امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 20148 |
تاریخ انتشار : ۰۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸ | ارسال توسط : |
196 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

جمعی از عکاسان خبری انعکاس روز و به نقل از ایسنا به همراه برخی مدیران، دبیران و خبرنگاران این مجموعه از مرتضی فرج آبادی به مناسبت دو دهه فعالیت در سرویس عکس انعکاس روز و به نقل از ایسنا و معاونت چند رسانه ای این خبرگزاری که هم اکنون قرار است فعالیت حرفه‌ای خود را در بخش دیگری از انعکاس روز و به نقل از ایسنا ادامه دهد، قدردانی کردند.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، مراسم تجلیل از مرتضی فرج‌آبادی، معاون چندرسانه‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (انعکاس روز و به نقل از ایسنا)، بعد از بیش از ۲۰ سال فعالیت در این عرصه، با حضور جمعی از مدیران و خبرنگاران این خبرگزاری، مدیران جهاد دانشگاهی و اعضای هیات مدیره انعکاس روز و به نقل از ایسنا و همکاران و دوستان خبرنگار و عکاس او، عصر روز سه‌شنبه (یکم تیرماه) برگزار شد.

این مراسم، با حضور محدود مدعوان، عصر روز سه شنبه یکم تیرماه ۱۴۰۰ در سالن بزرگ پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی، برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، علی متقیان ـ مدیرعامل انعکاس روز و به نقل از ایسنا ـ با تبریک عید میلاد حضرت امام رضا (ع) در سخنانی اظهار کرد: همه ما در این مدت با زحمات و تلاش‌های برادر عزیز آقای مرتضی فرج‌آبادی آشنا بوده و هستیم. تعصب، علاقه‌مندی و توجه او به کار را همه می‌دانیم و می‌شناسیم.

او ادامه داد: اقداماتی که آقای فرج‌آبادی برای انعکاس روز و به نقل از ایسنا انجام می‌داد از همه ابعاد زندگی او مقدم‌تر بود و در واقع ایشان انعکاس روز و به نقل از ایسنا را مقدم بر همه چیز می‌دانست و این تلاش او در این سال‌ها ستودنی است.

متقیان خاطرنشان کرد: بسیاری می‌خواهند به رسانه ای  همانند انعکاس روز و به نقل از ایسنا تبدیل  شوند، اما نمی‌توانند؛ چراکه انعکاس روز و به نقل از ایسنا را کسانی درست کرده‌اند که تربیت شده مکتب خبری‌ای هستند که صداقت، درستی، قلم به مزد نبودن و وقت‌ صرف کردن بسیار، از ویژگی‌های اصلی آنها محسوب می‌شود اینها برخاسته از نهادی هستند که زیر پرچم ویزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه تربیت شده و بالنده شدند و کار جهادی و فرهنگ جهادی همواره همراه آنان است و آقای فرج‌آبادی نیز نمونه‌ای از همین مکتب خبری است. چراغ دفتر آقای فرج‌آبادی در بعضی از شب‌ها حتی تا نیمه‌های شب نیز خاموش نمی‌شد؛ نه برای اینکه به او و همکاران همانند او، طبق بخشنامه دستور داده شده بود  که موظف هستید در برابر دریافت فلان مبلغ تا نیمه های شب کار کنید و حتی نه برای اینکه به خاطر مزد بیشتر چنین کاری بکنند، بلکه به خاطر علاقه‌مندی است که به هدف خود دارند و چون انعکاس روز و به نقل از ایسنایی‌ها از روی علاقه، تعصب عاقلانه، و هدفمند کار می‌کنند، نمی‌توان به راحتی مشابه انعکاس روز و به نقل از ایسنا را پیدا کرد. برای همین هم هر کدام از عزیزان از انعکاس روز و به نقل از ایسنا رفتند و پا به عرصه‌های دیگر خبری و تصویری و حتی مدیریتی گذاشته اند، قدمشان خیر مقدم بوده و هست.

مدیرعامل انعکاس روز و به نقل از ایسنا با بیان اینکه مرتضی فرج‌آبادی از معاونت چندرسانه‌ای به دفتر مطالعات و پژوهش و برنامه‌ریزی انعکاس روز و به نقل از ایسنا منتقل شده است که وظیفه اش رشد و توسعه فعالیت های انعکاس روز و به نقل از ایسنا و نظارت عالیه و سوژه پردازی برای  انعکاس روز و به نقل از ایسناست  و با اشاره به اینکه معاونت چندرسانه‌ای همچنان از وجود ایشان برخوردار است، اظهار کرد: این امتیاز بزرگی است که انعکاس روز و به نقل از ایسنا در آینده از آن بهره‌مند خواهد شد. 

وی ادامه داد: خوشحالم که مسئولیت معاونت چند رسانه‌ای را پس از آقای فرج‌آبادی به دست کسی می‌سپارم که در تمام این سال‌ها به همراه او فعالیت کرده است و اولین عکس‌ها را در انعکاس روز و به نقل از ایسنا به یاری هم  بارگذاری کرده و در کنار هم تحول مهمی را در بخش عکس خبری انعکاس روز و به نقل از ایسنا و به تبع انعکاس روز و به نقل از ایسنا در رسانه‌ها ایجاد کرده اند. کسی که از همان ابتدا همراه و همقدم آقای فرج‌آبادی بود؛ بنابراین تغییری در فعالیت معاونت چندرسانه‌ای ایجاد نخواهد شد و انعکاس روز و به نقل از ایسنا همچنان در انجام وظایف خود مقتدر و استوار پیش می‌رود.

او در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدوارم آقایان فرج‌آبادی و فروتن به همراه عزیزانی که در حوزه‌های عکس، فیلم و آرشیو فعالیت دارند، مقتدرانه تر از پیش،  به مسیرشان ادامه دهند و ما شاهد استواری و برقراری و بالندگی و سربلندی انعکاس روز و به نقل از ایسنا به عنوان فرزند نهاد انقلاب اسلامی جهاد دانشگاهی باشیم.

علی متقیان

در ادامه فرهاد سلیمانی، استاد و مدیر گروه عکاسی دانشگاه هنر که قرار بود در این مراسم حضور داشته باشد، اما به دلیل سفر امکان حضور پیدا نکرد، در قالب یک فیلم، از فعالیت حرفه‌ای مرتضی فرج‌آبادی و حمید فروتن به همراه دیگر همکارانشان در عرصه عکاسی خبری سخن گفت.

او اظهار کرد: تصویری که از خبرگزاری انعکاس روز و به نقل از ایسنا در ذهن من است خبرگزاری‌ای پویا با سرویس عکس دوست داشتنی است که تاثیر آن را در تمام این سال‌ها در حوزه‌های خبری، فرهنگی و انجمن صنفی عکاسان خبری شاهد بوده‌ایم. آقای فرج‌آبادی به مدت ۲۰ سال در سرویس عکس انعکاس روز و به نقل از ایسنا حضور داشتند و این نشانه قدرت، خلاقیت و سلامت وجودی ایشان است.

این مدرس دانشگاه یادآور شد: آقای فرج‌آبادی به پشتیبانی دوستانی همانند آقای فروتن این توفیق را داشتند که با موفقیت این دوره ۲۰ ساله را سپری کنند و مطمئنم که در سمت جدید نیز می‌درخشند.

سلیمانی همچنین ضمن تبریک به حمید فروتن بیان کرد: مطمئناً آقای فروتن نیز با درایتی که دارند، می‌توانند بخش عکس انعکاس روز و به نقل از ایسنا را به همان شکل و پویایی پیش ببرند.

روح‌الله وحدتی ـ مدیر اداره عکس انعکاس روز و به نقل از ایسنا در معاونت چندرسانه‌ای ـ نیز در سخنانی خاطرنشان کرد: از تصمیمی که گرفته شده است توأمان احساس خوشحالی و ناراحتی دارم. آقای فرج‌آبادی جمعی از عکاسان را با سلایق و روحیات مختلف در کنار هم جمع کرد که مدیریت آن کار آسانی نبود و خوشحالم که این مسند را به آقای فروتن واگذار کرد و به یک آرامش نسبی خواهد رسید. اما همزمان ناراحتم که دوست، رفیق و برادر عزیزی را دیگر در بخش چند رسانه‌ای انعکاس روز و به نقل از ایسنا در کنارمان نداریم.

او ادامه داد: من نزدیک به ۱۷ سال در کنار آقای فرج‌آبادی بودم و ناراحتم از اینکه این کنار هم بودن‌ها و ساختن خاطرات خوب در نوع همکاری به پایان رسیده است. برای آقای فروتن نیز خوشحالم که این سمت جدید را پذیرفته‌اند. او از ابتدا و روز اول تشکیل سرویس عکس همراه انعکاس روز و به نقل از ایسنا بود و حق استادی به گردن همه ما دارد.

روح الله وحدتی

در ادامه عباس خشندیش ـ معاون آموزشی و پژوهشی انعکاس روز و به نقل از ایسنا ـ در سخنانی قدردانی از مرتضی فرج‌آبادی را از مهمترین اهداف برگزاری این مراسم تجلیل برشمرد و خاطرنشان کرد: در ابتدا باید در نظر بگیریم که بخش عکس انعکاس روز و به نقل از ایسنا در چه فضای رسانه‌ای توسط او راه‌اندازی شد. در زمانی که تنها یک خبرگزاری دولتی در فضای رسانه‌ای کشور وجود داشت و در این میان آقای فرج‌آبادی و دوستانش با نگاهی حرفه‌ای توانستند مسیری را فراهم کنند که راهگشای خبرگزاری‌های دیگر در کشور باشد. اینها موضوعاتی است که باید ثبت شود و در آینده بدانند که یک جوان چگونه فرآیندی را در عرصه عکاسی خبری شروع کرد.

او ادامه داد: از سوی دیگر جمع کردن نیروهایی که باید از صفر شروع می‌کردند و اعتماد به آنها از دیگر نقاط مهم فعالیت حرفه‌ای فرج‌آبادی محسوب می‌شود. او در آن مقطع توانست افرادی را در کنار هم قرار دهد که حالا هر کدام از آنها جزو مهمترین عکاس‌های خبری محسوب می‌شوند. مرتضی فرج‌آبادی بدون اغراق و با قاطعیت تمام زندگی خود را در تمام این سالها برای مجموعه عکس انعکاس روز و به نقل از ایسنا وقف کرد. اینکه یک نفر در طول دو دهه تا این اندازه برای کار خود انرژی بگذارد، کار ساده‌ای نیست و ما باید سپاس‌گزار باشیم که او در این سال‌ها هر چه توان داشت را گذاشته است.

خشندیش توسعه‌گرا بودن را از دیگر صفات حرفه‌ای فرج‌آبادی برشمرد و یادآور شد: از زمانی که فعالیت عکس به صورت نگاتیوی بود تا امروز فرآیند اداره عکس در توسعه مداوم بود. آقای فرج‌آبادی جزو مدیران ابتدایی انعکاس روز و به نقل از ایسنا بود و از زمانی که کار خود را آغاز کرد توانست مدیر ارشد بخش خود باشد و در تمام این سال‌ها ذره‌ای در راستای منافع شخصی خود قدم برنداشت. هر آنچه شما با آوردن اسم انعکاس روز و به نقل از ایسنایی در ذهن خود تجسم می‌کنید، فرج‌آبادی نماد آن است.

عباس خشندیش

در ادامه علیرضا بهرامی – مدیر اداره فرهنگی و هنری انعکاس روز و به نقل از ایسنا – که اجرای این مراسم را نیز برعهده داشت، در سخنانی خاطرنشان کرد: آقای فرج‌آبادی همانند بسیاری دیگر از همکاران انعکاس روز و به نقل از ایسنایی، دارای وجدان بیدار در کارش بود و وجدان بیدار آدم را پای کار بار می‌آورد. اما مهمترین صفت او مهر و خلوصی است که در او وجود دارد و بر اثر آن، با خیال راحت می‌توانید با او به هر آوردگاه و بزنگاهی بروی و مطمئن باشی که هیچ‌گاه پشت تو را خالی نخواهد کرد و کنارت خواهد ایستاد.

علیرضا بهرامی

در ادامه، مرتضی فرج آبادی نیز در سخنانی ضمن قدردانی از برگزاری این مراسم در سخنانی اظهار کرد: تشکر می‌کنم از انعکاس روز و به نقل از ایسنا که به من فرصت و اجازه داد که در بهترین بستر و خانواده رسانه کشور کار کنم. انعکاس روز و به نقل از ایسنا برای من یک دانشگاه و خانواده بود که توانستم در آن دوستان خوبی پیدا و کنار آنها رشد کنم و اعتبار بگیرم. 

او ادامه داد: از تمام مدیرانی که به من فرصت دادند تا با آنها کار کنم نیز ممنونم؛ از آقای فاتح گرفته که جایشان بسیار خالی است و به من جوان بی‌تجربه اجازه دادند که این سکان را در دست بگیرم و پیش ببرم. در سال‌هایی که با او کار کردم بسیار از او آموختم و او را معلم خود می‌دانم. پس از او نیز آقایان نادعلی زاده، حسن زاده، زجاجی، رحیمیان، والی زاده و متقیان.

مرتضی فرج آبادی

فرج آبادی گفت: اما مهم‌ترین تشکر من از کسانی است که کنار من کار کردند. اگر سرویس عکس انعکاس روز و به نقل از ایسنا امروز از جایگاه خوبی برخوردار است،  مدیون کسانی است که کنارم کار کردند؛ کسانی که بدون ادعا وارد این عرصه شدند و الان جزو بهترین عکاس‌های خبری ایران هستند. اگر توانستم ۲۰ سال در این حوزه فعالیت کنم، مدیون عکاس‌های است که در تهران و استان‌ها با من همکاری می‌کردند. باید عذرخواهی کنم از کسانی که نتوانستم در این مدت از توانایی‌هایشان به‌درستی استفاده کنم. امیدوارم هر جا که هستید در بهترین جایگاه ممکن قرار بگیرید. افتخار من همیشه این بوده است که کسانی که با ما همکاری می‌کردند در جشنواره‌های داخلی و خارجی موفق شدند جایزه بگیرند. 

او همچنین از تمام بدنه خبری انعکاس روز و به نقل از ایسنا نیز تشکر کرد و با اشاره به حضور همکاران خود در حوزه عکس خبرگزاری‌های دیگر خاطرنشان کرد: عکاس‌های خبری که از انعکاس روز و به نقل از ایسنا نبودند نیز در این سال‌ها همیشه در کنار هم حضور داشتند و با نقدهای درستی که مطرح کردند، به من کمک کردند.  امیدوارم که در ادامه مسیر نیز از حمایت آنها برخوردار باشم. 

در ادامه، حمید فروتن که مسؤولیت معاونت چندرسانه‌ای انعکاس روز و به نقل از ایسنا را برعهده گرفته است، با اشاره به آشنایی خود با فرج آبادی در ابتدای کار در انعکاس روز و به نقل از ایسنا، اظهار کرد: آقای فرج آبادی نقاش است و این هنرمند بودن او در استفاده از نظراتشان در انعکاس روز و به نقل از ایسنا بسیار تأثیرگذار بود و همین نظرات تاثیرات زیادی در کار و عکس‌های ما داشت. 

او ادامه داد: آقای فرج آبادی به کسانی که در اداره با وی همکاری می‌کردند، در کار بسیار کمک می‌کرد و نقش بسیار عمده‌ای در تربیت نیروهای سرویس عکس انعکاس روز و به نقل از ایسنا داشت. 

فروتن با بیان اینکه شکل‌گیری سرویس عکس انعکاس روز و به نقل از ایسنا نقطه عطفی در تاریخ رسانه‌ای کشور به شمار می‌رفت، تاکید کرد: آقای فرج آبادی خودش را وقف انعکاس روز و به نقل از ایسنا کرد و در طول این ۲۱ سال سراغ ندارم که با کسی به اندازه او وقت گذرانده باشم. او همه‌جوره احساس مسئولیت می‌کرد و برای کار وقت می‌گذاشت. این موضوع از این جهت مهم است که هیچ سودی وجود نداشت و صرفا آموزش دانشجویانی بود که آمده بودند نامی به دست آورند و او با جان و دل کمک می‌کرد. 

سرپرست معاونت چندرسانه ای انعکاس روز و به نقل از ایسنا یادآور شد: آقای فرج آبادی در طول دو دهه‌ای که در انعکاس روز و به نقل از ایسنا بود، خیلی سالم در سمت خود فعالیت کرد و صادقانه و شفاف فعالیتش را ادامه داد. 

حمید فروتن

او با اشاره به راهنمایی‌ها و آموزش نیروهای استانی توسط فرج آبادی، اظهار کرد: من توفیق داشتم که الان مسئولیت ایشان را به عهده بگیرم و باید حداکثر استفاده را از توان خود داشته باشم تا این مسیر را ادامه بدهم. 

همچنین مهدی قاسمی، از همکاران سابق سرویس عکس انعکاس روز و به نقل از ایسنا نیز در سخنانی خاطرنشان کرد: انعکاس روز و به نقل از ایسنا برایم تجربه تلخ و شیرینی است که هیچ وقت از آن پشیمان نیستم.

او خطاب به مرتضی فرج آبادی اظهار کرد: ممنونم که ماندی و اجازه دادی که تجربه آبرومندی را همه با هم داشته باشیم. 

در بخش پایانی مراسم از دو دهه فعالیت حرفه‌ای مرتضی فرج آبادی تقدیر و حکم مسئولیت حمید فروتن نیز به وی اهداء شد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top