امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 8 شوال 1445 | 2024-04-16
کد خبر: 20405 |
تاریخ انتشار : ۰۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱:۲۷ | ارسال توسط : |
429 بازدید
۰
| 6
ارسال به دوستان
پ

پژوهشگران می گویند این دستگاه شبه قرون وسطایی که توسط دندانپزشک با سیمان ارتودنسی روی دندان های آسیا ثابت می شود در تنفس یا گفتار فرد محدودیتی ایجاد نمی کند.

انعکاس روز پژوهشگران بریتانیایی و دانشگاه اُتاگو در نیوزیلند “نخستین دستگاه کاهش وزن جهان” را معرفی کرده اند که به دندان ها متصل شده و اجازه نمی دهد فرد دهان خود را بیش از دو میلی متر باز کند. این دستگاه که به نام دنتال‌اسلیم دایت کنترل (DentalSlim Diet Control) شناخته می شود از آهنربا و پیچ های قفل کننده که به صورت سفارشی تولید می شوند برای بسته نگه داشتن دهان فرد استفاده می کند.

پژوهشگران می گویند این دستگاه شبه قرون وسطایی که توسط دندانپزشک با سیمان ارتودنسی روی دندان های آسیا ثابت می شود در تنفس یا گفتار فرد محدودیتی ایجاد نمی کند، اما وی را وادار به دنبال کردن یک رژیم غذایی مایع می کند.

کاهش وزن با دستگاهی که فک را قفل می کند!

در مطالعه ای که در نشریه British Dental Journal منتشر شد، هفت شرکت کننده سالم و چاق دستگاه دنتال‌اسلیم دایت کنترل را برای ۱۴ روز استفاده کردند. آنها یک رژیم غذایی مایع را دنبال کردند که روزانه ۱,۲۰۰ کیلوکالری انرژی در اختیار آنها قرار می داد. میانگین کاهش وزن شرکت کنندگان در مطالعه طی این بازه زمانی دو هفته ای برابر با ۶.۳۶ کیلوگرم بود.

کاهش وزن با دستگاهی که فک را قفل می کند!

این دستگاه قفل کننده فک روشی کمتر تهاجمی و خطرناک و البته انسانی‌تر نسبت به آنچه پزشکان در دهه ۱۹۸۰ انجام داده و از طریق عمل جراحی و با کمک سیم فک برخی بیماران چاق را بستند – اقدامی که افراد را در معرض خطر جدی خفگی در صورت استفراغ قرار می داد – به نظر می رسد.

کاهش وزن با دستگاهی که فک را قفل می کند!

برای پیشگیری از چنین احتمالی، دنتال‌اسلیم دایت کنترل دارای ابزاری برای باز کردن قفل دستگاه در شرایط اضطراری است که کاربران می توانند آن را همیشه همراه خود داشته باشند. هیچ یک از شرکت کنندگان در مطالعه نیاز به استفاده از این ابزار را گزارش نکردند، اگرچه یک نفر تایید کرد که با مصرف مقداری شکلات آب شده و نوشیدنی های گازدار تقلب کرده است.

کاهش وزن با دستگاهی که فک را قفل می کند!

پروفسور پل برانتون از دانشگاه اُتاگو و رهبر این مطالعه می گوید: “پذیرش و پیروی مانع اصلی برای افراد در مسیر کاهش وزن موفق است. این دستگاه جدید می تواند در ایجاد عاداتی جدید که به افراد اجازه می دهد یک رژیم غذایی کم کالری را در یک بازه زمانی مشخص دنبال کنند، کمک می کند. این دستگاه یک گزینه غیرتهاجمی، برگشت پذیر، اقتصادی و جایگزینی جذاب برای روش های جراحی است. همچنین، استفاده از این دستگاه با پیامدهایی نامطلوب همراه نیست.”

کاهش وزن با دستگاهی که فک را قفل می کند!

“متعهد بودن در مسیر کاهش وزن بسیار مهم است. اما بسیاری از آنها به واقع برای تحقق این هدف با دشواری مواجه هستند و این جاییست که دنتال‌اسلیم دایت کنترل می تواند به عنوان روشی برای بازگشت به عادات غذایی سبک زندگی عادی مد نظر قرار بگیرد.”

البته، معرفی این دستگاه موجب بحث های زیادی بین مردم، به ویژه در شبکه های اجتماعی شده و افراد بسیاری آن را وسیله ای برای شکنجه و گزینه ای غیر اخلاقی و نه مناسب برای کاهش وزن عنوان کرده اند.

——————————————————————–

بیشتر بخوانید: 

*کربوهیدرات‌هایی برای کاهش وزن!

۳ اقدام ساده برای کاهش وزن سریع

*۱۰ میان وعده برای کمک به کاهش وزن

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top