امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 18290 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ | ارسال توسط : |
238 بازدید
۰
| 4
ارسال به دوستان
پ

ترمینال جدید فرودگاه امام خمینی (ره) که مراحل ساخت آن امسال آغاز می شود حدود ۲.۵ میلیون یورو سرمایه برای آن پیش بینی شده و قرار است ظرفیت جابجایی مسافر را به ۶۰ میلیون نفر در سال برساند.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، در راستای توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) مسئولان وزارت راه و شهرسازی همواره  اعلام کردند که هدف رسیدن به جابجایی حدود ۱۱۰ میلیون مسافر در سال و تبدیل شدن به هاب نخست جابجایی بار و هاب دوم جابجایی مسافر در منطقه است.

در این راستا امیرمحمود غفاری – معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی- اظهار کرد که مراحل تامین مالی و احداث ترمینال جدید فرودگاه امام خمینی (ره) برای توسعه و افزایش ظرفیت جابجایی مسافر آغاز شده است و اقدامات لازم برای تهیه اسناد و مستندات قراردادی و تسریع در آغاز فرآیند اجرای پروژه مذکور به شکل فشرده در حال انجام است.

وی با بیان اینکه یکی از هدف های وزارت راه و شهرسازی طراحی و ساخت پایانه هوایی بین المللی با مشارکت سرمایه گذاران داخلی در فرودگاه امام خمینی (ره) است افزود: به زودی تفاهم نامه این سرمایه گذاری بزرگ و موثر برای احداث ترمینال جدید فرودگاه امام خمینی (ره) امضا می شود.

البته پیش از این محمد مهدی کربلایی – مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)- در این باره گفته بود: اینکه کشوری فرودگاه توسعه یافته، هوشمند و به روز داشته باشد نشان دهنده توسعه آن کشور است و برای رسیدن به اهداف تعیین شده باید بتوانیم فرودگاه را به مرحله ای برسانیم که با فرودگاه های کشورهای همجوار رقابت کند. در این راستا مسابقه طراحی معماری ترمینال جدید فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار و برنده آن مشخص شده است.

وی افزود: سرمایه گذاران داخلی و خارجی مختلفی علاقمندی خودشان را در این زمینه نشان دادند و به دنبال عقد قرارداد برای پیاده سازی و اجرای این طرح در سال جاری هستیم.

بر اساس اطلاعات به دست آمده خبرنگار انعکاس روز و به نقل از ایسنا، در حال حاضر مطالعات مختلفی در این زمینه انجام شده است که پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی داشته و مطالعات پدافند غیر عامل ترمینال جدید فرودگاه امام خمینی (ره) نیز در حال آغاز شدن است.

همچنین پیش بینی اولیه برای احداث و راه اندازی ترمینال جدید فرودگاه امام خمینی (ره) که قرار است ظرفیت جابجایی مسافر را در این شهر فرودگاهی از ۱۲ میلیون نفر به حدود ۶۰ میلیون مسافر در سال برساند حدود ۲.۵ میلیون یورو است.

البته در میان سرمایه گذاران خارجی و داخلی که برای احداث این ترمینال جدید که در ابتدا نام آن ایرانشهر بود سرمایه گذار داخلی محتمل تر به نظر می رسد و در مراحل جدی تری قرار دارد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top