امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 20046 |
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲:۱۴ | ارسال توسط : |
224 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: یک لوح سنگی باستانی در ارتباط با یک فرعون به طور اتفاقی در مصر کشف شد.به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام وزارت آثار تاریخی مصر، یک کشاورز در «اسماعیلیه» شهری واقع در مصر لوح سنگی ۲۶۰۰ ساله‌ای را که به دستور «فرعون آپریس» ساخته شده بود کشف کرده است. این فرعون در فاصله […]

گروه فرهنگی: یک لوح سنگی باستانی در ارتباط با یک فرعون به طور اتفاقی در مصر کشف شد.به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام وزارت آثار تاریخی مصر، یک کشاورز در «اسماعیلیه» شهری واقع در مصر لوح سنگی ۲۶۰۰ ساله‌ای را که به دستور «فرعون آپریس» ساخته شده بود کشف کرده است. این فرعون در فاصله ۵۸۹ تا ۵۷۰ پیش از میلاد بر مصر حکمرانی می‌کرد.
 

این کشاورز زمانی که زمین را برای زراعت آماده می‌کرد این لوح سنگی تاریخی را کشف کرده و سپس این موضوع را با وزارت آثار تاریخی این کشور در میان گذاشته است.این لوح ۲۳۰ سانتی‌متر ارتفاع، ۱۰۳ سانتی‌متر عرض و ۴۵ سانتی‌متر ضخامت دارد.در بخش بالایی این لوح تصویری از خورشید بالدار و ستونی از نام «فرعون آپریس» حکاکی شده و در ادامه ۱۵ خط نوشته هیروگلیف بر روی آن حکاکی شده است.

«آپریس» در دودمان شانزدهم مصر فرمانروایی می‌کرد؛ در دوران حکمرانی این دودمان مصر استقلال داشت و اغلب «سائیس» به عنوان پایتخت کشور مورد استفاده قرار می‌گرفت.کارشناسان در تلاش هستند تا این لوح تاریخی را ترجمه کنند. «مصطفی وزیری» دبیرکل شورای عالی آثار باستانی مصر معتقد است این لوح به عملیات نظامی تحت فرمان «آپریس» مرتبط است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top