امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 16578 |
تاریخ انتشار : ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ | ارسال توسط : |
221 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

آخرین آمار عملکرد طرح یارانه دستمزد حاکی از آن است که بیش از ۲۸ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده و بیش از ۵۲۰۰ کارفرما از آن استقبال کرده اند که در مقایسه با اجرای طرح در ماه‌های گذشته افزایش داشته است.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، طرح یارانه دستمزد از جمله طرح‌های اثرگذار دولت در حوزه اشتغال به شمار می رود که بر اساس آن در صورت جذب نیروی کار شغل اولی در واحدهای اقتصادی، ۳۰ درصد مبلغ دستمزد نیروی کار به شکل یارانه از طرف دولت به مدت یک سال به کارفرمایان پرداخت می‌شود.

کارفرمایانی که از فارغ التحصیلان دانشگاهی در واحدهای خود استفاده کنند از ۳۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار به عنوان یارانه بهره مند می شوند.

این طرح ابتدا در ۸ استان ایلام، کردستان، لرستان، کرمانشاه، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان عملیاتی شد و مدتی بعد استانهای آذربایجان غربی، اردبیل، خوزستان، بوشهر، خراسان شمالی، گلستان، مازندران و هرمزگان به این طرح پیوستند و در مجموع ۱۶ استان مشمول پرداخت یارانه دستمزد شناخته شده اند.

آخرین گزارش اجرای طرح یارانه دستمزد نشان می دهد که تا پایان اسفند ۱۳۹۹ جمعا ۲۸ هزار و ۷۰۰ داوطلب جویای کار واجد شرایط در این طرح ثبت نام کرده و ۲۲ هزار و ۱۹۸ نفر از این تعداد موفق به عقد قرارداد همکاری شده اند؛ همچنین ۵۲۴۱ بنگاه اقتصادی اقدام به پذیرش نیروی کار مورد نیاز کرده اند.

جامعه هدف طرح “یارانه دستمزد” را جوانان بیکار و زنان سرپرست خانوار جویای کار در مناطق محروم و کم برخوردار و بنگاههای اقتصادی رسمی و فعال در شهرستان های کم برخوردار از اشتغال تشکیل می دهند.

برای بهره مندی از این طرح، جویندگان کار باید مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر داشته باشند و سن آنها از ۳۷ سال تمام بیشتر نباشد. برای زنان سرپرست خانوار جوینده کار نیز شرط سنی تا سقف ۴۵ سال تعیین شده است.

وزارت کار به دنبال شیوع کرونا در کشور، اجرای این طرح را با اولویت بنگاههای به شدت آسیب دیده از کرونا و فعال در یکی از ۱۴ رسته مصوب شده، در دستور کار قرار داد به نحوی که تمام استانهای مشمول طرح با توجه به بحران کرونا تحت پوشش این طرح هستند.

در صورت جذب نیروی کار توسط کارفرما، به مدت یکسال یک سوم دستمزد مصوب شورای عالی کار به عنوان یارانه دستمزد به وی پرداخت می شود.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، متقاضیان و کارفرمایان برای ثبت نام در این طرح می توانند به سامانه  https://pyd.mcls.gov.ir/ مراجعه کنند.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top