امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 19216 |
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۹:۳۲ | ارسال توسط : |
248 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: استاد شهرام ناظری در کنسرت جمعه شب طی سخنانی گفت: در این مدتی که بنده نبودم خیلی اتفاق ها افتاد و عزیزان زیادی را از دست دادیم. دو استاد بزرگ آواز یعنی عبدالوهاب شهیدی و محمدرضا شجریان و چندین هنرمند دیگر را از دست دادیم که طبیعتا بسیار تلخ و ناگوار است. دوستی […]

گروه فرهنگی: استاد شهرام ناظری در کنسرت جمعه شب طی سخنانی گفت: در این مدتی که بنده نبودم خیلی اتفاق ها افتاد و عزیزان زیادی را از دست دادیم. دو استاد بزرگ آواز یعنی عبدالوهاب شهیدی و محمدرضا شجریان و چندین هنرمند دیگر را از دست دادیم که طبیعتا بسیار تلخ و ناگوار است. دوستی می گفت زندگی قطاری است که همه از آن پیاده می شوند ولی نمی دانم چه طور شده که بیشتر قرعه فال به نام اهل هنر و فرهنگ افتاده و سال های خیلی سختی را از این نظر پشت سر گذاشته ایم. هنرمندانی را از دست داده ایم که نبودشان تلخ و رفتنشان غیر قابل جبران بوده است.

حرف های زیادی هست و دوست داریم با مردم حرف بزنیم
این استاد آواز افزود: حرف های زیادی هست و دوست داریم با مردم حرف بزنیم. شاید همیشه این طور فرصتی را نداشته ایم. امیدوارم که باز فرصت باشد و بتوانم راجع به خیلی مسائل با شما حرف بزنم. ای کاش در رادیو و تلویزیون ما امکانی فراهم بود که هنرمندان می توانستند چیزهایی که دوست دارند و فکر می کنند برای مردم خوب است را برای مردم اجرا کنند و با مردم حرف بزنند و این می توانست بازده فرهنگی خیلی عالی داشته باشد. به هر صورت امیدوارم همه مشکلاتی که وجود داشته به تدریج حل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در این کنسرت، یادآور شد: مولانا این همه تأکید کرده که «راست بگو، نهان مکن» و «تکیه بر این جهان مکن، راست بگو» یعنی به خاطر این دنیا انقدر دروغگویی و پنهان کاری نکن. این جهان ارزش ندارد؛ به این خاطر می گوید تکیه بر این جهان مکن. همه تأکید بزرگان ما و اصولا همه اندیشمندان و انسان دوستان جهان به جوامعی که سرشار از دروغ شده این بوده که واقعا جامعه سالم باشد و جامعه ای باشد که راست بگوید و چیزی در پرده دروغ و ریا وجود نداشته باشد.

ناظری ادامه داد: امیدواریم روزی برسد که این آرزو برآورده شود. در هر صورت این یک هشدار است و به خاطر همین خود من این آهنگ را برای اجرا انتخاب می کنم. چون وقتی شنونده ای که این آهنگ را می شنود به فکر فرو می رود و امکان دارد همان شنونده حس کند که خودش دروغ می گوید یا من که دارم آواز می خوانم احساس کنم که در فلان جا دروغ گفته ام یا کار خلافی کرده ام که نباید می کردم.

امروز همه چیز عوض شده؛ شاید نسل و یا جهان این طور شده است
وی تأکید کرد: دوره ای که ما آهنگ «گل صد برگ» را ساختیم شور و حال عجیبی بود و شاید تقریبا هر روز یک آهنگ می ساختیم. واقعا دوره شکفتگی، امید و پویایی بود. هنرمندان نسل بنده یک نسل آرمان خواه و روشن فکر هستند؛ نسلی که واقعا از جانش مایه می گذارد و به معنای واقعی عاشق بود. هیچ کس برای مادیات کار نمی کرد و همه یک جور دیگر بودند. امروز همه چیز عوض شده است. شاید نسل و یا جهان این طور شده است.

خشونت گریبان گیر همه جهان شده و مثل اینکه در ایران ما کمی روغنش بیشتر است
این استاد آواز تصریح کرد: بعضی ها می گویند مربوط به اینترنت است. جهان تغییر عجیب و غریبی کرده و برای ما که آن حال و هواها، احساسات، محبت ها و از خود گذشتگی ها را دیده ایم خیلی سخت است صحنه های امروز را ببینیم. این همه خشونت گریبان گیر همه جهان شده و مثل اینکه در ایران ما کمی روغنش بیشتر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه اجرای کنسرت بدون حضور مردم خیلی دشوار است، گفت: وضعیت عجیب و غریبی است که ما روبروی صندلی های خالی نشسته ایم. ما سال ها عادت داشته ایم که از حضور مردم انرژی بگیریم. همین نفس ها بود که ما را در سخت ترین شریط نگه داشت که کار کنیم. یک سال و نیم است که من روی صحنه نیامده ام ولی احساس کردم که کرونا به زودی رفتنی نیست و مجبور شدم که به صورت آنلاین روی صحنه بیایم. باید در آینده یک فکر اساسی شود تا ببینیم چه کار باید بکنیم که راحت تر بتوانیم به صورت آنلاین برنامه اجرا کنیم.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top