امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 17257 |
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۹:۳۱ | ارسال توسط : |
236 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگ و هنر: شبکه‌های تلویزیونی چین برای نمایش حمایت‌ از کمپین پنبه سین‌کیانگ، علامت و مارک شرکت‌های پوشاک غربی را در برنامه‌هایشان تار کرده‌اند. این اقدام پخش برخی از برنامه‌ها را به تأخیر انداخته است، زیرا تدوینگرها بعد از تولید برنامه‌ها همه چیز از تی‌شرت تا کفش را سانسور می‌کنند.بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره […]

گروه فرهنگ و هنر: شبکه‌های تلویزیونی چین برای نمایش حمایت‌ از کمپین پنبه سین‌کیانگ، علامت و مارک شرکت‌های پوشاک غربی را در برنامه‌هایشان تار کرده‌اند.
این اقدام پخش برخی از برنامه‌ها را به تأخیر انداخته است، زیرا تدوینگرها بعد از تولید برنامه‌ها همه چیز از تی‌شرت تا کفش را سانسور می‌کنند.بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره استفاده از نیروی کار اجباری مسلمانان اویغور در مزارع پنبه سین‌کیانگ، بعضی از شرکت‌های غربی که مشتری پنبه هستند، ابراز نگرانی کردند. اقدامی که با واکنش شدید چین رو به‌رو شد.پکن استفاده از نیروی کار اجباری اویغورها را انکار می‌کند. بسیاری از مارک‌های غربی در روزهای اخیر در چین بایکوت شده‌اند.فضای مجازی در چین مملو از خشم بوده و چهره‌های مشهور چین اعلام کرده‌اند، دیگر محصولات این شرکت‌های غربی را نمی‌خرند.برنامه‌های پرطرفدار تلویزیون هم برای نشان دادن حمایت خود با عجله دست به کار شده‌اند که نتایج خنده‌داری به بار آورده است.
در قسمت‌هایی از برنامه “خواهرانی که موج می‌سازند”، خوانندگان و بازیگران کفش‌هایشان تار شده؛انگار که روی ابر شناور باشند.این تار کردن تصاویر در شوی چونگ ۲۰۲۱ مورد توجه قرار گرفت، زیرا شرکت کنندگان از سر تا پا لباس‌هایی با مارک غربی پوشیده بودند.اما برنامه‌ای که سانسور آن از همه سخت‌تر بود، مسابقه تلویزیونی “با شما جوانان” بود که شرکت‌کنندگان زیادی دارد.”ای‌کی‌یی” شرکت تولیدکننده این نمایش اطلاعیه‌ای صادر کرد و گفت که قسمت آینده تاخیر دارد؛ اما دلیل آن را ذکر نکرد.با این حال، دو روز بعد، بینندگان بلافاصله متوجه شدند که آرم‌های تجاری روی تی‌شرت‌ بیش از ۵۰ نفر تار شده است.
جدال پنبه وقتی پیش آمد که دولت آمریکا و کشورهای غربی دیگر فشارها را علیه چین در مورد نقض حقوق بشر در منطقه شمال غربی سین کیانگ افزایش دادند.کمپین پنبه سین کیانگ ماه گذشته آغاز شد. رسانه‌های دولتی چین و شهروندان اینترنتی (نت‌وند) شرکت سوئدی “اچ اند ام” را به خاطر بیانیه‌اش در سال گذشته بایکوت کردند. این اقدام به سرعت گسترش یافت و شامل بسیاری از مارک‌های دیگر شد.
فروشگاه‌های آنلاین برخی از شرکت‌ها در چین مسدود شده و نام آنها از برخی نقشه‌های دیجیتالی ناپدید شده‌ است.برخی از مارک‌های درگیر در این جنجال نایکی، آدیداس و پوما هستند. اینها همه اعضای طرح “ابتکار پنبه بهتر” هستند؛ گروهی غیرانتفاعی که تولید پنبه با دوام را تشویق می‌کند.این گروه در ماه اکتبر با استناد به اتهامات و “افزایش خطرات” کار اجباری، فعالیت خود در سین کیانگ و همچنین صدور مجوز برای پنبه منطقه را متوقف کرد.علاوه بر تمام لطیفه‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی، بسیاری از کاربران نیز اعتراف کرده‌اند که برای کارکنان بخش تدوین در تلویزیون احساس تاسف می‌کنند.یک نفر در ویبو، شبکه اجتماعی مورد استفاده در چین، گفت: “آنها واقعا سخت کار کردند. فکر نمی‌کنم این روزها اصلا بتوانند بخوابند.”بعضی دیگر هم برای خود نسخه‌هایی جعلی از این گونه سانسورها ساختند.این فقط آخرین نمونه از تار کردن و سانسور برنامه‌های تلویزیونی در چین است.
فرهنگ هیپ هاپ و خالکوبی هم در گذشته سانسور شده است.در سال ۲۰۱۹ تصمیم یک سایت پربیننده ویدئویی در چین برای سانسور گوش بازیگران مرد که گوشواره دارند، بحث‌های زیادی برانگیخت.آن زمان بسیاری در رسانه‌های اجتماعی استدلال کردند که این سانسور ناشی از تمایل به محافظت از نقش‌های “سنتی” جنسیتی است.
همچنین سال ۲۰۱۵ درام تلویزیونی مشهور “ملکه چین” دوباره ویرایش شد و حذف گردن‌آویزهایی که قبلا نمایش داده شده بود، باعث خشم گسترده مردم شد.

 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top