امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 16770 |
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲ | ارسال توسط : |
268 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

در پایان سال ۱۳۹۹ به برترین بازیکنان فوتبال ایران در سالی که گذشت نگاهی انداخته‌ایم.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، انتخاب برترین ها در فوتبال ایران در سالی که به خاطر شیوع ویروس کرونا چند ماهی هم تعطیل بود کار آسانی نیست. بازیکنان مستعد زیادی در این سال عملکرد خوب خودشان را در داخل و خارج کشور نشان دادند تا نسبت به آینده فوتبال کشور امیدوار باشیم. 

قهرمانی پرسپولیس در لیگ و تراکتور در جام حذفی مهمترین رویدادهای باشگاهی فوتبال ایران در این سال بودند. امسال قرار بود تیم ملی فوتبال ایران بازی‌های مهمی نیز داشته باشد که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

انتخاب برترین‌ها همیشه پر حرف و حدیث بوده است اما تلاش کرده‌ایم در معرفی ۱۰۰ بازیکن برتر فوتبال ایران در سال ۱۳۹۹ به کلیت عملکرد بازیکنان و موفقیت و تاثیرگذاری آنان توجه شود.

در بخش ششم این سلسله گزارش‌ها، بازیکنانی که در لیست ۱۰۰ بازیکن برتر سال ۹۹ قرار گرفته‌اند را بدون هیچ ترتیب خاصی مرور می‌کنیم.

میلاد سرلک (پرسپولیس)

شماره ۱۰ پرسپولیس یکی دیگر از خریدهای خوب این فصل یحیی بوده است که جبران خیلی از بازیکنان خوبی بود که این تیم را ترک کردند. او در دیدار برابر تیم سابق خود شهر خودرو اولین گلش برای پرسپولیس را نیز به ثمر  رساند و قابلیت های بالای بازی خودش را به خوبی نشان داد. درصد بالای پاس های صحیح او از دید سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز دور نماند. سرلک در تمام ۹ دیدار پرسپولیس در لیگ قهرمانان بازی کرد. او فصل قبل نیز ۲۳ بازی برای شهرخودرو و نساجی انجام داد.

امید نورافکن  (سپاهان)

امید نورافکن هافبک تیم سپاهان در دو فصل اخیر نمایش خوبی در این تیم اصفهانی داشته است. او بعد از جدایی از شارلوا به فوتبال ایران برگشت تا ابتدا برای استقلال و سپس سپاهان بازی کند. او در این فصل حضور موثری در ترکیب تیم نویدکیا داشته است. نورافکن که در دو دیدار دوستانه تیم ملی نیز حضور داشت و در رقابت های زیر ۲۳ سال آسیا نیز ایران را همراهی کرد، سال شلوغی را سپری کرد. امید فصل قبل در ۲۲ بازی توانست ۳ گل و ۳ پاس گل داشته باشد.

عیسی آل کثیر (پرسپولیس)

قطعا اگر آن محرومیت بزرگ و ناعادلانه در حق عیسی آل کثیر رخ نمی داد، شاید هم او در این رده بندی در رده های بالاتر قرار می گرفت و هم پرسپولیس قهرمان آسیا می‌شد. ۱۲ گل در ۲۴ بازی در نفت آبادان سبب شد پرسپولیس برای به خدمت گرفتن او دست به کار شود و در بازی‌های آسیایی جانشین علی علیپوری شد که راهی ماریتیمو شده بود. آل کثیر در آسیا عملکرد بسیار خوبی داشت و در ۶ بازی توانست ۴ گل به ثمر برساند و این تیم را یک تنه برابر السد و پاختاکور برنده کند ولی خوشحالی همیشگی او کار دستش داد و کنفدراسیون فوتبال آسیا این بازیکن را با محرومیت سنگین ۶ ماهه روبرو کرد تا سال برای او خیلی زود تمام شود. او از اواسط فروردین ۱۴۰۰ می تواند برای تیمش به میدان برود.

 صادق محرمی (دیناموزاگرب)

مدافع راست تیم ملی فوتبال ایران امسال  فصل خیلی خوبی با دیناموزاگرب قهرمان کرواسی داشت و قرارداد خودش را نیز با این تیم تمدید کرد. و از مهره های موثر دینامو بود. او در این فصل ۵ بار در لیگ اروپا بازی کرد و ۱۱ بار نیز در لیگ کرواسی پیراهن تیمش را بر تن کرد با این حال مصدومیت بد در بهمن ماه باعث شد تا امسال برای او تمام شود و او فصل خوبش با یک مصدومیت بدهنگام به پایان برسد.

مرتضی پورعلی گنجی (شنزن)

مرتضی پورعلی گنجی با برگزاری کامل دو دیدار در انتخابی جام جهانی نشان داد می خواهد در قلب دفاع تیم ملی ایران در راه صعود به جام جهانی به میدان برود. او برای فصل جدید رقابت ها تصمیم به رفتن به تیم شنزن چین گرفت و  یک گل برای تیمش به ثمر رساند. او فصل قبل در لیگ ستارگان قطر بازی کرد، جایی که در ۱۶ بازی برای تیمش به میدان رفت و حالا بار دیگر برای بازی راهی لیگ فوتبال چین شد.

 امید ابراهیمی (الاهلی قطر)

هافبک ارزنده تیم ملی فوتبال ایران که در ۳ دیدار در انتخابی جام جهانی به میدان رفت. ابراهیمی در این فصل ۱۸ بار برای تیم الاهلی در لیگ ستارگان قطر به میدان رفته است. ابراهیمی که سابقه بازی در یوپن بلژیک را نیز در کارنامه خود دارد، فعلا در ۳۳ سالگی تصمیم به بازی در قطر دارد و باید دید ترجیح می دهد در ادامه دوران فوتبال خود به لیگ ایران بیاید و دوباره  پیراهن سپاهان یا استقلال را به تن کند یا به تیم دیگری برود.

با توجه به برنامه جوانگرایی که دراگان اسکوچیچ در تیم ملی ایران ایجاد کرده است باید دید او روی ابراهیمی در بازی‌های حساس تیم ملی ایران حساب باز خواهد کرد یا از بازیکنان جوان در این منطقه استفاده می‌کند.

امیرارسلان مطهری (استقلال)

مهاجم چارچوب شناس استقلال با شادی گل منحصر به فرد خودش در فصل جاری با مطهری فصل قبل فاصله داشته است با این حال گلزنی در داربی نشان داد می داند در چه بازی‌ای باید خودش را نشان دهد و محبوب هواداران شود. او تاکنون ۵ گل در فصل جاری به ثمر رسانده و در لیگ قهرمانان نیز ۲ گل به ثمر رساند تا با هنر گلزنی او استقلال از مرحله گروهی صعود کند. مطهری در فصل قبل با زدن ۱۰ گل در ۲۱ بازی عملکرد بسیار خوبی در استقلال داشت و با توجه به اینکه ۲۷ سال سن دارد، می تواند حالاحالاها برای تیمش در لیگ گلزنی کند و حتی به فکر تیم ملی نیز باشد. او البته بعد از شروع نسبتا خوبش دچار افت شد و نتوانست در گلزنی موفق باشد.

مسعود شجاعی (تراکتور)

مسعود شجاعی از اوایل فصل جاری بعد از اخراج علیرضا منصوریان به عنوان بازیکن – سرمربی در تیم تراکتور فعالیت می کند. بعد از روی کار آمدن رسول خطیبی او حالا به عنوان بازیکن باتجربه تمرکزش روی تیم خواهد بود.  شجاعی در سال ۲۰۲۰ در دو دیدار در انتخابی جام جهانی نیز بازی کرد و اخراج او برابر عراق اتفاق ناراحت کننده ای برای او رقم زد. او بعد از روی کار آمدن دراگان اسکوچیچ به تیم ملی دعوت نشده است و به نظر می رسد برنامه های جوانگرایی اسکوچیچ باعث شده درهای تیم ملی به روی شجاعی بسته باشد.

شجاعی فصل قبل در ۲۴ بازی همراه تراکتور در لیگ و جام حذفی موفق به زدن ۴ گل و ثبت ۳ پاس گل و قهرمانی در جام حذفی شد.

حامد لک (پرسپولیس)

حامد لک بعد از پایان فصل قبل در ماشین سازی راهی پرسولیس شد تا این تیم را در لیگ قهرمانان همراهی کند و توانست عملکرد خوبی نیز در آسیا داشته باشد طوری که تنها ۴ گل در این رقابت ها دریافت کرد که هر ۴ گل نیز از روی نقطه پنالتی بود. البته نباید از استحکام خط دفاعی پرسپولیس در ثبت این رکورد به راحتی گذشت. اوج کار لک دریافت پنالتی مایکون بازیکن برزیلی النصر بود که سرخ ها را به فینال رساند. او در ادامه در لیگ برتر برای تیمش به میدان رفت ولی عملکرد خوب آسیا را نداشت و در بازی برابر آلومینیوم که با ثبت اولین شکست تیمش همراه شد دو گل یکسان دریافت کرد. دریافت دو گل برابر استقلال نیز باعث شد اولین تجربه داربی او نیز با دریافت دو گل خاتمه یابد.

مهدی عبدی (پرسپولیس)

این مهاجم جوان با گل ۳ امتیازی در داربی تهران نام خودش را مطرح کرد. مهاجم شمالی که فصل قبل ۱۲ بار برای این تیم به میدان رفت و ۳ گل به ثمر رساند و قهرمانی در لیگ برتر را خیلی زود تجربه کرد. عبدی در لیگ قهرمانان در دیدار برابر شارجه امارات اولین گل آسیایی خود را به ثمر رساند. خبر محرومیت عیسی آل کثیر در آستانه بازی با النصر عربستان بسیار ناگهانی و نگران کننده بود ولی پرسپولیس مهدی عبدی را داشت که به جای او در زمین قرار گرفت و با ضربه سر زیبای خود توانست زمینه ساز صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا شود. عبدی در دیدار نهایی لیگ قهرمانان نیز گلزنی کرد تا اولین گل تاریخ پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان را به ثمر رسانده باشد. 

عبدی در ادامه در لیگ در این فصل ۲ گل به ثمر رسانده که از جمله می توان به گل زیبای او در داربی برابر استقلال اشاره کرد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top