امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 1720 |
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳ | ارسال توسط : |
2394 بازدید
۰
| 5
ارسال به دوستان
پ

مجری طرح منطقه گردشگری عظیمیه کرج گفت: به آنهایی از عملیاتی شدن طرح جلوگیری می‌کنند توصیه می کنم سلایق شخصی و لجبازی را کنار بگذارند چرا که در جنگ اقتصادی هستیم و آب به آسیاب دشمنِ اقتصادی نریزند، بگذارند بیکاران به اشتغال برسند، بگذارند مردم به حقوق قانونی خود برسند. بگذارند امنیت سرمایه گذاری گردشگری بازگردد. این چند ساله که بابت این طرح و احتمالا خیلی از طرح‌های اشتغالزایی مردم را از حق قانونی خود منع کردند، چیزی جز خسارت برای مردم و کشور و دولت نداشته است. بیایید به مردم کمک کنید.

مجری طرح پروژه عظیم (منطقه گردشگری عظیمیه کرج) طرحی که از سال ۸۸ کلید خورده است اما تا کنون وارد فاز اجرا نشده است از طرح‌ها و برنامه‌های خود و از عوامل تاخیر در اجرای این پروژه می گوید، در ادامه متن گفت و گوی «سید داریوش کیهان مهر» از فعالان اقتصادی کشور را می خوانید:
 

*قبل از ورود به ماجرای پروژه عظیمیه می‌خواهم راهکارهای شما به عنوان فعال اقتصادی در مورد اداره کشور با توجه  سیاست‌های اقتصادی جدید دولت و تحریم‌هایی که توسط یکی از متعهدین برجام نقض شده چیست؟

 دو راهکار اساسی دارم  که  دومین آن در پی اقدامات خیلی جدی  اولی  و نتایج  مثبته  آن توسط دولت محترم فراهم خواهد شد اولین راهکار عبارت است از توجه و همکاری و اقدامات خیلی جدی ( نه فقط شعاری ) مسئولین محترم برای رفع بیکاری و امنیت  سرمایه گذاری حتی سرمایه های کوچک  در جهت اشتغال‌زایی پایدار. یعنی مردم  اطمینان کامل  داشته باشند که تصمیمات  سلیقه‌ایی برخی مسئولین باعث خسارت به سرمایه گذاری آنها نمی‌شود. دومین راهکار که در ادامه راهکار اول است، اقدامات جدی مسئولین برای کاهش نرخ سودهای بانکی است. به نحوی که مردم اطمینان کاملی به  اشتغالزایی پایدار داشته باشند و مطمئن باشند  سرمایه‌‍های   آنها تبدیل  به شغل پایدار شده است. بدون شک  اگر  اشتغالزایی پایدار وجود داشته باشد و کم کم  نرخ سودهای بانکی  تنزل  پیدا کند، اکثر  مردم به ایجاد شغل  و کسب درآمدهای روزانه راغب‌ترند  تا  گرفتن  سود بانکی و البته در آن حالت مردم به اقتصاد کشور کمک می‌کنند و این کمک  نامش جهاد است. صد البته آن زمان  بازار رقابت سالم  و  صادرات  هم رونق  خوبی خواهد  گرفت  که با توجه  نرخ ارزهای  خارجی ،  اشتغال‌زایی پایدار و صادرات  کالا و  خدمات  ایرانی، تولید ناخالص ملی را به طرز چشمگیری افزایش خواهد داد و رفته رفته  نیاز کشور به  فروش منابع فسیلی کم خواهد شد. همه این‌ها و هر اقدامی که  موجب برون  رفت  مشکلات  اقتصادی شود، مشروط  به میزان عزم و اراده وعملکرد مسئولین محترم است.  لذا اگر عزم و اراده نباشد یا  کم رنگ باشد، مردم و بخش‌های خصوصی گرفتار خواهند شد .

  *خودتان در این زمینه ها چه  اقداماتی  انجام داده‌اید؟ 

در مورد  کمک به  صادرات، خوشبختانه بله ، با توجه  اعتبار و  امکانات  سال‌های قبل  در کشور  ترکیه  و   پس  از  سفر  سال قبل معاون  اول  محترم رییس جمهور به آن کشور و توافقات اقتصادی و  بین  بانکی  دو  طرف از جمله سوآپ ارزی ،  اولین اقدام توسط همکاران در ترکیه  و خودمان در ایران، فعال کردن  دفاتر بازاریابی کالا و خدمات ایرانی در کشور  ترکیه  بود. از یکم تیر ماه سال جاری در استانبول، تبریز  و تهران  آغاز به کار کرده و جا داره  در همین جا  از  حمایت‌های معنوی  وزیر محترم  امور خارجه و همکاران محترمشان در  دو کشور تشکر نمایم .

* در بحث پروژه گردشگری عظیمیه چه کارهایی در این پروزه انجام شده و یا گامی در زمینه اشتغال‌زایی در این پروژه صورت گرفته است یا نه؟

همانطور که پیش تر اعلام کردم چنانچه منطقه عظیمیه از گرفتاری‌ها و موانع اداری و سلیقه‌ایی برخی  مسئولین  عبور  کند  و به عملیات اجرایی برسد، کم کم  و به مرور زمان، میزان  اشتغال‌زایی  پایدار و مستقیم  در آنجا  به حداقل هزار نفر خواهد رسید. علیرغم  دستوارت صادره تاریخ دوم خرداد ماه از سوی  معاون  اول  محترم رییس جمهور که توسط معاونت محترم هماهنگی و نظارت ایشان به مسئولین محترم ابلاغ و تعیین تکلیف گردیده ، متاسفانه  باز هم تا به  امروز  هنوز هیچ اقدام عملیاتی  از سوی  مسئولین ذیربط صورت نگرفته است. من چند سوال ساده دارم و از شما می‌خواهم به عنوان یک رسانه این سوال‌ها را از مسئولان کشور بپرسید.

۱.  چطور ممکن است مقام عالیرتبه در سطح  کلان کشور با شعار تدبیر و امید  وارد میدان عمل  و جهاد  بشود و  معاون اول رییس جمهور مشخصا  در مورد همین پروژه اشتغال‌زایی منطقه گردشگری عظیمیه  به صراحت برای مسئولین محترم تعیین  تکلیف و  زمان بندی نماید و  استاندار محترم البرز جناب دکتر نجفی در سخنرانی‌های خود، مرتبا به  اشتغال زایی و توسعه گردشگری استان اهتمام نمایند و حتی چند  روز قبل  به موضوع  ایجاد فضاهای گردشگری در سراسر استان  و  علی الخصوص مسیر بزرگراه همت (  همین پروژه )‌ تاکید ورزیدند  ولی  بازهم  در  تحویل محلی که در ۲/  ۱۱/ ۹۳  بنام ما  مصوب شده  تا به تهیه طرح جامع و سپس آغاز عملیات اجرایی و اشتغالزایی بپردازیم ،  ممانعت  می شود ؟

   اَینَ تَذهَبون ؟ 

در نامه ۱۷/ ۲ /۹۷  ما  به معاونت محترم معاون اول رییس جمهور  دقیقا  ذکر شده  که  ممانعت‌های قبلی فاقد وجاهت قانونی  بوده  و  درخواست کردیم که  سرمایه گذار از  سرگردانی  خارج  شود  اما  حالا  سرگردان تر از قبل  شده‌ایم  و دقیقا معلوم نیست با چه  هدفی ، هیچکس وظیفه  و مسئولیت خود را به  گردن نمی‌گیرد . 

 اَینَ تَذهبون  

 در حالیکه  با ایجاد این  پروژه هم چهره قسمتی از  شهر کرج بهینه و دگرگون خواهد شد هم  با تدارک  فضاهای  سبزی  که  در طرح  لحاظ شده است فضاهای مفرح و اشتغال‌زا و نشاط آوری  با مصرف خیلی کم و حساب شده آب،  برای  مردم  ایجاد  می‌شود .

 در واقع، امکانات رفاهی  و  فرهنگی و اجتماعی و مذهبی و تفریحی و  اقامتی و بوم  گردی  و  ورزشی و  آموزشی و  کشاورزی و  دیگر خدماتی که  در  آنجا  مد نظر  احداث است، تحول خوبی در اقتصاد استان  خواهد  داشت  .

حال  با توجه به  ۸ سال دوندگی  و صرف هزینه های گزاف مادی و معنوی سرمایه گذار و همه مزایایی که  عرض کردم  و  دستورات صادره که صراحتا مشخص نموده  است از چه زمانی  باید مردم  از  پروژه  متعلق  به خودشان بهره مند بشوند.

۲ .  اکنون علت سلب مسئولیت  و  نا امید کردن مردم در عدم اجرای دستورات  قانونی  که  ضرورت نیاز و اشتغالزایی  نیز در آن تاکید شده، چیست ؟ 

 اَینَ تَذهبون

۳ . کشور ما  بخصوص  از حالا به بعد شدیدا  نیازمند  تلاش و کار  مضاعف و اقتصاد مقاوتی است. آیا  این  نوع  اقدامات ناامید کننده برای  مردم  و سرمایه گذاران و تولید کنندگان کار و اشتغال، به جز سلب امنیت اشتغال‌زایی خواهد بود.

 دخل و تصرفی که در ۶ /۱۱ / ۱۳۹۳ به صورت غیرقانونی در اسناد رسمی کشور( موافتنامه ما )‌ در استانداری  البرز  رخ داده بود و بعد از  آن  تاریخ ، همان استانداری البرز،  وزارت  کشور، وزارت ارتباطات  و جانشین اقتصاد مقاومتی در استان البرز و حتی  سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و نهایتاً  نهاد ریاست جمهوری بدان رسیده  است  که  اقدام کارگروه استانداری در بهمن ۱۳۹۳  فاقد  وجاهت قانونی  است و از همان بهمن ۱۳۹۳  باعث  تاخیر در اجرای  پروژه و البته  خسارت  به  مردم  و  استان و  وجاهت قوانین  مربوطه در  کشور شده است   که  در  نامه   ۲ /۳ / ۱۳۹۷ معاون محترم هماهنگی  و نظارت  معاون اول رییس جمهور  به استاندار محترم البرز  نیز تاخیر از  ۱۳۹۳  ذکر گردیده است.( کمک‌های حتی  تعمدی  برخی  دست اندکارن ذیریط  به بدخواهان برون مرزی ، مردم و  کشورمان نیست ؟  )

در خاتمه  اذعان  میدارم  چنانچه همکاری  مسئولین  محترم  بصورت  جهادی و عملیاتی و حمایتی باشد، پروژه  در کمتر از ۶۰ ماه تعیین شده، مورد بهره برداری مردم عزیز استان و فرا استان  قرار می‌گیرد . 

 در  همینجا  از جانب خودمان و مردم، از  مسئولین  محترمی که  طی  ۸ سال به انجام این پروژه  توجه داشته و قدمی و قلمی اقدام کرده اند، صمیمانه  قدر دانی نموده و از رسانه شما  و سایر اصحاب رسانه  نیز به دلیل توجه و پیگیری، مسایل اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشور تشکر  می‌نمایم  و چون  اکنون   پس از  یکسال بررسی توسط  حوزه  معاون  اول  رییس جمهور ،  موضوع  منطقه  گردشگری عظیمیه  با حفظ ضوابط  همه جوانب قانونی  و  ضرورت استراتژیکی انجام کار ، از طرف معاون اول  ابلاغ شده  است، به  آنهایی که  بازهم از عملیاتی شدن طرح جلوگیری می‌کنند چند توصیه  ارشادی  داشته باشم . «سلایق شخصی و لجبازی را کنار بگذارید، در جنگ اقتصادی هستیم . آب به آسیاب  دشمن اقتصادی  نریزید » بگذارید  بیکاران به اشتغال برسند، بگذارید مردم استان به حقوق  قانونی خود برسند.بگذارید  امنیت سرمایه گذاری گردشگری بازگردد . 

این چند ساله که  بابت این طرح و  احتمالا خیلی از طرح‌های اشتغالزایی مردم را از حق قانونی خود منع کردید، چیزی جز خسارت برای مردم و کشور و دولت نداشته است.  

لذا به جای ممانعت، همکاری و اقدام‌ کنید و در انجام  امور کشور واجرای تاکیدات  مقام معظم رهبری و سران محترم قوا و دیگر مسئولین ارشد کشور، به اقتصاد مقاومتی و رفع مشکلات اقتصادی  بپردازید .

 بیایید درعمل با هم  متحد بشویم وهمگی برای مردم و کشور کار کنیم .

اگر سربه سر  تن به کشتن دهیم /از آن به  که  کشور  به دشمن دهیم .


 







منبع مصاحبه: عصرایران

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top