امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 17398 |
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱ | ارسال توسط : |
249 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: هفتادو سومین دوره جوایز سالانه انجمن کارگردان‌های آمریکا  برگزار شد. این رویداد به بهترین کارگردان فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی در سال گذشته جایزه اهدا می‌کند.این دوره، نامزد‌هایی مثل لی آیزاک برای «میناری»، امرالد فنل برای «زن جوان نوید دهنده»، دیوید فینچر برای «منک» و آرون سورکین برای «دادگاه شیکاگو ۷» برای بخش کارگردانی […]

گروه فرهنگی: هفتادو سومین دوره جوایز سالانه انجمن کارگردان‌های آمریکا  برگزار شد. این رویداد به بهترین کارگردان فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی در سال گذشته جایزه اهدا می‌کند.این دوره، نامزد‌هایی مثل لی آیزاک برای «میناری»، امرالد فنل برای «زن جوان نوید دهنده»، دیوید فینچر برای «منک» و آرون سورکین برای «دادگاه شیکاگو ۷» برای بخش کارگردانی رقابت کردند که در نهایت جایزه این بخش به کلویی ژائو برای فیلم «عشایر» رسید. ژائو دومین زن و اولین زن رنگین پوستی است که توانسته این جایزه را از انجمن کارگردان‌ها بگیرد. کاترین بیگلو در سال ۲۰۰۹ برای فیلم «مهلکه» اولین زنی بود که این جایزه را دریافت کرد.در بخش تلویزیونی هم سریال‌های «گامبی ویز»، «میهن» و «خدمه پرواز» جوایز اصلی را دریافت کردند. این در حالی است که شانس دریافت جایزه از جوایز امی را هم دارند.
 

جایزه انجمن کارگردان‌های آمریکا معمولا یکی از رویداد‌هایی است که برنده بهترین کارگردانی اسکار را پیش بینی می‌کند. آخرین برندگان انجمن کارگردان‌ها که در اسکار نیز جایزه گرفتند شامل آلفونسو کوارون برای فیلم «رُما»، گی‌یرمو در تورو برای «شکل آب»، دیمین شزل برای «لالا لند» و آلخاندرو ایناریتو برای دو فیلم «از گور برخواسته» و «مرده پرنده ای» می‌شود اگرچه برنده این انجمن سم مندس برای فیلم «۱۹۱۷» بود، اما جایزه اسکار به بونگ جون هو برای فیلم «انگل» رسید.
در ادامه بخش اصلی این انجمن را می‌خوانید:
دستاورد برجسته در یک فیلم سینمایی: کلویی ژائو برای «عشایر»
دستاور برجسته برای کارگردان فیلم اولی: داریوس ماردر برای «آوای متال»
دستاورد برجسته در یک سریال درام: لسلی لینکا گلاتر ربای «میهن»
دستاورد برجسته در سریال کمدی: سوزانا فوگل برای «خدمه پرواز»
دستاور برجسته در فیلم یا سریال کوتاه: اسکات فرانک برای «گامبی وزیر»
دستاورد برجسته در مستند: مایکل دوک و گریگوری کرشاو برای «شکارچیان ترافل»

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top