امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 16648 |
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ | ارسال توسط : |
221 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از ترافیک نیمه سنگین در جاده چالوس خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور در صبح دومین روز از سال ۱۴۰۰ گفت: برابر گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در حال حاضر ترافیک در مسیر جنوب به شمال محور کرج-چالوس در محدوده‌های گرماب، نساء، سه راهی دیزین، دهانه جنوبی تونل کندوان و سیاه بیشه نیمه سنگین است. اما در دیگر جاده‌های کشور مشکل ترافیکی خاصی وجود ندارد و تردد به آرامی در حال انجام است.

وی درباره محورهای مسدود نیز گفت: جاده شهداد به نهبندان و محور خرم آباد پلدختر، دو محور مواصلاتی مسدود در کشور هستند و در دیگر جاده‌ها تردد در حال انجام است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به جدیدترین پیش‌بینی هواشناسی از وقوع بارندگی در کشور نیز اظهار کرد:‌ از فردا تا پایان هفته بارندگی در اکثر استان‌های کشور پیش بینی شده و با توجه به افزایش لغزندگی معابر و بارش ها توصیه می کنیم که شهروندان از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

شیرانی ادامه داد:‌ در هنگام رانندگی در شرایط بارانی سالم بودن برف پاک کن و رعایت سرعت مطمئنه و در نظر گرفتن فاصله طولی بیشتر با خودروی مقابل بسیار مهم است. در هنگام رانندگی یکی از روشهای بدست آوردن میزان مناسب فاصله طولی با خودرو جلویی، قاعده دو ثانیه است. بدین صورت که راننده در میدان دید جلو خود یک شاخص که می تواند تابلو، تیر چراغ برق یا پایه پل باشد در نظر بگیرد. به محض عبور خودرو جلویی از مقابل شاخص در نظر گرفته شده، دو ثانیه در ذهن خود شمارش کند. اگر قبل از دو ثانیه به نقطه شاخص رسید فاصله کم و نامناسب بوده و بعد از دو ثانیه فاصله مناسب حفظ شده است. البته در زمان بارندگی و لغزندگی  جاده، می بایست این فاصله بیشتر در نظر گرفته شود. 

انتهای پیام                                                                                                            

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top