امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 20415 |
تاریخ انتشار : ۰۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹ | ارسال توسط : |
494 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

کارشناسان پیش بینی کرده اند که زندگی بیش از ۴۱۰ میلیون نفر در جهان به دلیل بالا آمدن سطح آب دریاها با خطر جدی مواجه خواهد شد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، در این بررسی آمده است: حداکثر ۴۱۰ میلیون نفر در مناطقی با ارتفاع کمتر از دو متر از سطح دریا زندگی می کنند و در صورتیکه انتشار گازهای گلخانه ای کاهش پیدا نکند، در معرض خطر افزایش سطح آب دریا قرار دارند.

این بررسی نشان می دهد که در حال حاضر ۲۶۷ میلیون نفر در سراسر جهان در مناطقی زندگی می کنند که ارتفاع آن از سطح دریا کمتر از دو متر است.

محققان پیش بینی کرده اند که تا سال ۲۱۰۰ با یک متر افزایش سطح آب دریا و وضعیت رشد جمعیت، تعداد افرادی که در مناطقی با ارتفاع کمتر از دو متر از سطح دریا زندگی می کنند به ۴۱۰ میلیون نفر افزایش پیدا می کند.

نقشه های آنان نشان داد که ۶۲ درصد از زمین های در معرض خطر بیشتر در مناطق گرمسیری متمرکز شده اند و اندونزی با بیشترین میزان خطر در سراسر جهان مواجه است. این پیش بینی ها نشان می دهد در آینده این خطر بیشتر است و ۷۲ درصد جمعیت مناطق گرمسیری و ۵۹ درصد مناطق گرمسیری آسیا با خطر مواجه هستند.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، محققان هلندی اظهار داشتند: درحالیکه نتایج این تحقیق قطعی نیست اما لازم است برای پیشگیری طولانی مدت از خطر سیل بر مناطق استوایی تمرکز بیشتری شود.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top