشته محمد اسلامی – وزیر راه و شهرسازی – نسبت به این افزایش قیمت انتقاد کرد، آن را غیر قانونی دانست و خواستار اصلاح سریع قیمت بلیت هواپیما شد. همچنین تورج دهقان زنگنه – رئیس سازمان هواپیمایی کشوری  درباره این افزایش قیمت به انعکاس روز و به نقل از ایسنا گفت: با توجه به اینکه برخی از شرکت‌های هواپیمایی علی رغم هشدارهای داده شده قیمت بلیت هواپیما را به نرخ مصوب گذشته برنگردانده‌اند باید منتظر برخورد از طریق دستگاه‌های متولی باشند و به زودی ضمن لغو مسیرهای خارجی این ایرلاین‌ها، آنها را به دستگاه‌های دولتی مطبوع شان یا دستگاه قضایی معرفی خواهیم کرد.

این اظهارات در حالی مطرح شده که ایرلاین‌ها همچنان به گرانفروشی خود ادامه می‌دهند و به نظر می‌رسد کسی پاسخگوی این گرانفروشی نیست. شاید باید منتظر برخورد سازمان هواپیمایی کشور با شرکت‌های هواپیمایی متخلف در هفته آینده باشیم.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top