امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 19791 |
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ | ارسال توسط : |
272 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین بازی خود از انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱، به مصاف عربستان رفت.

به‌ گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین بازی از پنجره سوم‌ انتخابی‌ کاپ آسیا ۲۰۲۱ اندونزی، از ساعت ۱۴:۳۰ امروز (دوشنبه) ۲۴ خرداد به مصاف عربستان رفت.

آرون‌ گرامی‌پور، صمد نیکخواه‌بهرامی، ارسلان‌ کاظمی، بهنام یهچالی و محمد جمشیدی ترکیب ابتدایی ایران را در این بازی تشکیل دادند.

برای عربستان‌ نیز عبدل گبر، نصیر عبو جلس، الهوساوی، جابر ناصر و علی شوبیل در ابتدای کار وارد زمین شدند.

کوارتر اول: ۲۰ – ۱۶ ایران

با شروع این‌دیدار سبد نخست بازی را «مروانی» روی یک ریباند برای عربستان به دست آورد. در این کوارتر عربستان با عملکرد خوب در ریباندها با ۳ امتیاز پیش افتاد، اما در ادامه بهنام بخچالی با پرتاب‌های دو امتیازی خود ایران را ۱۴ – ۱۳ پیش انداخت.

در اواخر این کوارتر محمد حسن‌زاده به جای آرون گرامی پور،‌ مایک رستم‌پور به جای ارسلان کاظمی و سعید داورپناه به جای محمد جمشدی برای ایران وارد زمین شدند. با سه امتیازی رستم‌پور اختلاف ایران با عربستان به ۴ امتیاز افزایش یافت تا شاگردان مهران شاهین‌طبع ۲۰ – ۱۶ پیروز کوارتر نخست شوند.

کوارتر دوم: ۱۴ – ۱۷ عربستان

شاگردان شاهین‌طبع در این ‌کوارتر شروع بهتری داشتند و مایک رستم‌پور روی پاس داورپناه دومین ‌پرتاب سه امتیازی خود را وارد سبد عربستان کرد تا ایران ۲۵ – ۱۹ پیش بیفتد. با افزایش اختلاف «علی السنانی» برای عربستان وقت استراحت گرفت. با عملکرد بهتر عربستان در منطقه رنگی، جمشیدی و حسن‌زاده از زمین خارج شدند تا صمد و آرون برای‌ محکم‌تر کردن دفاع زیر سبد ایران وارد زمین شوند. با بالا رفتن اشتباهات ایران در ریباند دفاع و دو ترن اوور (از دست دادن توپ) توسط بهنام یخچالی، «الهوساوی» و «عبدل گبر» ۵ امتیاز متوالی را کسب کردند تا عربستان ۲۵ – ۲۶ پیش بیفتد. 

با زیاد شدن اشتباهات ملی‌پوشان ایران، ۵ دقیقه و ۲۸ ثانیه به پایان‌ کوارتر دوم مهران شاهین‌طبع تقاضای وقت استراحت‌ کرد. با شروع مجدد بازی نیز اشتباهات ایران در گردش توپ ادامه داشت و «عبدل گبر» با دومین پرتاب سه امتیازی ‌در این‌ کوارتر عربستان را ۲۵ – ۳۰ پیش انداخت. در حالی که با درخشش کاظمی اختلاف به یک امتیاز رسیده بود، بار دیگر بازیکنان ایران «عبدل گبر» را دفاع نکردند تا با پرتاب سه امتیازی از راه دور عربستان را ۲۹ – ۳۳ پیش بیاندازد. با درخشش کاظمی ایران ۵ امتیاز متوالی کسب کرد تا ۳۴ – ۳۳ پیروز نیمه نخست شود.

ادامه دارد …

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top