امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 20267 |
تاریخ انتشار : ۰۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ | ارسال توسط : |
217 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

در حالی که چند روز گذشته به موضوعی مبنی براینکه هیچ وانت آریسانی در دو ماهه سال جاری در مجموعه گروه صنعتی ایران‌خودرو تولید نشده است، مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو خراسان از آغاز پروژه راه اندازی خط تولید وانت آریسان بهبود یافته با موتور دوگانه سوز XU۷ ارتقا یافته، خبر داده است. آریسان‌های بهبودیافته تولید می‌شوند اما سطح کیفی آن فعلا دو ستاره باقی می‌ماند!

بر اساس گزارش روز چهارشنبه هفته گذشته انعکاس روز و به نقل از ایسنا، از وضعیت تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو در دو ماهه نخست سال جاری، در این مدت (فروردین و اردیبهشت ماه ۱۴۰۰) تولید وانت آریسان و پژو  ۲۰۰۸ صفر بوده است.

حال امروز (شنبه)، این خودروساز از آغاز تولید وانت آریسان‌های بهبودیافته خبر داده است، بنابراین این توقف تولید دو ماهه وانت آریسان می‌تواند به سبب تولید نسخه بهبودیافته یا در حقیقت ارائه این مدل وانت با موتور دوگانه‌سوز XU۷ باشد.

تولید سالانه ۳۰ هزار دستگاه وانت آریسان جدید

طبق اعلام گروه صنعتی ایران‌خودرو، بیژن زاهدی‌فرد-مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو خراسان- در این رابطه ضمن اعلام آغاز پروژه راه‌اندازی خط تولید وانت آریسان بهبودیافته، در این شرکت، اظهار کرد: گروه صنعتی ایران‌خودرو به‌منظور حفظ سهم بازار در حوزه خودروهای کار، پروژه ایجاد خط تولید سالانه ۳۰ هزار دستگاه نسل بهبود یافته وانت آریسان را در ایران‌خودرو خراسان آغاز کرده است.

وی افزود: براساس راهبردهای تعیین شده در حوزه تولید و توسعه سبد محصولات، از ابتدای اردیبهشت ماه برای راه‌اندازی خط تولید نسل جدید وانت آریسان اقدام شده است. این امر علاوه بر حفظ و توسعه سهم گروه صنعتی ایران‌خودرو در بازار خودروهای کار، سبب ایجاد تولید پایدار در ایران‌خودرو خراسان و حفظ و توسعه اشتغال در سطح استان نیز می‌شود.

این مدیر صنعتی در رابطه با تغییرات این خودرو نسبت به نسل قبلی آن، گفت: این محصول به موتور دوگانه‌سوز XU۷ ارتقا یافته، مجهز شده که نیروی محرکه آن به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. همچنین با تغییراتی که در بدنه این خودرو انجام شده، ظرفیت تاب‌آوری آن تا ۱۰۰۰ کیلوگرم و بار مجاز برای حمل به بیش از ۶۰۰ کیلوگرم رسیده است. این خودرو به مخزن سوخت  ۷۵ لیتری گاز CNG تجهیز شده و برای افزایش ایمنی و گنجایش بیشتر مخزن سوخت بنزین با ظرفیت ۴۰ لیتر به همراه زاپاس‌بند به زیر بدنه منتقل شده است.

۵۰۰۰ دستگاه آریسان جدید تا پایان سال عرضه خواهد شد

زاهدی‌فرد در رابطه با سطح کیفیت این محصول خاطر نشان کرد: این خودرو شرایط احراز سطح آلایندگی استاندارد یورو پنج را داراست و تولید آن با دو ستاره کیفی آغاز می‌شود و با برنامه‌ریزی های انجام شده تا سطح سه ستاره کیفی ارتقا کیفیت خواهد داشت.

وی در پایان در رابطه با زمان تولید انبوه و عرضه آن به بازار گفت: پروژه ایجاد خط بدنه‌سازی از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده و همزمان، اقدامات لازم در سالن‌های بدنه، رنگ و مونتاژ برای تولید انبوه این محصول در حال انجام است. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در اوایل مهرماه امسال تولید این محصول در ایران خودروخراسان آغاز و تا پایان سال ۵۰۰۰ دستگاه از آن روانه بازار خواهد شد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، با توجه به اینکه آخرین آریسان‌های تولید متعلق به اسفند ماه سال ۱۳۹۹ است و در ایران‌خودرو دیزل تولید شده، در ارزیابی‌های کیفی تولیدات اسفند ماه سال گذشته تنها موفق به کسب دو ستاره از پنج ستاره کیفی شده است؛ اما نکته جالب اینجاست که پس از دو ماه توقف تولید و آغاز تولید آن به صورت بهبودیافته، قرار است همچنان در همان سطح کیفی باقی بماند.

آنطور که مدیران عامل ایران‌خودرو خراسان اعلام کرده، گروه صنعتی ایران‌خودرو به‌منظور حفظ سهم بازار در حوزه خودروهای کار، پروژه ایجاد خط تولید نسل بهبود یافته وانت آریسان را در  ایران‌خودرو خراسان آغاز کرده است؛ حفظ سهم بازار در حوزه خودروهای کار برای ایران‌خودرو مهم است اما اینکه همین خودروها همانطور که از اسمشان پیداست، وسائل درآمدزایی تعدادی بسیاری از مردم است که بر روی این وانت‌های بی‌کیفیت کار می‌کنند و کیفیت پایین آن‌ها می‌تواند خطرآفرین برای راننده آن و حتی سایر خودروها و سرنشینانی که در جاده‌ها و بزرگراه‌ها در مسیر آن‌ها هستند، باشد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top