امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 16921 |
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳ | ارسال توسط : |
229 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

در سالی که گذشت، بعضی از بازیکنان ایرانی در لیگ ستارگان قطر عملکرد خیره‌کننده‌ای داشتند و این درحالی است که بازیکنی مانند ترابی هم ناامید کننده ظاهر شد و خیلی زود به فوتبال ایران بازگشت.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، با توجه به اینکه حضور بازیکنان ایرانی در لیگ امارات ممنوع است لیگ ستارگان قطر به مکانی دلخواه برای بازیکنان ایرانی تبدیل شده است.

لیگ ستارگان قطر هم از نظر مالی بازیکنان ایرانی را به خوبی شارژ می کند و هم  پلی برای حضور آنها در فوتبال اروپا خواهد بود البته به شرط اینکه آن بازیکن عملکرد بسیار خوبی داشته باشد که نمونه آن مهدی طارمی است که اکنون در پورتو پرتغال بازی می کند و به بازیکنی شناخته شده تبدیل شده است.

ایران در فصل جاری لیگ ستارگان قطر ۸ نماینده داشت که این در بین همه کشورها بیشترین تعداد است. این نشان می دهد که باشگاه های قطری علاقه زیادی به جذب بازیکنان ایرانی دارند.

پژمان منتظری، روزبه چشمی، علی کریمی، شجاع خلیل زاده، مهرداد محمدی، امید ابراهیمی و رامین رضاییان بازیکنانی هستند که در حال حاضر در لیگ ستارگان قطر بازی می کنند و به این فهرست باید مهدی ترابی را هم اضافه کرد که در ابتدای فصل برای العربی به میدان رفت اما نمایش ناامید کننده او باعث شد از این تیم جدا شود.

در این گزارش می خواهیم به عملکرد بازیکنان ایرانی در فصل جاری لیگ ستارگان قطر نگاهی بیندازیم:

مهرداد محمدی

جزو بازیکنانی بود که بدون حضور در پرسپولیس و استقلال خود را به فوتبال ایران معرفی کرد. محمدی بعد از درخشش در سپاهان بود که راهی لیگ پرتغال شد و در ۲۸ بازی ۸ گل برای آوس به ثمر رساند تا مورد توجه العربی قرار گیرد.

محمدی در العربی فراتر از انتظار ظاهر شده است تا جایی که با زدن ۷ گل بهترین گلزن تیمش در لیگ ستارگان بود. عملکرد خوب این بازیکن باعث شد در بین هواداران تیمش محبوبیت بالایی داشته باشد و آنها او را به فوق ستاره ای مثل مهدی ترابی ترجیح دهند.

با عملکرد خوبی که محمدی داشته است به احتمال خیلی زیاد قراردادش تمدید می‌شود به ویژه اگر تیم سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد که البته کار آسانی نیست.

شجاع خلیل زاده

کمتر هوادار پرسپولیس پیش بینی می کرد که این بازیکن متعصب تیم را ترک کند آن هم در شرایطی که سرخ پوشان به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده بودند و تا کسب جام فاصله کمی داشتند اما شجاع، تعصب و محبوبیت را به آینده مالی خود فروخت؛ تصمیمی که بسیار بعید است هواداران پرسپولیس او را به خاطر آن ببخشند.

شجاع در الریان عملکرد خوبی داشت و به بازیکنی کلیدی و تاثیر گذار در ترکیب اصلی تبدیل شده است. او برای الریان یک گل به خودی داشت و یک گل هم به ثمر رساند. شجاع با الریان قرارداد دو ساله دارد. با وجود آنکه او برای بازگشت به پرسپولیس ابراز تمایل نشان داده اما بسیار بعید است که الریان او را به راحتی از دست دهد و البته پرسپولیس هم به دلیل نحوه جدایی او تمایلی به بازگشتش ندارد.

مهدی ترابی

شیوه جدایی او از پرسپولیس بسیار بد بود. او یک طرفه قراردادش را فسخ کرد آن هم در شرایطی که تیم بسیار به او در لیگ قهرمانان آسیا نیاز داشت. نکته بسیار جالب اینکه بهترین بازیکن پرسپولیس با استقبال خوبی از سوی هواداران العربی مواجه نشد و در همان ابتدا فضای بدی برای این بازیکن به وجود آمد.

ترابی عملکرد ناامید کننده ای در العربی داشت. او در یک نیم فصل سه بار مصدوم شد و موفق نشد که حتی یک گل هم به ثمر برساند. در نیم فصل دوم تازه ترابی در العربی جا افتاده بود و دو گل هم به ثمر رساند اما عملکرد ضعیف در نیم فصل نخست باعث شد او در فهرست فروش گذاشته شود و قراردادش فسخ شود.

ترابی را باید ناکام ترین بازیکن ایرانی در فصل جاری لیگ ستارگان قطر دانست که خیلی زود دیپورت شد و دوباره پیراهن پرسپولیس را بر تن کرد.

علی کریمی

جدایی او هم شبیه ترابی بود با این تفاوت که او زمان بهتری را برای جدایی انتخاب کرد. کریمی نیم فصل نخست را در اف سی قطر بازی کرد و آنقدر خوب بود که مورد توجه الدحیل قرار گرفت و اکنون در این تیم پرستاره بازی می کند.

حضور در الدحیل باعث شد این بازیکن ایرانی جام جهانی باشگاه ها را هم تجربه کند. او در تیم بسیار پر مهره ای بازی می کند و قرار گرفتنش در ترکیب اصلی نشان می دهد که این باشگاه به او اعتماد دارد و به احتمال خیلی زیاد فصل بعد هم در تیم باقی بماند.

پژمان منتظری

برای یک بازیکن ۳۷ سال چه مقصدی بهتر از لیگ ستارگان قطر؟ منتظری بدون استرس سومین فصل حضورش در الخریطیات را پشت سرمی گذارد. او که با الخریطیات در لیگ دسته دوم قطر هم حضور داشت در فصل جاری موفق به زدن گل نشده است اما در ترکیب اصلی بازی می کند.

الخریطیات از ۱۸ بازی تنها ۶ امتیاز کسب کرده و سقوطش به لیگ پایین تر تقریبا قطعی است و بعید به نظر می رسد که قرارداد منتظری با این سن و سال تمدید شود.

روزبه چشمی

دیگر استقلالی حاضر در لیگ ستارگان قطر است که در ام صلال بازی می کند. تیم چشمی هم با منطقه خطر تنها یک امتیاز اختلاف دارد. او در فصل جاری تنها یک گل برای تیمش به ثمر رسانده و اگر ام صلال به لیگ پایین تر سقوط کند باید منتظر جدایی او باشیم.

امید ابراهیمی

بازوبند کاپیتانی الاهلی را بر بازو می‌بندد و یکی از بهترین های تیم است. فرمانده سابق آبی پوشان در فصل جاری یک گل برای الاهلی به ثمر رسانده و تیمش در رده هفدهم جدول رده بندی جای دارد هر چند که در هفته های ابتدایی صدر را هم تجربه کرد.

ابراهیمی سومین سال حضورش در الاهلی را تجربه می کند که البته یک فصل آن به صورت قرضی در لیگ بلژیک بود. قرارداد ابراهیمی با الاهلی با پایان سال جاری تمام خواهد شد. خبرهای زیادی درباره بازگشت او به استقلال به گوش می رسد و باید تا پایان فصل صبر کرد.

رامین رضاییان

او را باید یکی از موفق ترین بازیکنان ایرانی در لیگ ستارگان قطر دانست.

رضاییان در الشحانیه خیره کننده بود و فصل قبل با بغداد بونجاح برای کسب آقای گلی رقابت کرد. عملکرد خوب در الشحانیه باعث شد تا مورد توجه الدحیل قهرمان فصل قبل قرار گیرد اما رضاییان در الدحیل نتوانست انتظارات را برآورده کند.

مدافع سابق پرسپولیس به صورت قرضی از الدحیل جدا شد و اکنون برای السیلیه بازی می کند. رضاییان در لیگ ستارگان قطر جا افتاده و بعید به نظر می رسد که به این زودی به فوتبال ایران برگردد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top