امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 19350 |
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲ | ارسال توسط : |
195 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

با توجه به نزدیکی ذوالقدر به سید ابراهیم رئیسی و سابقه قبلی او در وزارت کشور به احتمال زیاد گزینه اصلی برای قرار گرفتن در جایگاه وزارت کشور ذوالقدر باشد.

با نزدیک تر شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه در ایران، و احتمال پیروزی سید ابراهیم رئیسی در صورت عدم مشارکت مردم در انتخابات، اخباری در خصوص گزینه های مطرح و مورد نظر حلقه فرشته برای در اختیار گرفتن وزارت خانه های مهم دولت احتمالی رئیسی به بیرون درز کرده است، در حرف های زده شده در بین نزدیکان ستاد ابراهیم رئیسی در خصوص گزینه های مطرح برای جایگاه وزارت کشور، نام های سید صولت مرتضوی و محمدباقر ذوالقدر بسیار به گوش می¬خورد، صولت مرتضوی هم اکنون از مسئولین اصلی ستاد رئیسی است و محمدباقر ذوالقدر هم پیشتر معاون اجرایی قوه قضائیه و از سرداران سابق سپاه پاسداران و از فعالین سیاسی بنام جریان اصولگرایی است. با توجه به نزدیکی ذوالقدر به سید ابراهیم رئیسی و سابقه قبلی او در وزارت کشور به احتمال زیاد گزینه اصلی برای قرار گرفتن در جایگاه وزارت کشور ذوالقدر باشد.

محمدباقر ذوالقدر در سال ۱۳۷۶ و با انتصاب یحیی رحیم صفوی به فرماندهی سپاه به عنوان جانشین فرمانده کل سپاه منصوب شد و در تمام سال‌های اصلاحات از مخالفان دولت خاتمی به شمار می‌آمد.
وی در بهمن‌ماه ۱۳۸۷ در مصاحبه‌ای با ویژه‌نامه نشریه «حضور» با تاکید بر این که دوره هشت ساله ریاست جمهوری خاتمی «دوره ساختارشکنی»، «تلاش برای تغییرات ساختاری» و «مخالفت با ولایت فقیه» بود ادعا کرد که دوره‌ای به نام اصلاحات در تاریخ جمهوری اسلامی وجود نداشته و «اصلاحات واژه درستی برای این دوران نیست، بلکه باید نشست برای آن دوران یک واژه‌ای خلق کرد».
از محمدباقر ذوالقدر همچنین به عنوان یکی از فرماندهانی یاد می‌شود که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ مقدمات رسیدن محمود احمدی‌نژاد به قدرت را فراهم آورده است.
وی همچنین در اظهاراتی در همایش فرماندهان بسیج اداری و کارگری که در شماره روز شنبه ۱۸ تیر سال ۱۳۸۴ روزنامه ایران نیز به چاپ رسید وجود یک برنامه چندلایه برای در اختیار گرفتن دولت را تائید کرد و گفت: «نیروهاى اصول‌گرا بحمدالله با طراحى درست و چندلایه توانستند در انتخابات پیروز شوند.»
ذوالقدر اندکی بعد در دوم آذر سال ۱۳۸۴ با حکم مصطفی پورمحمدی، وزیر کشور وقت، پست جانشینی فرمانده کل سپاه را ترک گفت و به معاونت امنیتی و انتظامی وزارت کشور رفت تا آن گونه که خود گفته بود در همکاری با محمود احمدی‌نژاد «زمینه تشکیل دولت اسلامی» را فراهم کند.
ذوالقدر در سال ۹۶ از موسسین جمنا بود و نقش پررنگی برای انتخاب رئیسی به عنوان گزینه نهایی جریان اصولگرا برای رقابت با حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری آن سال بازی کرد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top