امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 19369 |
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹ | ارسال توسط : |
207 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی از رونمایی گزارش وضعیت فقر و نابرابری کشور در دو دهه گذشته خبر داد.

روزبه کردونی در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: سنجش وضعیت فقر و نابرابری کشور در دو دهه گذشته در سطوح ملی، منطقه ای، روستایی و شهری در موسسه عالی پزوهش تامین اجتماعی توسط یک تیم پژوهشی مجرب انجام شده است.

وی افزود: به زودی رونمایی از این گزارش مهم توسط وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی صورت خواهد گرفت.

رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی با اشاره به اینکه در این گزارش وضعیت فقر در کشور طی سال‌های متوالی با روش محاسبه واحد انجام پذیرفته است گفت: ابعاد گوناگون فقر (شدید، درآمدی و چند بعدی) مطالعه شده است. این گزارش تاکنون در مراکز مهم تصمیم گیر کشور و همچنین در محضر اساتید و صاحب نظران این حوزه ارائه شده است.

کردونی ادامه داد: اطمینان داریم انتشار این گزارش می‌تواند کمک شایانی به تدوین بسته‌های سیاستی هدفمند و منطبق با نیاز گروه‌های آسیب پذیر داشته باشد. علاوه بر این در نحوه تخصیص منابع و اعتبار استانی اثر گذار بوده و زمینه رصد و ارزیابی مستمر سیاستهای فقرزدایی را فراهم کند.

وی اضافه کرد که نتایج این مطالعه مهم این امکان را فراهم می کند که دقیق و مستند بر شاهد وضعیت فقر در برهه زمانی  مختلف  بررسی شود. برای نمونه این مطالعه نشان می دهد در حالی که جمعیت زیر خط فقر مطلق از سال ۹۲ تا ۹۶ به ۱۵ درصد رسیده بود اما از سال ۹۶ تا ۹۸ به ۳۰ درصد افزایش یافت.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top