امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 20309 |
تاریخ انتشار : ۰۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ | ارسال توسط : |
262 بازدید
۰
| 4
ارسال به دوستان
پ

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات متحده عربی می‌گوید مسیر برای افزایش تجارت مشترک دو کشور تا دو برابر فراهم خواهد شد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، فرشید فرزانگان در نشست خبری امروز اظهار کرد: در حال حاضر میزان تجارت مشترک میان دو کشور حدود ۱۶ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود اما با توجه برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته می‌توان انتظار داشت که در سال ۲۰۲۵ میزان تجارت مشترک به ۲۰ میلیارد دلار و در ۱۰ سال به ۳۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

وی با اشاره به برگزاری اکسپو دوبی در سال جاری، توضیح داد: در جریان این نمایشگاه ما امکان آن را خواهیم داشت که محصولات ایرانی را در سطحی جهانی معرفی کنیم و از جاذبه‌های گردشگری گرفته تا دستاوردهای علمی و صنعتی کالاهای ایرانی دیده شوند.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی اتاق ایران و امارات، حتی امکان معرفی واکسن ایرانی کرونا در اکسپو دوبی نیز وجود خواهد داشت و همه شرکت‌های ایرانی امکان آن را که با حضور نمایندگانشان محصولات خود را به شکل حضوری یا مجازی عرضه کنند خواهند داشت.

همچنین حسن زمانی – مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌ها – نیز در این نشست اعلام کرد: نمایشگاه اکسپو دوبی در زمانی حدودا شش ماهه برگزار خواهد شد و در این زمان بین سه تا ۶۰۰۰ فرصت سرمایه گذاری عرضه خواهد شد و این فرصتی مناسب برای ایران خواهد بود که در عرصه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از آنها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ۲۵ میلیون نفر از این نمایشگاه بازدید کنند، اظهار کرد: از این تعداد ۷۵ درصد از کشورهای خارجی وارد امارات می‌شوند و در صورتی که شیوع کرونا کاهش یابد احتمال افزایش تعداد بازدیدکنندگان نیز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌ها پاویون ایران را جزو هشت پاویون برتر اکسپو دوبی دانست و گفت: ما برای این پاویون هشت میلیون دلار هزینه کردیم و یک فرش ایرانی در غرفه ایران قرار می‌گیرد و هر بازدید کننده یک گره همدلی به این فرش خواهد زد. امیدواریم شرکت‌های ایرانی از این فرصت استفاده کنند و برای اقتصاد ایران نتایج مثبتی رقم بخورد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top