امروز: پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 10 شوال 1445 | 2024-04-18
کد خبر: 19621 |
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹ | ارسال توسط : |
266 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: در انتخابات ششمین دوره شوراهای سراسر کشور هشت شهر حدنصاب برگزاری انتخابات شوراها را ندارند و به صورت جانشینی اداره خواهند شد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، جمالی نژاد در دومین نشست معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری های کشور با تاکید بر لزوم انتقال تجربیات و بحث و تبادل نظر در خصوص چالش های موجود در حوزه عمرانی استانداری ها گفت: نشست معاونین عمرانی استانداری ها با توجه به قرارگیری ما در دوره ای سرنوشت ساز که همزمان با تغییر حاکمیت ملی شاهد تغییر حاکمیت محلی نیز هستیم از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی افزود: با برگزاری انتخابات شوراها سرنوشت تعیین شهرداران در شهرها و دهیاران در روستاها مشخص خواهد شد. به این ترتیب در ۱۴۰۰ شهر و ۴۰ هزار روستا این افراد توسط شوراها انتخاب می شوند. لذا در این جلسه با حضور معاونین عمرانی استانداری ها مسائل مختلف پیرامون انتخاب شهرداران و دهیاران مورد بررسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در این دوره خوشبختانه استقبال خوبی برای کاندیدا شدن در شوراها به وجود آمده است. به شکلی که تنها در هشت شهر ما ظرفیت به حد نصاب نرسیده و در این شهرها انتخابات شورا نداریم و به صورت جانشینی این شهرها اداره خواهند شد. پنج شهر در استان فارس، یک شهر در اصفهان و یک شهر در بوشهر بوده است. قطعا با انتخاب شهرداران و دهیاران تغییر و تحول آنها بسیار مهم است و معضلاتی ممکن است در این راستا وجود داشته باشد. لذا امروز با حضور معاونین عمرانی این معضلات بررسی می شود تا تحویل و تحول به بهترین شکل ممکن در شهرها و روستاها محقق شود.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: در هفته دولت و همچنین ایام الله دهه فجر پروژه هایی در کشور افتتاح شد که در دو مرحله با حضور رئیس جمهور پروژه هایی درحوزه شهرها به بهره برداری رسید. در تلاش هستیم در این جلسه هماهنگی لازم برای تکمیل پروژه های نیمه تمام تا پایان دولت انجام شود تا بتوانیم در جلسه ای دیگر این پروژه ها در حوزه مدیریت شهری و محلی به بهره برداری برسد.

جمالی نژاد در پاسخ به سوالی در خصوص تعبیه مکان هایی برای تبلیغات انتخابات در سطح شهرها توسط شهرداری ها گفت: در برگزاری انتخابات سال جاری تاکید ویژه ای بر رعایت پروتکل های بهداشتی با توجه به شیوع کرونا ویروس وجود دارد. در این راستا فضای مجازی کمک بسیاری کرده و بار اصلی تبلیغات را به دوش می کشد. با این وجود به تمامی شهرداران ابلاغ کردیم مکان هایی برای تبلیغات آماده کنند.

وی ادامه داد: در این دوره از انتخابات شوراها برای اولین بار آموزش پیش از انتخابات را در دستور کار قرار دادیم تا افرادی که می خواهند حضور پیدا کنند متوجه باشند که چه مسئولیت سنگینی را باید به دوش بکشند. بسته های آموزشی به تمامی استان ها ابلاغ شده و پس از انتخابات نیز دوره هایی به صورت فشرده برای منتخبین برگزار خواهد شد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، در ادامه این جلسه چراغعلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران نیز با تاکید بر اینکه به ایام پایان کار دولت نزدیک می شویم افزود: تمام تلاش ها معطوف به تکمیل پروژه های ناتمام شده و این کار در اولویت قرار گرفته است.

وی افزود: برخی مشکلات زیست محیطی و استعلام های لازم در برخی پروژه ها همچون احداث مترو و راهسازی مشکلاتی را ایجاد کرده که در حال حل و فصل آنها هستیم اما در این جلسه با حضور معاونین عمرانی سراسر کشور تبادل تجربیات و نظرات در این حوزه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در این جلسه تبادل نظرها در مورد تحویل دولت و شهرداری ها و شوراها نیز انجام خواهد شد تا به نحو احسن این کار انجام شود. مهمترین بحث ما اتمام مسکن مهر است که تعهد کرده ایم تا پایان شهریور ماه این مهم محقق شود.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top