امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 1667 |
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱:۲۰ | ارسال توسط : |
3560 بازدید
۰
| 7
ارسال به دوستان
پ

مشاور رئیس‌جمهوری با اشاره به اعتراضات در برخی شهرهای کشور اظهار کرد: ‏مسئولان امنیتی و انتظامی باید با سعه صدر با اعتراضات مواجه شوند ولی هوشیار باشیم که در هیچ کشوری، هیچ کدام از این بحران‌ها در خیابان و بر بستر خشونت حل نشده است. باندهای دسیسه و نیرنگ حداقل دوبار ثابت کرده‌اند که می توانند توده‌ها را بفریبند.

حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهوری نوشت: «‏سالها پیش از ضرورت “رفع فتنه‌های خطرناک و خاموش کردن آتشی که هم اکنون دودش در فضا قابل مشاهده است” سخن گفته شد؛ اما آن فتنه‌ها نه فقط در “پروسه انتخابات” بلکه در “پروژه احمدی نژاد” ریشه داشت.

‏اگرچه ۹ دی تأثیر مهمی در خاموشی دود حوادث پس از انتخابات داشت، اما با توجه به مجموع عملکرد سیاسی و اداری آقای احمدی نژاد، مواضع فعلی و نقش مؤثر جریان پشت پرده و حامی او در حوادث جاری می توان گفت که آتش فتنه‌های احمدی نژاد تا مدتها دامنگیر نظام خواهد بود؛ ‏چرا که تصمیمات و اقدامات او نه از سر نادانی بلکه به عنوان برنامه‌ای برای ایجاد بحران‌های ساختاری، راهبردی و کارکردی در کلیت نظام جمهوری اسلامی قابل ارزیابی است.

‏او هشتصد میلیارد دلار درآمدهای اقتصادی ایرانیان را به فنا داد؛ کشور را با رشد اقتصادی ۸ درصدی تحویل گرفت ولی با رشد منفی ۶.۸ درصد تحویل داد؛ صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی را خالی کرد ولی ده‌ها بنگاه سود آور را به حامیان خود بخشید؛ ‏کشور را بدون بحران در پرونده هسته‌ای تحویل گرفت ولی با شش قطعنامه شورای امنیت و تحریم‌هایی کمرشکن و بنیان برانداز به مردم پس داد؛ با طرح هولوکاست ایران‌هراسی را در جهان دامن زد ولی اسرائیل را از انزوا خارج کرد؛ با تهمت و تندروی، کشور را قطبی کرد ولی بارها حرمت رهبری را شکست؛ ‏از عدالت و مهرورزی و فقرا سخن گفت ولی با تحمیل تورم ۳۵ درصدی، طبقه متوسط را تار و مار کرد و آن‌ها را در فقر فزاینده فرو برد؛ در حالی که ادعای مدیریت جهان داشت و از قرابت با امام زمان سخن می‌گفت، کشور را مین گذاری کرد و به پرتگاه کشاند؛ ‏باور کنیم که کشور با مشکلات جدی در زمینه بیکاری، گرانی، فساد، محیط زیست، کم آبی، فاصله طبقاتی، توزیع نامتوازن بودجه رنج می برد و مردم حق دارند که صدایشان با وضوح بالا شنیده شود.

‏مسئولان امنیتی و انتظامی باید با سعه صدر با اعتراضات مواجه شوند ولی هوشیار باشیم که در هیچ کشوری، هیچ کدام از این بحران‌ها در خیابان و بر بستر خشونت حل نشده است. باندهای دسیسه و نیرنگ حداقل دوبار ثابت کرده‌اند که می توانند توده‌ها را بفریبند، ‏آن‌ها که ننگی بزرگی چون هدایت و حمایت از متهم اصلی فاجعه کهریزک در سابقه‌شان جلوه‌گری می‌کند، از زمینه‌سازی برای ریخته شدن خون بی‌گناهان و کور شدن گره مشکلات ابایی ندارند و حتی حاضرند از داخل به ترامپ و نتانیاهو و بن سلمان چراغ سبز نشان بدهند.»

لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top