امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 20271 |
تاریخ انتشار : ۰۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱ | ارسال توسط : |
442 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: «الی اسمیت» برای نگارش کتاب «تابستان» برنده جایزه کتاب داستانی سیاسی «جورج اورول» شد. به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، «الی اسمیت» جایزه ادبیات سیاسی «اورول» را برای کتاب «تابستان» کسب کرد. داوران این کتاب را به عنوان یک کپسول زمان که می‌تواند حال و هوای بریتانیایی‌ها در این دوران آشفته را شرح دهد معرفی کرده‌اند. […]

گروه فرهنگی: «الی اسمیت» برای نگارش کتاب «تابستان» برنده جایزه کتاب داستانی سیاسی «جورج اورول» شد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، «الی اسمیت» جایزه ادبیات سیاسی «اورول» را برای کتاب «تابستان» کسب کرد. داوران این کتاب را به عنوان یک کپسول زمان که می‌تواند حال و هوای بریتانیایی‌ها در این دوران آشفته را شرح دهد معرفی کرده‌اند.

این نویسنده اسکاتلندی روند نگارش چهار رمان سیاسی را از سال ۲۰۱۵ با رمان «پاییز» آغاز کرد. «اسمیت» خلق رمان «تابستان» را به عنوان آخرین اثر این مجموعه چهار کتابی در ژانویه ۲۰۲۰ آغاز کرد و آن را در آگوست به بازار فرستاد. این رمان مطالبی در ارتباط با همه‌گیری «کووید -۱۹»، آتش‌سوزی‌های جنگل‌های استرالیا، برگزیت و قتل «جورج فلوید» را دربرمی‌گیرد.

«تابستان» برای کسب این جایزه با آثاری از جمله «اپیرگون» نوشته «کلوم مک‌کن» و «مرگ ویوک اوجی» نوشته «آکواک امزی» به رقابت پرداخت.جایزه سه‌هزار پوندی «جورج اورول» که در سال ۱۹۹۳ راه‌اندازی شده‌، سالانه به نویسندگانی تعلق می‌گیرد که با آثارشان به آرمان‌های «جورج اورول» نزدیک‌ترند و آن تبدیل کردن ادبیات سیاسی به اثری هنری است.جایزه سه‌هزار پوندی اثر سیاسی «اورول» نیز به «جاشوا یافا» روزنامه‌نگار ساکن روسیه برای اثر «بین دو آتش» تعلق گرفت.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top