امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 17193 |
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹ | ارسال توسط : |
293 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

با اعلام وضعیت قرمز رنگ شهر تهران و با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، بسیاری از برنامه های فرهنگی و هنری لغو و به آینده موکول شدند. در این میان اما با وجود اعلام مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی مبنی بر لزوم تعطیلی نمایشگاه های هنری، همچنان برخی از گالری ها اصرار به برگزاری نمایشگاه های حضوری دارند.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، هادی مظفری ـ مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی ـ درباره برگزاری نمایشگاه‌های هنری با توجه به قرمز شدن وضعیت تهران، تاکید کرد که با توجه به اینکه موزه‌ها و گالری‌ها جزو مشاغل دوم و سوم محسوب می‌شوند، در شرایط فعلی ملزم به رعایت قوانین ستاد ملی کرونا هستند و تا تغییر رنگ شهر تهران و بهتر شدن وضعیت، باید تعطیل باشند.

او یادآور شد که بر اساس قواعد ستاد ملی کرونا، گالری‌ها در شهرهایی که در وضعیت قرمز قرار دارند باید از برگزاری نمایشگاه‌های هنری خودداری کنند.

در این میان اما برخی از گالری ها همچنان به برگزاری نمایشگاه مبادرت می ورزند، برخی تعطیل شده اند و عده ای هم اعلام کرده اند که هنوز از سوی وزارت ارشاد به آنها اعلام نشده است که باید تعطیل باشند.

در همین راستا خبرنگار انعکاس روز و به نقل از ایسنا در تماس با برخی از گالری های تهران، برنامه آنها را برای برگزاری نمایشگاه در روزهای آتی جویا شده است.

بر این اساس، گالری «شیرین» از جمله گالری هایی است که به سبب افزایش شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است. گالری «آرتیبیشن» نیز فعلا برنامه مشخصی برای برگزاری نمایشگاه ندارد، اما امکان بازدید برای خرید آثار موجود در نمایشگاه همچنان وجود دارد.

گالری «ایده» اما این هفته قرار است میزبان نمایشگاه گروهی خط و نقاشی باشد. گالری «طراحان آزاد» نیز اعلام کرده است که با بازدید محدودی، نمایشگاه خود را برگزار می کند.

گالری «سیحون» نیز اعلام کرده است که با توجه به اینکه از طرف وزارت ارشاد تعطیلی اعلام شده، نمایشگاه خود را فعلا لغو کرده است. گالری «دستان» هنوز برنامه مشخصی برای برگزاری نمایشگاه در نظر ندارد، اما اینچنین عنوان کرده است که در صورت برگزاری، امکان بازدید با هماهنگی قبلی امکان پذیر است.

گالری «گلستان» نیز بر اساس روال سابق خود از نمایشگاه حضوری پرهیز دارد و نمایشگاه آنلاین برگزار می کند.

گالری «اُ» اما در این هفته میزبان دو نمایشگاه هنری است. این گالری اعلام کرده که هنوز از سوی وزارت ارشاد موضوعی مبنی بر تطعیلی گالری به آنها اعلام نشده است.

همچنین نمایشگاه آثار هنرمندان افغانستانی مقیم ایران با عنوان «هم‌خانه» که قرار بود در خانه هنرمندان ایران افتتاح ‌شود، به زمان دیگری موکول شد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top