امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 20469 |
تاریخ انتشار : ۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ | ارسال توسط : |
784 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

یک بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال می‌گوید ایران بهترین و قوی‌ترین تیم آسیا است و فرقی ندارد با چه تیمی در انتخابی جام جهانی بازی کند.

ابراهیم قاسم‌پور در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، درباره قرعه‌کشی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا و رضایت کارشناسان از قرعه تیم ملی ایران گفت: به نظرم تفاوتی نداشت که در کدام گروه قرار بگیریم چرا که در بازی‌های نهایی هیچ دیداری، ساده نیست. از طرفی در بین هر دو گروه، ما قوی‌ترین تیم آسیا هستیم. بازیکنان با کیفیت ما و لژیونرهای ما با تجربه و خلاقیت خود ایران را به بهترین تیم آسیا تبدیل کرده‌اند.

او در تحلیل خود از رقیبان ایران در آسیا اظهار کرد: همه تیم‌ها به دنبال منافع خود هستند و با تمام توان بازی خواهند کرد. به اعتقاد من کره‌جنوبی قوی‌ترین رقیب ما در این گروه است. ما با سایر این تیم‌ها هم بازی کردیم اما هیچ یک قوی‌تر از ما نیستند. به همین دلیل فوتبال بسته و به قول خوزستانی‌ها فوتبال چرکی را به نمایش می‌گذارند. اگر برنامه‌ای برای رسیدن به گل داشته باشیم موفق می‌شویم اما همیشه چون برنامه‌ای نیست، دچار مشکل شده‌ایم.

این بازیکن پیشین تیم ملی ایران با اشاره به تیم ملی کره‌جنوبی افزود: کره جنوبی قوی‌ترین رقیب ما است چرا که فوتبال جدیدتری بازی می‌کند، از علم روز دنیا بهره‌مند است و یک تیم صاحب سبک در آسیا است.

قاسم‌پور درباره ابقای اسکوچیچ در سمت سرمربی تیم ملی و بحث‌هایی که فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی به راه انداخته بود، تصریح کرد: سیاست در همه چیز نفوذ کرده است. فدراسیون قصد داشت به این شکل دیدگاه و نظر افکار عمومی را ارزیابی کند و وقتی دید اکثرا موافق ابقای اسکوچیچ هستند، این تصمیم را گرفت تا اگر مشکلی وجود داشت، کاسه و کوزه‌ها سر آن خرد نشود.

او با صراحت اذعان کرد: من یکی از کسانی بودم که از اسکوچیچ انتقاد می‌کردم. شاید الان هم موافق او نباشم ولی نظر من این بود که وقتی کی‌روش رفت باید یک مربی بهتر را می‌آوردیم که طبیعتا هزینه بیش‌تری را به دنبال داشت و به نیمکت ایران هم وزن می‌داد اما با وضعیت مالی فدراسیون فوتبال این اتفاق رخ نداد. بر همین اساس اسکوچیچ با توجه به قراردادش بهترین گزینه است و الان هم شناخت بیشتری نسبت به تیم پیدا کرده و ترکیب تیمش را می‌داند.

این کارشناس فوتبال درباره عملکرد ایران با اسکوچیچ در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی گفت: این موضوع به امکانات و روند آماده‌سازی تیم باز می‌گردد. باید بازی‌های تدارکاتی و اردوهای خوبی را پیش‌بینی کنیم. زمان خیلی کوتاه است و باید از همین امروز شروع کرد. اگر این اتفاق بیفتد، فکر می‌کنم انتظار عجیبی نیست که تیم ملی کیفیت بهتری را به نمایش بگذارد. باید از زمان به صورت بهینه استفاده کنیم.  

او درباره مشخص نبودن نحوه برگزاری مسابقات به صورت رفت و برگشت یا متمرکز گفت: هر کدام مزیتی دارد. اگر بازی‌ها متمرکز باشد و به طور مثال امارات را به عنوان میزبان انتخاب کنند، برای ما بد هم نمی‌شود. امارات آش دهان سوزی هم نیست. از طرفی در رفت و آمد نیستیم و بازیکنان هم در حالت اردو در اختیار کادرفنی هستند و نظارت خوبی روی تیم خواهد بود. ما در بازی‌های اخیر که در بحرین به صورت متمرکز بود، به پیروزی رسیدیم. در هر حال ما قدرتمند هستیم و مشکلی نداریم.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top