امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 19236 |
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹ | ارسال توسط : |
170 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: حداقل و حداکثر دریافتی بازنشستگان تحت پوشش این صندوق با توجه به سطوح درآمدی مختلف، متفاوت است، اما متوسط دریافتی بعد از همسان سازی حقوق ها به حدود ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، علی شیرکانی در نشست خبری درباره نقل و انتقال سوابق بیمه ای میان صندوق های بازنشستگی گفت: نقل و انتقال سوابق بیمه ای در سال گذشته با مصوبه‌ شورای عالی رفاه صورت پذیرفت و از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد. 

وی افزود: امروز مشکلی در این زمینه نداریم، هم در تامین اجتماعی و هم صندوق عشایری دستورالعمل های اجرایی صادر شده و نقل و انتقال در حال انجام است. 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه یکی از اتفاقات خوب در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان همسان سازی مستمری ها بود و بالاترین رضایت را شاهد بودیم اظهار کرد: همسان سازی عدالت محورانه انجام و از اول فروردین ۹۹ هم اعمال شد. به این ترتیب هرکسی در هرسطحی بازنشسته شده بود در سال ۹۹ به یک میزان حقوق دریافت می‌کنند و شخصی که ۱۲ سال قبل بازنشسته شده با کسی که دوسال قبل بازنشسته شده بود یک حقوق دریافت می کنند.

شیرکانی ادامه داد: حداقل و حداکثر دریافتی ها با توجه به سطوح درآمدی مختلف، متفاوت است اما متوسط دریافتی بعد از همسان سازی به حدود ۷۰۰ هزار تومان رسیده است. همسان سازی به این معناست که اگر افراد در سطح برابر باشند ولی در سال های متفاوت بازنشسته شده باشند، حقوق مشابه دریافت کنند.

وی با اشاره به تهیه و ارسال آیین نامه جدید صندوق به سازمان برنامه و بودجه گفت: در آیین نامه بر اساس درجه افراد، مدلی طراحی شده و ساختار جدیدی است که اگر کارهای اجرایی اش انجام و جایگزین آیین نامه فعلی شود بحث همسان سازی دیگر موضوعیت پیدا نمی کند و این دغدغه به طور کامل مرتفع می‌شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در ادامه درباره معوقات ناشی از تاخیر در پرداخت حق بیمه گفت: صندوق فواصل بیمه ای عدم پرداخت حق بیمه تا زیر یک سال را می پذیرد اما وقتی بیش از یک سال می‌شود حکم خرید بیمه پیدا می‌کند که در دنیا هم این امکان وجود ندارد و اینکه مثلا فردی بعد از پنج سال بیاید و بخواهد بیمه خود را در وقفه ایجاد شده بخرد مخالف اصول و قواعد بیمه ای است. وقفه های بیش از یکسال را نمی‌پذیریم اما به علت ماهیت کار کشاورزان، وقفه تا یکسال و تاخیر چندماهه به طور استثنا در این صندوق قابل قبول است و انجام می شود.

شیرکانی افزود: ساختار بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، بیمه اختیاری است و نه اجباری. این بیمه آسودگی خاطر برای بیمه شده فراهم می کند، ما روستاییان را اجبار نمی کنیم که وارد صندوق بیمه اجتماعی شوند، اما برای افزایش شمار تحت پوشش تلاش کرده و از عضویت واجدان شرایط استقبال می کنیم.

وی با بیان اینکه مجموع بیمه شدگان تحت پوشش صندوق از دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر فراتر رفته، اعلام کرد که از این تعداد حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار، بیمه شده فعال هستند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر درباره اقدامات ترویجی برای افزایش پوشش بیمه شدگان روستایی عنوان کرد: تلاش کردیم از طریق کارگزاران روستاهای کشور را پوشش و دسترسی را تسهیل کنیم. دسترسی به افراد تحت پوشش از طریق ایجاد سامانه ای بهبود یافته است و امروز شناخت خوبی در همه روستاها به وجود آمده و حداقل یک عضو در هر روستا داریم.

شیرکانی همچنین به انجام اقداماتی برای فعال کردن مجدد پوشش بیمه ای بیمه شدگان غیرفعال که به دلایل مختلفی در مقطعی حق بیمه پرداخت کرده و بعد از صندوق فاصله گرفته اند گفت: ۹۲ هزار نفر در سال گذشته مجدد فعال شدند. در این بخش تمرکز بیشتری داریم.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top