امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 19949 |
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹ | ارسال توسط : |
262 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

رأس ساعت ۷ صبح امروز (جمعه ۲۸ خردادماه سال ۱۴۰۰) همزمان با آغاز انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در سراسر کشور انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر و روستا نیز آغاز شد تا ۲۶۲هزارو ۸۴۱ نفر برای کسب کرسی های شوراهای شهر و روستا با رای شهروندان با یکدیگر رقابت کنند.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، اولین قانون شوراهای اسلامی کشور در سال ۱۳۶۱به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و پس از آن این قانون در ۵ نوبت دستخوش تغییرات و اصلاحاتی شد که نهایتاً نیز آخرین اصلاح آن در پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۷۵ صورت گرفت. این نهاد که از آن به عنوان پارلمان شهری یاد می کنند و در قانون اساسی نیز به عنوان ارکان تصمیم گیری کشور معرفی شده، انتظار می رود امورات شهرها را به صورت یکپارچه مدیریت کند.

وجود شوراها در قانون اساسی تصریح شده؛ اما تدوین سازوکار اجرایی آنها تا سال ۱۳۷۷ که اولین دورهٔ انتخابات سراسری شوراها هفتم اسفندماه همین سال برگزار شد به تعویق افتاده بود. در این سال در بیش از ۴۰ هزار حوزه انتخاباتی، انتخابات برگزار و حدود ۲۰۰ هزار نفر از منتخبین مردم در سراسر کشور جهت اداره امور شهرها و روستاهای کشور به عنوان عضو شورای اسلامی شهر یا روستا برگزیده شدند و به این ترتیب شوراهای اسلامی در کشور از۹اردیبهشت سال ۱۳۷۸ فعالیت رسمی خود را آغاز کردند. انتخابات شورای شهر تنها انتخاباتی است که نظارت بر آن برعهده شورای نگهبان نیست و بررسی و رسیدگی به صلاحیت داوطلبان برعهده هیات های اجرایی و نظارت است و هیات های نظارت نیز از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل می شود. شروع به کار شوراهای اسلامی از ۹ اردیبهشت سال ۱۳۷۸ و همزمان با قرائت پیام امام خمینی(ره) در خصوص شوراها و با صدور پیام ویژه‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب آغاز شد.

به موجب مصوبه مجلس شورای اسلامی، تعداد اعضای اصلی و علی‌البدل شورای شهر به شرح ذیل است:

“شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر ۵عضو اصلی و ۳ نفر علی‌البدل، شهرهای ۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۷ نفر اصلی و ۵ نفر علی‌البدل، شهرهای ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر جمعیت ۹ نفر اصلی و ۶ نفر علی‌البدل، شهرهای ۵۰۰ تا یک میلیون نفر جمعیت ۱۱ نفر اصلی و ۷ نفر علی‌البدل، شهرهای یک تا ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۳ نفر اصلی و ۸ نفر علی‌البدل، شهرهای بالای ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۵ نفر اصلی و ۱۰ نفر علی‌البدل و تهران نیز ۲۱ نفر اصلی و ۱۱ نفر علی‌البدل دارد.”

در ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در تهران به عنوان پایتخت ایران اسلامی نیز ۲ هزارو ۲۹۴ نفر برای کسب ۲۱ صندلی شورای شهر تهران،ری و تجریش رقابت می کنند. سه دوره اول این شورا ۱۵ عضو اصلی و ۶ نفر عضو علی‌البدل داشت؛ اما در دور چهارم تعداد اعضا به ۳۱ نفر عضو اصلی و ۱۲ نفر عضو علی‌البدل افزایش یافت، البته در خرداد ۱۳۹۵ شورای نگهبان با مصوبهٔ مجلس برای کاهش تعداد اعضای شورای شهر تهران به ۲۱ نفر موافقت کرد و نهایتا در پنجمین دوره شورا، تعداد اعضای شورای شهر تهران، ری و تجریش به ۲۱ نفر کاهش یافت. 

دوم خرداد سال۱۳۷۸ انتخابات نخستین دوره شورای شهر تهران برگزار شد و این شورا تا سال ۱۳۸۰ فعالیت کرد و نهایتا هیات حل اختلاف مرکزی شامل نمایندگانی از قوای سه گانه کشور و حکمیتی رسمی با توجه به بروز اختلافات رای به انحلال شورای شهر دوره اول دادند.انتخابات دومین دوره شورای شهر تهران در ۱۹ اسفند سال ۱۳۸۱ برگزار شد انتخاباتی که در آن ۵۶۲هزارو ۵۲۲ نفر شرکت کردند که کمی کمتر از یک سوم مشارکت در دوره نخست شورای شهر تهران بود شورایی که تا سال ۱۳۸۶ فعالیت کرد.

انتخابات شورای سوم ۲۴ آذر سال ۱۳۸۵ برگزار شد که در آن یک میلیون و ۶۵۶ هزارو ۵۵۸ نفر شرکت کردند یعنی چیزی حدود سه برابر مشارکت در دوره دوم شورا، این شورا نیز تا سال ۱۳۹۲ فعالیت کرد این دوره به دلیل لزوم همزمانی انتخابات شوراها با ریاست جمهوری با ۲ سال افزایش عمرش شش ساله به پایان رسید. انتخابات چهارمین دوره شورای شهر تهران ۲۴ خرداد ماه سال ۹۲ برگزار شد که در آن ۲میلیون و ۷۸۶ هزارو ۳۵۷ نفر شرکت کردند و این دوره شورا نیز تا سال ۱۳۹۶ به فعالیت خود ادامه داد.

انتخابات دوره پنجم شورا نیز در خرداد سال ۱۳۹۶ برگزار شد و این شورا هم تا شهریور ماه سال جاری می تواند به فعالیت خود ادامه دهد. در این دوره منتخب شورا یک میلیون و ۱۳۸هزارو ۴۷۳ رای کسب کرد.

در این انتخابات شهروندان تهران، ری و تجریش می توانند در ۳ هزارو ۷۹۷ شعبه اخذ رای موجود به ۲۱ نفر کاندیدای مورد نظر خود رای دهند.

بر اساس اعلام حسن بیگی، رییس ستاد انتخابات استان تهران زمان رای گیری مطابق قانون تا ساعت ۱۷ امروز ادامه دارد و تمدید این زمان با نظر وزیر کشور و مصوبه ستاد کرونا تا ۲ صبح روز شنبه برای شعبی که افراد در صف قرار دارند، حضور دارند و با هماهنگی هیئت نظارت، امکان تمدید وجود دارد.

حضور زنان کاندیدای لیست شورای ائتلاف شورای شهر تهران پای صندوق رأی

چهار نفر از کاندیداهای لیست شورای ائتلاف برای ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران، ری و تجریش در حرم عبدالعظیم حسنی پای صندوق رأی حاضر شدند و از شهروندان برای شرکت در این انتخابات دعوت کردند.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا،‌ دقایقی پس از آغاز زمان رأی گیرها کاندیداهای لیست شورای ائتلاف با حضور در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی درانتظار نوبت برای انداختن رأی خود به صندوق شدند.

در این راستا نرگس معدنی پور یکی از بانوان حاضر در لیست شورای ائتلاف به عنوان کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت:‌امروز روز بزرگی است و در سطح ملی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را داریم و در حوزه انتخابیه تهران نیز شاهد برگزاری انتخابات میان دوره ای خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی افزود: امروز برای تعیین سرنوشت شهر تهران درانتخابات شرکت خواهیم کرد و امیدواریم شاهد مشارکت حداکثری مردم برای تعیین سرنوشت کشور و شهر باشیم. قطعا برای قوی تر شدن کشور و شهر امروز در حرم عبدالعظیم حسنی حضور پیدا کردیم تا رأی خود را به صندوق بیاندازیم و خوشبختانه شاهد حضور پرشور مردم در ساعات ابتدایی رأی گیری هستیم.

در ادامه نرگس سلیمانی یکی دیگر از کاندیداهای لیست شورای ائتلاف در جمع خبرنگاران گفت:‌ شرکت در هر انتخاباتی نشانه بلوغ سیاسی هر جامعه است. ان‌شاءالله مردم ما نیز مثل همیشه با حضور خود پای صندوق های رأی این بلوغ سیاسی را به جهان نشان دهند تا به سمت ایرانی آباد و آزاد حرکت کنیم.

زهرا شمس احسان یکی دیگر از کاندیداهای لیست شورای ائتلاف در ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران، ری و تجریش نیز تصریح کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات کلید حل مشکلات شهر و کشور است. انتخابات نشان دهنده نظام مردم سالاری دینی است و در جهت تثبیت این نظام قلمداد می شود. بی تردید برای ایجاد شهری آباد، کارا و سربلند همه باید پای صندوق های رأی حاضر شویم.

در ادامه سوده نجفی دیگر بانوی حاضر در لیست شورای ائتلاف نیز گفت:‌خوشبختانه امروز در حرم عبدالعظیم حسنی شاهد حضور بسیار بالای مردم در نخستین ساعات رأی گیری هستیم. ان‌شاءالله که با رأی مردم به فرموده مقام معظم رهبری شاهد تشکیل دولتی انقلابی و حزب اللهی و همچنین تشکیل شورایی کارآمد در تهران باشیم.

دعوت چمران از مردم برای حضور حداکثری در انتخابات

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، مهدی چمران از کاندیداهای لیست شورای ائتلاف به همراه ۲۰ کاندیدای این لیست با حضور در حرم عبدالعظیم حسنی برای شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران گفت:‌ با توجه به اینکه در ساعات اولیه رأی گیری قرار داریم در مورد میزان مشارکت در حال حاضر نمی‌توان قضاوت انجام داد ولی طلیعه مشارکت در این صبحگاه بسیار خوب دیده می‌شود.

رییس سابق شورای شهر تهران ادامه داد: پیش بینی من علیرغم تمام اخبار منفی منتشر شده ظرف ماه‌های گذشته در خصوص عدم انتخابات پرشور در انتخابات این است که مثل انتخابات دوره‌های قبل این انتخابات نیز پرشور است؛ البته امیدواریم از بروز کارهای هیجانی که به رأی‌های هیجانی منجر می‌شد خودداری شود و اتفاق نیفتد. امیدواریم که با رأی هوشمندانه به گونه‌ای انتخاب کنیم که بعدا افراد نگویند پشیمان شدیم. امیدواریم مردم با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به گونه‌ای انتخاب کنند که از این نابسامانی‌ها نجات پیدا کنیم.

چمران به انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران نیز اشاره کرد و افزود: هر یک از این انتخابات‌ها می توانند به تنهایی انتخابات‌های بزرگی باشند که باید در آن‌ها نیز انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشیم و همچنین انتخابات شورای شهر تهران که در این دوره حتی از انتخابات ریاست جمهوری نیز پرشورتر شده چرا که این سکونی که شهروندان در شهر مشاهده کردند باعث شد احساس کنند که باید تغییری ایجاد شود؛ البته عده‌ای از نقاط دیگر تماس گرفتند و اعلام کردند جمعیت زیادی پای صندوق‌ها آمده ولی ظاهرا سیستم کار نمی‌کند.

وی افزود: با تمام توصیه‌هایی که رهبر معظم انقلاب داشتند نمی دانم چرا مسئولین مشکلات را حل نکردند که امیدوارم تنها همان یک صندوق باشد و در بقیه شعب سیستم فعال باشد.

سروری دیگر کاندیدای لیست شورای ائتلاف شهر تهران و عضو سابق شورا نیز در خصوص مشارکت شهروندان در این انتخابات گفت:‌ همه ظرفیت های ضدانقلاب و کسانی که مخالفت با جمهوریت و مشارکت مردم داشتند، تجمیع و به کار گرفته شده بودند و تلاش کردند که القا کنند مشارکت مردم پایین است؛ اما احساس من این است که مردم مثل دوره‌های گذشته با شور و هیجان حضوری پرشور در انتخابات خواهند داشت. امیدوارم مشارکت بالا رقم بخورد. بی تردید مردم آگاهی و بصیرت دارند و ان‌شاءالله شاهد رقم خوردن انتخاباتی پرشور خواهیم بود.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، مهدی چمران به همراه ۲۰ عضو لیست شورای ائتلاف رأی خود را به صندوق انداختند.

تامین امنیت انتخابات در پایتخت

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز در حاشیه بازدید از شعب اخذ رأی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: تمهیدات و تدابیر لازم در حوزه های انتظامی، ترافیکی و امنیتی برای برگزاری انتخاباتی پر شور از سوی پلیس اتخاذ شده و از صبح امروز و ساعاتی قبل از شروع رای گیری استقرار ماموران در محل های اخذ رای آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون روند انتخابات در امنیت کامل برگزار شده است، اظهارکرد: از همان دقایق اولیه شروع رای گیری شاهد حضور پر شور مردم در پای صندوق های رای بودیم.

به گفته رحیمی هر برگه رای برای کشور عزیزمان جوانه امیدی است که به ثمر خواهد نشست و برای دشمنان تو دهنی محکمی است که یاس و ناامیدی را برای آنان به ارمغان خواهد آورد.

رییس پلیس پایتخت با اشاره به لغو محدودیت تردد شبانه در روزهای ۲۷ و ۲۸ خرداد ماه در شهر تهران گفت: برابر اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا و با توجه به اینکه امکان تمدید رأی گیری تا ساعت ۲ بامداد وجود دارد، این تصمیم اتخاذ شده است.  

توصیه انتخاباتی پلیس فتا به مدیران شبکه های اجتماعی

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا با اشاره به نقش فضای مجازی در حضور گسترده مردم در انتخابات، به مدیران کانال‌ها و گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی گفت که محتوا و تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باید منطبق بر قوانین انتخاباتی باشد.

سرهنگ علی‌محمد رجبی در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: فضای مجازی در راستای حضور پرشور مردم در انتخابات نقش غیرقابل انکاری دارد، از این رو محتوایی که در آن منتشر می‌شود هم دارای اهمیت بالایی است.

وی ادامه داد: به همین دلیل نیز مدیران کانال‌ها و گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی باید توجه داشته باشند که انتشار محتوا و تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باید منطبق بر قوانین انتخاباتی باشد. از جمله این مقررات این است که شبکه‌ها به هیچ وجه نباید پیش از اعلام رسمی نتایج انتخابات نسبت به انتشار نتایج احتمالی و … اقدام کنند.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا اضافه کرد: پلیس برابر مقررات با این موارد برخورد خواهد کرد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، دقایقی قبل کاندیداهای اصلاح طلب ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران، ری و تجریش تحت عنوان لیست “جمهور” در حرم عبدالعظیم حسنی برای شرکت در انتخابات حضور یافتند.

لزوم حضور مردم پای صندوق های رأی برای تعیین سرنوشت کشور

افشین حبیب زاده یکی از کاندیداهای اصلاح طلب لیست “جمهور” در ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران، ری و تجریش با حضور در حرم عبدالعظیم حسنی به همراه جمع دیگری از کاندیداهای لیست جمهور در جمع خبرنگاران گفت: همانطور که می دانید مجموعه اصلاح طلبان از ماه ها قبل فعالیت خود را در رابطه با انتخابات امروز شروع کرده‌اند و کسانی که تمایل به شرکت داشتند اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: این افراد در مجموعه جبهه اصلاحات مورد بررسی قرار گرفتند و به روشهای مختلفی کاندیداها مشخص شده و در انتخابات شورا مجموعه ایاز  اعضا تحت عنوان لیست جمهور حضور پیدا کردند و معرفی شدند.

عضو شورای پنجم شهر تهران ادامه داد: امروز در حرم عبدالعظیم حسنی حاضر شدیم تا تجدید میثاقی با جمهوریت و کشور کنیم و از همه مردم دعوت می کنیم پای صندوقهای رأی فارغ از گرایشهای سیاسی برای وطن و ایران حضور پیدا کنند و نظر و سرنوشت خود را مشخص کنند.

وی تصریح کرد: برخی گله دارند و قصد دارند این گلایه خود نسبت به برخی ناکارآمدی ها در برخی حوزه‌ها به ویژه حوزه اقتصادی را با نیامدن پای صندوق رأی نشان دهند که قطعا این روش درستی نیست و باید نسبت به سرنوشت خود توجه ویژه داشته باشیم و سرنوشت ۸ سال آینده با توجه به این که معمولا دوره های ۴ ساله در کشور ما تکرار می شوند و ۸ ساله خواهند بود لذا باید این سرنوشت ۸ ساله را مردم مشخص کنند.

حبیب زاده در خصوص مشارکت امروز مردم در انتخابات تا لحظه انتشار این خبر گفت: آن چه که می بینم در حرم عبدالعظیم حسنی مراجعات نسبتا خوب بوده و به نظر می رسد که با توجه به این که در دوره های گذشته شهروندان پس از فروکش کردن گرما حاضر می شوند برآورد ما این گونه است و این اتفاق تکرار می شود.

تبدیل تهران به شهر زیست پذیر و انسان محور را اصلی ترین اعتقاد لیست اصلاح طلب “جمهور”

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، مجید فراهانی کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: اصل مسئله انتخابات یک حق است و اگر از این حق استفاده نکنیم قطعا دیگران از آن استفاده می کنند و به جای ما تصمیم می گیرند. اصل قضیه حضور و مشارکت حق همگانی است که باید از آن استفاده کنیم.

فراهانی ادامه داد: امروز حضور در شهر ری به عنوان یک شهر باستانی این پیام را به همراه دارد که لیست جمهور به میراث باستانی و جنوب شهر تهران توجه ویژه دارد و ۲۰ درصد از بودجه شهر تهران برای کاهش فاصله طبقاتی دیده شده است.

وی تاکید کرد: قطعا توجه به ری و جنوب شهر تهران به عنوان قطب گردشگری تهران از مسائل مهمی است که باید توسط شورای شهر تهران مورد توجه قرار گیرد. لیست “جمهور” اصلی ترین اعتقاد خود را تبدیل تهران به شهر زیست پذیر و انسان محور می داند و مسئله عدالت در شهر و کاهش فساد را به عنوان یکی از اصول این لیست وضع کرده. اصول مهمی که در برنامه های اصلاح طلبان آمده و در رسانه ها تشریح شده است.

حضور شهردار تهران پای صندوق رأی

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، پیروز حناچی شهردار تهران، همراه پدر و مادر همسرش برای مشارکت در انتخابات۱۴۰۰ در مسجدالنبی خیابان زنجان حاضر شد.

عدم شرکت در انتخابات به نفع مسببین وضع موجود است

پیروز حناچی در حاشیه حضور در مسجدالنبی خیابان زنجان در گفت وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، درباره میزان مشارکت در انتخابات گفت:‌ هنوز زود است که بخواهیم درباره میزان مشارکت در انتخابات اظهارنظر کنیم اما تا به اینجا حضور مردم در انتخابات خوب بوده و ما امیدواریم میزان مشارکت بالای ۵۵ یا ۶۰ درصد شود که دیگر هیچ حرف و حدیث و شبهه‌ای باقی نماند و کسی که رأی می آورد با رأی قاطبه مردم انتخاب شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه انتخابات شورای شهر چه تأثیری بر روند اداره شهر دارد، تصریح کرد:‌ طبیعتا انتخاب شورای شهر تأثیر مستقیم روی زندگی مردم دارد و مردم سلیقه خود را با رأی دادن نشان خواهند داد.

شهردار تهران به برخی اظهارنظرها درباره عدم مشارکت ها در انتخابات اشاره کرد و گفت: بالاخره شرایط اقتصادی کشور و فشار وارد شده به مردم مشکلاتی را ایجاد کرده است اما عدم شرکت در انتخابات پاسخ منطقی به این مشکلات نیست و اتفاقا عدم شرکت در انتخابات به کمک مسببین وضع موجود آمده و به نفع آن ها است.

وی ادامه داد: ما راهی به جز انتخابات و رأی گیری نمی شناسیم و معمولا در تمام دنیا هم این گونه است که مردم با رأی می توانند نظر خود را اعلام کنند و در مواردی که مردم رأی ندادند و مشارکتی ندارند حتی ممکن است اوضاع بدتر هم شود.

شهردار تهران از مردم دعوت کرد با حضور حداکثری در انتخابات شرکت کنند.

مردم صرف نظر از گرایش های سیاسی در انتخابات مشارکت پرشور و آگاهانه ای داشته باشند

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، دکتر سعید نمکی- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز دقایقی پیش در حوزه انتخابیه دبیرستان دخترانه فرزانگان، واقع در خیابان ایوانک، گل افشان جنوبی رأی خود را به صندوق انداخت.

وی پس از شرکت در انتخابات و انداختن رأی خود، گفت: صندوق رأی و سازوکار انتخابات نماد جمهوریت و ماحصل افزون بر یک قرن تلاش و مبارزه و خواست عمومی ایرانیان است.

دکتر سعید نمکی افزود: مشارکت در انتخابات، علاوه بر وظیفه و مسوولیت شرعی و قانونی، احترام به این خواست تاریخی ملت بزرگ ایران و همه مجاهدت ها و خون هایی است که برای برقراری نظام جمهوری اسلامی و حفظ آن تا به امروز نثار شده است.

 نمکی اظهار امیدواری کرد که مردم عزیز ایران صرف نظر از گرایش های سیاسی و مواضع و سلایق مختلف، در این انتخابات حضور و مشارکت پرشور و آگاهانه‌ای داشته باشند.

دقایقی پیش کریم همتی رییس جمعیت هلال احمر در شعبه اخذ رأی حسینیه ارشاد برای شرکت در انتخابات حاضر شد.

سرخ و سفید پوشان هلال احمر در کنار مردم

رییس جمعیت هلال احمر پس از شرکت در انتخابات ضمن اشاره به مشارکت خوب مردم در انتخابات، گفت: مردم می‌دانند قهر کردن با صندوق های رای ، مشکلی حل نمی کند.

کریم همتی پس از بازدید از حوزه اخذ رای حسینیه ارشاد در گفت و گو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا گفت:حضور مردم بسیار چشمگیر است به امید خدا در ساعات آینده و بعد از ظهر هم شاهد مشارکت حداکثری خوهیم بود.

وی افزود: مردم یکسری گلایه های نسبت به وضعیت اقتصادی و معیشتی داشتند ولی تصمیم گرفتند با صندوق رای قهر  نکنند چراکه می دانند قهر کردن با صندوق های اخذ رای مشکلی حل نمی کند.

رییس جمعیت هلال احمر بااشاره به مشارکت خوب مردم در انتخابات، گفت: ما هم از همه همراهان جمعیت هلا احمر از جمله دو میلیون نفر جوان و داوطلب خواهش کردیم حضور چشمگیری در پای صندوق های رای داشته باشند و این پیام را بدهند که سرخ و سفیدپوشان هلال احمر در کنار مردم هستند.

استقرار بیش از ۱۷ هزار نیروی پلیس در شعب اخذ رأی تهران

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز ضمن حضور در حوزه اخذ رأی حسینیه ارشاد از روند برگزاری انتخابات در این حوزه بازدید کرد و از استقرار بیش از ۱۷ هزار نیرو در شعب اخذ رای پایتخت خبر داد.

سردار حسین رحیمی پس از بازدید از روند برگزاری انتخابات در حوزه اخذ رأی حسینیه ارشاد و در جمع خبرنگاران گفت: از ساعت ۶ صبح استقرار کامل همکاران من در ۴۶۰۰ حوزه اخذ آراء در تهران، شمیران و شهر رأی شاهد بودیم.

وی بیان کرد: مدت هاست در حال برنامه ریزی در این حوزه هستیم بالغ بر ۱۷ هزار نیرو در شعب مستقر شدند، تا این لحظه که با شما صحبت می کنم از ابتدای صبح از شعبات زیادی بازدید داشتیم و به لطف خدا کوچکترین مسئله امنیتی نداشتیم.

سردار رحیمی اضافه کرد: الحمدالله حضور گسترده ای شکل گرفت و آمادگی کامل و ۱۰۰ درصدی داریم تا ادامه روند رأی گیری با امنیت کامل انتظامی امنیتی و ترافیکی دنبال شود.

فهرست مدارس مناسب‌سازی شده ویژه اخذ رأی معلولان در تهران

مدیر کل بهزیستی استان تهران با اشاره به مدارس مناسب سازی شده ویژه معلولام برای اخذ رای در استان گفت: این مدارس اعلام شده، به طور صد درصدی مناسب سازی شده اند. 

امین شاهرخی در گفت و گو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، در این باره بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از قوانین بالادستی و حاکمیتی این است که فضاهای شهری باید مناسب سازی شده باشد و بهزیستی نیز یکی از متولیان برای این امر است و به دلیل اینکه انتخابات بسیار اهمیت دارد ، قبل از آغاز فرآیند انتخابات تلاش کردیم که با هماهنگی شورای انتخابات و وزارت کشور مکانهایی که برای رفت و آمد معلولان اختصاص داده شده را مناسب سازی کنیم. 

وی ادامه داد: به همین جهت سازمان بهزیستی از مدت‌ها پیش برای اینکه معلولان به راحتی بتوانند برای رای دادن در محل حاضر شوند، با در نظر گرفتن این موضوع برای مناسب سازی تلاش کردیم. 
مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اسامی مدارس مناسب سازی شده برای اخذ رای گفت: این مدارس اعلام شده، به طور صد درصدی مناسب سازی شده اند. 

به گفته وی در مناسب سازی مدارس، به مواردی از قبیل رمپ، آسانسور و محل های رفت و آمد معلولان توجه شده است. 

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان برای رأی‌گیری به همراه خانواده‌اش در امامزاده علی‌اکبر چیذر، رأی خود را به صندوق انداخت.

صندوق سیار ویژه بیماران کرونایی بیمارستان‌ها/ وضعیت رعایت پروتکل‌ها در شُعب اخذ رای

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای، از اختصاص صندوق رای سیار جهت مشارکت و رای دادن بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها خبر داد.

دکتر علیرضا رییسی در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، گفت: افرادی که بیمار مبتلا به کرونا بوده و در بیمارستان بستری هستند، ‌وزارت کشور برایشان صندوق سیار می‌برد و در همانجا از آنها اخذ رأی می‌کند.

وی افزود: همچنین یکسری شُعب هم با همکاری وزارت کشور انتخاب شده‌اند که لیست آن در اختیار وزارت کشور است و امروز هم خواستیم که یکبار دیگر این شعب را اعلام کنند که این شعب مخصوص بیماران مبتلا به کرونا است.

رییسی ادامه داد: این موضوع دو خاصیت دارد؛ یکی اینکه بیماران مبتلا به کرونا که برای رای دادن مراجعه می‌کنند،‌ با سایر افراد سالم در یکجا نخواهند بود و دوم اینکه امکان مشارکت و رای دادن برای بیماران مبتلا به کرونا فراهم می‌شود.

وی درباره وضعیت رعایت پروتکل‌ها در حوزه‌های انتخابیه، ضمن اشاره به مشارکت خوب مردم در انتخابات، گفت:‌ در حال حاضر خوشبختانه وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار خوب است. تاکنون طبق گزارشاتی که به ما رسیده است، ‌به جز یکی دو تا از شهرها که به صورت موقت مقداری تجمع ایجاد شده، بود، اکنون وضعیت خوب است.

رییسی گفت: تمام تمهیداتی که وزارت بهداشت اعلام کرده بود، اعم از حضور ناظر بهداشتی و…  کاملا انجام شده است.

قدردانی فرمانده ناجا از حضور با بصیرت مردم برای مشارکت حداکثری

فرمانده نیروی انتظامی با حضور در مسجد مالک اشتر ستاد ناجا رأی خود را داخل صندوق انداخت.

 سردار “حسین اشتری” فرمانده نیروی انتظامی با حضور در مسجد مالک اشتر ستاد فرماندهی ناجا در انتخابات شرکت و رأی خود را داخل صندوق اخذ رأی انداخت.
وی در حاشیه مشارکت در انتخابات در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: خداوند را شاکریم که توفیق حاصل شد در انتخابات شرکت کنیم و رأی خود را داخل صندوق اخذ رأی بیاندازیم.
فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: بحمدالله مردم به خوبی در حال انجام تکلیف خود یعنی شرکت در انتخابات هستند و از همان ساعات اولیه اخذ رأی حضور پرشور و با بصیرت خود را به نمایش گذاشته اند.
سردار اشتری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اضافه کرد: ان شاءالله این انتخابات مایه خیر و برکت برای کشور و مردم خواهد بود و موجب یأس و ناامیدی دشمن خواهد شد.
این مقام ارشد انتظامی با قدردانی از مردم عزیز ایران اسلامی یادآور شد: از مردم عزیز به خاطر این حضور پرشور و شعور خود تاکنون قدردانی می کنم و ان شاءالله کسانی که تاکنون اقدام نکرده اند، هرچه زودتر با حضور در شعب اخذ رأی و انتخاب کاندیدای مورد نظر خود مشارکت نمایند.
وی با بیان این که ان شاءالله انتخابات و انتخاب فرد اصلح باعث پیشرفت و آبادانی روزافزون کشور شود، گفت: ان شاءالله اثرات این انتخابات در آینده باعث پیشرفت و شکوفایی کشور می شود.

استقرار صندوق رأی سیار در مرکز اورژانس کشور و مشارکت تکنسین‌ها در انتخابات

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، با حضور شعبه اخذ رای سیار رو به روی سازمان اورژانس کشور جمعی از تکنسین و دیسپچ های اورژانس در این محل رأی دادند.

استقرار شعب سیار اخذ رأی در مقابل سازمان اورژانس کشور، با مشارکت جمعی از تکنسین و دیسپچ های اورژانس در انتخابات همراه بود.

معاون فنی و عملیاتی مرکز اورژانس تهران گفت: با توجه به حجم ماموریت‌ها، اورژانس تهران نیازمند نگاه ویژه‌تر در جذب نیروی انسانی و اعتبارات است.

دکتر حسن حسینی زاده بااشاره به استقرار صندوق رای سیار در مقابل سازمان اورژانس کشور و مشارکت تکنسین‌های اورژانس در انتخابات، درباره مطالبات از دولت سیزدهم به انعکاس روز و به نقل از ایسنا اظهار کرد: اورژانس پیش بیمارستانی خط مقدم رسیدگی به بیماران و مصدومان حوادث است.

وی با بیان اینکه در تهران بیشترین تعداد ماموریت را نسبت به کل کشور داریم گفت: تقریبا می توان گفت که یک چهارم ماموریت کل کشور را اورژانس تهران پوشش می دهد. با اورژانس تهران حدود ١٢ هزار تماس گرفته می شود که حدود چهار هزار و پانصد تا ۵ هزار از آن عملیاتی می شود.

معاون اورژانس تهران ادامه داد: در این دولت خدمات خوبی به اورژانس داده شد و اعتبارات خوبی تعلق گرفت، اما باز جوابگو نیست .

وی با اشاره به موقعیت شهر تهران گفت: باید به اورژانس تهران نگاه ویژه تری داشته باشیم. وضعیت بدی نداریم اما در زمینه بودجه و اعتبارات انتظارات بیشتری داریم.

وی با بیان اینکه مهمترین دغدغه اورژانس، نیروی انسانی است گفت: با توجه به تعداد ماموریت نیاز به جذب نیروی بیشتری داریم که متناسب با تعداد ماموریت ها باشد.

حسینی زاده اظهار کرد: یکی از راهکار ها برای کاهش مدت زمان رسیدن اورژانس نیز افزایش تعداد نیروی انسانی است.

برگزاری انتخابات استان تهران با ۲۰۰ هزار نفر عوامل اجرایی/ برای ثبت حماسه حضور مردم آمادگی کامل

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، غلامرضا عباس پاشا در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به اهمیت انتخابات اظهار داشت: امروز روز سرنوشت ساز و تجلی اراده ملت ایران است.

وی با تقدیر از صدا و سیما و خبرنگاران که لحظه لحظه انتخابات و رأی مردم را رصد می کنند، افزود: از یک سال پیش تمهیدات لازم اندیشیده شده و ۲۰۰ هزار عوامل اجرایی در سطح استان تهران داریم.

رئیس کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به حضور عوامل اجرایی، نظارتی و بهداشتی در شعب اخذ رأی عنوان کرد: پشتیبانی های لازم برای برگزاری انتخابات انجام شده در این راستا از جمله برق ژنراتورها مورد توجه قرار گرفته، اورژانس و سایر دستگاه ها در آمادگی کامل برای برگزاری مطلوب انتخابات هستند.

دکتر علیرضا رییسی– سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز دقایقی پیش با حضور در بخشداری رودبار قصران شمیرانات رأی خود را به صندوق انداخت.

پاکسازی تهران از تبلیغات انتخاباتی پس از پایان رأی گیری

پیروز حناچی در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، درباره پاکسازی شهر تهران از تبلیغات انتخاباتی گفت:‌یکی از کارهایی که شهرداری تهران انجام می‌دهد جمع کردن تبلیغات است و به همین دلیل نیز از امشب و پس از اعلام پایان رأی گیری از سوی ستاد انتخابات کشور نسبت به پاکسازی شهر از این‌ تبلیغات اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد:‌البته امسال تعداد تبلیغات در مقایسه با دوره‌های دیگر کمتر بود که انجام تبلیغات در فضای مجازی، افزایش قیمت چاپ و هزینه‌های تبلیغات در آن موثر بود.

شهردار تهران درباره دیگر اقدامات شهرداری برای انتخابات نیز گفت:‌ شهرداری تهران تبلیغات وسیعی را در سطح شهر تهران و برای دعوت مردم به انتخابات انجام داد. همچنین  بیش از ۲۰۰۰ سازه تبلیغاتی موقت به منظور تبلیغات نامزدهای در مناطق ۲۲ گانه تهران نصب شد. 

توصیه معاون روحانی به رییس جمهور آینده

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار پس از انداختن رای خود به صندوق در حسینیه جماران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توصیه من به رییس جمهور آینده این است که وارد دسته بندی ها وجناح بازی های سیاسی نشود و رییس جمهور همه ایران باشد. این انتخابات با دشواری زیادی همراه است و متاسفانه در مورد مشارکت مردم و نرخ مشارکت شان‌ نگرانی های زیادی وجود دارد، رییس جمهوری که انتخاب می‌شود باید رییس جمهور آنهایی که رای نداده اند و به هر دلیلی پای صندوق رای نیامدند باشد، یعنی رییس جمهور همه مردم ایران با همه سلایق و مذاهب و دیدگاه های فکری و فرهنگی  و این اولین مسئله است، رییس جمهور آینده باید پاسخگوی همه مردم باشد وکشور را به درستی اداره کند.

وی ادامه داد: عمل به وعده ها بسیار مهم است زمان کاندیداتوری و تبلیغات افراد وعده‌های زیادی می‌دهند که باید شرایط کشور را در نظر بگیرند. در دولت یازدهم و دوازدهم در سخت ترین شرایط دوران تاریخ معاصر روحانی توانست سکان‌ کشور را به سمتی ببرد که نه فروپاشی کشور و نه فروپاشی اقتصادی اتفاق افتد و کشور توانست به سمتی حرکت کند که در سال پایانی با وجود تحریم جنگ اقتصادی و کرونا۳/۶ درصد رشد اقتصادی را به ثمر برساند، رییس جمهور بعدی هم باید همین مسیر را ادامه دهد.

ابتکار گفت: رییس جمهور بعدی باید در سختی ها و دشواری ها و بی انصافی ها کار خود را با قدرت انجام دهد وکار خود را پیش ببرد و واردجناح بازی های سیاسی نشود و تیم خود را از افراد خاص انتخاب نکند، زیرا رییس جمهور های موفق از زمان رهبری تا روحانی افرادی بودند که تیم خود را از تمام جناح ها و افراد پاکدامن انتخاب کردند و به سلیقه خاص و جریان خاصی نگاه نشده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: رییس جمهور بعدی نباید وارد انتقام گیری شود، زیرا خیلی ها لحظه شماری می کنند که انتقام بگیرند انتقام گرفتن نه اخلاق پیامبر است و نه اخلاق دینی، رییس جمهور باید سعه صدر داشته باشد و با همه کار کند تا سکان کشور را به سمت تعالی و پیشرفت ببرد.

وی تاکید کرد: وارد شدن به این موضوعات و تنش ها فقط دوگانگی ایجاد می کند امیدوارم رییس جمهور آینده این خط مشی را دنبال نکند، توصیه می کنم مردم به جنبه های تبلیغاتی گوش نکنند، زیرا طی چند سال اخیر سعی شده، گفته شود همه مشکلات در رای مردم است و گفته شد که مردم انتخاب اشتباه داشته اند و سعی شد به گونه ای وانمود شود که آثار تحریم و ترامپ و جنگ اقتصادی و کرونا در مشکلات تاثیری ندارد.

رأی می‌دهم تا بگویم برای رای من تعیین تکلیف نکنید

معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری همچنین در حساب توییتری خود نوشت:” این رأی من است، نه کسی می تواند وادارم کند به رأی دادن و نه کسی می تواند این رأی را از من بگیرد. برای بهره مندی از این حق می ایستم که بیگانه و استبداد از آن می ترسند.” 

وی افزود:” رأی می دهم تا بگویم برای رأی من تعیین تکلیف نکنید.”

همه پای صندوق رأی بیایند/اولویت کوتاه‌مدت دولت آینده رسیدگی به وضعیت محرومان باشد

سید مرتضی بختیاری در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، با اشاره به وضعیت مشارکت مردم در انتخابات امروز، گفت: بر اساس آخرین خبرهایی که داشته‌ایم تا این لحظه در مقایسه با انتخابات قبلی مردم جلوتر هستند و این نقطه قوتی است. در عین اینکه در برخی از شعب اخذ رأی، نیم ‌ساعت اول اختلالاتی از نظر سیستم وجود داشت، اما در حال حاضر همه این موارد برطرف شده و در حال حاضر کار روی روال عادی قرار گرفته است. البته انتخابات‌های گذشته هم نشان داده است که در بعد از ظهر حضور پای صندوق‌های رای شلوغ‌تر می‌شود. امیدواریم که اتفاق مبارکی که باید با حضور گسترده مردم رخ دهد، اتفاق افتد و ان‌شاءالله این آراء قدرت رییس جمهور آینده خواهد بود.

وی افزود: چند شب پیش مقام معظم رهبری نکته‌ای را فرمودند که همانگونه که همه پای تشییع پیکر شهید دل‌ها، سردار شهید حاج قاسم همه اعم از همه جریان‌های سیاسی، همه نیروها و… حضور داشتند، انتظار می‌رود که در صندوق‌های رأی سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری هم تمام اقشار، تفکرها، همه جناح‌ها و… حضور فعال داشته باشند و عزت جمهوری اسلامی ایران را بار دیگر برای ایران اسلامی به دنیا ثابت کنند.

بختیاری درباره مهمترین اولویت رییس جمهور آینده و توصیه‌اش به دولت سیزدهم، گفت: مهمترین اولویت برای دولت آینده جمع‌آوری دیدگاه‌ها و نقطه نظراتی است که طی چند هفته اخیر، مردم در رسانه‌های مختلف اعلام کردند و انتظارات‌شان را از ریاست جمهوری آینده خواستند و در عین حال وعده‌هایی که خود رییس جمهور داده است که باید این موارد را دسته‌بندی کنند. باید اولویت را به برنامه‌های گره‌گشایی از کار نیازمندان و مناطق محروم بگذارند. این نکته بسیار مهمی است. واقعا کار روی مناطق محروم، محرومان و جامعه هدف نهادهای حمایتی، از نظر مسائل اقتصادی، بسیار مهم  است و باید اولویت را به این موضوعات داده و در عین حال از کارهای اصلی هم غافل نمانند.

وی تاکید کرد:‌ بنابراین اولویت اول در کوتاه مدت باید رسیدگی به وضعیت نیازمندان و محرومان باشد.

بختیاری خطاب به مردم نیز گفت: درخواستم از همه عزیزان چه در روستاها، چه در بخش‌ها، چه در شهرستان‌ها و استان‌ها و از همه جریانات، این است که در فرصتی که برای اخذ رأی مانده است، پای صحنه بیایند. هرچه حضور ما قوی‌تر باشد، اقتدارمان در دنیا بیشتر است و حق‌مان را بیشتر می‌توانیم مطالبه کنیم. بنابراین استدعا دارم که دست همه را بگیرند، حتی کسانی که فکر می‌کنند به آنها بی‌مهری شده، ‌با صندوق‌ها قهر نکنند، پای صندوق‌های رأی بیایند، با کشور خودشان قهر نکنند، همه جناح‌ها، همه پای کار بیایند تا ان‌شاءالله یک انتخابات شکوهمند و بی‌نظیری داشته باشیم.

مردم برای حفظ جمهوریت به صحنه بیایند

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، الهام فخاری پس از انداختن آرای خود به صندوق در حسینه ارشاد از مردم خواست که برای حفظ جمهوریت به صحنه بیایند و در جمع خبرنگاران  گفت:‌ نهاد انتخابات دستاورد جمهور مردم است. دستاوردی که از از مشروطه تا امروز با تمام فراز و نشیب‌هایی که داشته حفظ شده و متعلق به مردم است.

وی با بیان اینکه مردم باید با حضور خود از نهاد انتخابات در برابر ناملایمات محافظت کنند، تصریح کرد:‌ از تمام افرادی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند یا برای شرکت در انتخابات مردد هستند، دعوت می‌کنم که به صحنه بیایند و کمک کنند تا جمهوریت در ایران زنده، پایدار و برقرار بماند.  

فخاری درباره میزان مشارکت و حضور مردم نیز گفت:‌ برای ارزیابی میزان مشارکت باید تا پایان ساعات رأی گیری صبر کرد به ویژه‌ آنکه با توجه به گرمای هوا بسیاری از مردم در ساعات خنکی هوا در پای صندوق حاضر می‌شوند. با این وجود مردم باید بدانند که هر چه میزان مشارکتشان بالاتر باشد، افرادی در انتخابات برگزیده خواهند شد که به رأی و نظر اکثریت جامعه نزدیک‌تر هستند.

عضو شورای شهر تهران درباره انتخابات شوراهای شهر نیز گفت:‌انتخابات شوراها تاثیر مستقیم بر زندگی و معیشت مردم دارد و درخواست من از مردم این است که این انتخابات را نیز همچون انتخابات ریاست جمهوری جدی گرفته و به ۲۱ نفر رأی کامل بدهند.

گفت:‌ نهاد انتخابات دستاورد جمهور مردم است. دستاوردی که از از مشروطه تا امروز با تمام فراز و نشیب‌هایی که داشته حفظ شده و متعلق به مردم است.

وی با بیان اینکه مردم باید با حضور خود از نهاد انتخابات در برابر ناملایمات محافظت کنند، تصریح کرد:‌ از تمام افرادی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند یا برای شرکت در انتخابات مردد هستند، دعوت می‌کنم که به صحنه بیایند و کمک کنند تا جمهوریت در ایران زنده، پایدار و برقرار بماند.  

فخاری درباره میزان مشارکت و حضور مردم نیز گفت:‌ برای ارزیابی میزان مشارکت باید تا پایان ساعات رأی گیری صبر کرد به ویژه‌ آنکه با توجه به گرمای هوا بسیاری از مردم در ساعات خنکی هوا در پای صندوق حاضر می‌شوند. با این وجود مردم باید بدانند که هر چه میزان مشارکتشان بالاتر باشد، افرادی در انتخابات برگزیده خواهند شد که به رأی و نظر اکثریت جامعه نزدیک‌تر هستند.

عضو شورای شهر تهران درباره انتخابات شوراهای شهر نیز گفت:‌انتخابات شوراها تاثیر مستقیم بر زندگی و معیشت مردم دارد و درخواست من از مردم این است که این انتخابات را نیز همچون انتخابات ریاست جمهوری جدی گرفته و به ۲۱ نفر رأی کامل بدهند.

رییس شورای شهر تهران آرای خود را به صندوق انداخت

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، پیش از ظهر امروز محسن هاشمی رفسنجانی، رییس شورای اسلامی شهر تهران با حضور در مسجد اقدسیه آرای خود را به صندوق انداخت.

هاشمی که تحت تاثیر حادثه چند روز پیش دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه دست شده بود، مردم را به مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر دعوت کرد و گفت:‌ از همه مردم می‌خواهم که انتخابات را جدی گرفته و حضور مؤثری در آن داشته باشند.

دکتر پیرحسین کولیوند رییس اورژانس کشور با حضور در شعبه اخذ رأی در بیمارستان خاتم الانبیا در انتخابات شرکت کرد.

ادامه دارد…

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top