امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 16384 |
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ | ارسال توسط : |
274 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید از دست رفتن میزبانی‌ها در چند سال اخیر به علت تنهایی ایران در آسیا است.

همایون شاهرخی، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، درباره انتخاب بحرین به عنوان میزبان بازی‌های گروه سوم انتخابی جام جهانی و شرایط دشوار تیم ملی برای صعود از این مرحله در منامه گفت: انتخاب بحرین به عنوان میزبان این گروه، تنهایی ایران را نشان می‌دهد. AFC هر ادله‌ای هم داشته باشد، ما الان باید در بحرین به میدان برویم.

او درباره آب و هوای متفاوت بحرین نسبت به ایران و کاهش کیفیت بازیکنان تیم ملی در هوای گرم و شرجی در این کشور گفت: این موضوع برای بحرینی‌ها خوب است اما شرایط جوی آن‌جا متفاوت از تهران، تبریز و اصفهان است. بازیکنان ما در این شرایط کم می‌آورند. برای این موضوع باید آماده شویم چرا که حساب تیم ملی از باشگاه‌ها جدا است. من تفاوت‌ها را لمس کرده‌ام. قهرمانی یک تیم باشگاهی در آسیا مانند حضور در جام جهانی نیست. نتیجه این که فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها باید زمانی را برای برگزاری اردوی بلند مدت به تیم ملی بدهند تا این تیم هماهنگی خود را افزایش دهد.

سرمربی پیشین تیم ملی گفت: اگر در تیم ملی هماهنگی لازم ایجاد نشود، لژیونرها هم به حاشیه می‌روند. تیمی موفق است که به معنای واقعی تیم باشد. این موضوع مستلزم برگزاری تمرینات و هماهنگی زیاد است.

شاهرخی در واکنش به این که برخلاف اظهارات برخی کارشناسان که ایران جزو قدرت‌های آسیا است اما در سال‌های گذشته ایران توفیقی مقابل عراق نداشته است، اظهار کرد: عراق از نظر فیزیولوژیکی مانند ما ایران است. فقط آن‌ها عربی حرف می‌زنند، تیم ملی ایران فارسی. منظورم این است که بازی عراق و ایران همیشه سخت بوده، هست و خواهد بود؛ اما حساب عراق از بحرین جدا است.

او ادامه داد: بحرین تلاش می‌کند با انتخاب زمین بازی، شرایط را به نفع خود تغییر دهد. حتی امکان داشت فشار بیاورند و بازی‌ها در عربستان سعودی هم برگزار شود. شیخ سلمان، رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا بحرینی است و باید بدانیم که آن‌ها از نظر سیاسی قوی‌تر از ما هستند. ایران در آسیا تنها است و اگر کرسی هم داشته باشد، کارآمد نیست. ما در سال‌های اخیر مظلوم واقع شده‌ایم و برخورد AFC با ایران که جزو قدرت‌های سنتی آسیا است، هیچ تفاوتی با کشوری مانند سریلانکا ندارد.

سرمربی پیشین تیم ملی ایران درباره شانس موفقیت تیم ملی ایران با اسکوچیچ اظهار کرد: به هر حال شناخت زیادی از اسکوچیچ ندارم اما می‌گویند کارش خوب است. به اضافه این که وحید هاشمیان هم در کادرفنی حضور دارد. آن‌ها می‌توانند نتایج خوبی کسب کنند اما شرط این موضوع، افزایش امادگی تیم ملی است. اسامی جایی در فوتبال ندارند. تیمی موفق است که کار تیمی خوبی داشته باشد و این موضوع هم مستلزم شرایطی است که باید فراهم شود. اگر همه چیز در جای خود باشد، شانس ما برای رفتن به جام جهانی زیاد است.

شاهرخی تاکید کرد: حتی فدراسیون فوتبال هم به پاداش حضور در جام جهانی نیاز دارد. ما از نظر معنوی و مادی باید به جام جهانی صعود کنیم. در شرایط موجود همه باید توقعات خود را کم کنند و همدل شوند که تیم ملی به بهترین نحو ممکن آماده شود.

وی در واکنش به این که همواره تیم ملی در بحرین برای کسب پیروزی مشکل داشته است؟ گفت: بازی در بحرین سخت نیست اما نباید بحرین را به چشم استان چهاردهم ایران ببینیم که متاسفانه سال‌ها قبل از کشورمان جدا شد و مثل همه کشورهای حوزه خلیج فارس در حال پیشرفت است. وقتی سال‌ها قبل تیم ملی به این تیم در منامه ۳ بر یک باخت، از نظر روحی و روانی دچار مشکل شد. در انتخابی جام جهانی ۲۰۰۶ هم وقتی با بحرین مساوی کردیم، یک‌سری از مسوولان بدون تخصص ورزش گفتند چرا با این تیم مساوی کردیم؟

سرمربی پیشین تیم ملی ایران خاطرنشان کرد: در نهایت ما همان دوره به جام جهانی رفتیم. بحرین در حال پیشرفت است و هیچ کشوری هم بدش نمی‌آید که با حضور در جام جهانی در دنیا دیده شود. رفتن به جام جهانی شانسی است که هر فوتبال‌دوستی را وادار می‌کند به شناخت بحرین، عراق و … علاقه‌مند شود.

شاهرخی با بیان این که شاید مسوولان صعود به جام جهانی را دوست داشته باشند اما رقیبان تا دندان مسلح هستند، افزود: ما دو بار متوالی به جام جهانی رفتیم و قطعا برای مسوولان لذتبخش است که برای بار سوم و چهارم هم به جام جهانی برویم ولی رقیبان ما هم آماده حضور در این مسابقات هستند. اگر در ایران میزبانی می‌کردیم، عدالت اجرا می‌شد اما به علت تنهایی ما در آسیا و همین‌طور ضعف فدراسیون پیشین و فعلی باعث شد که چنین تصمیمی را بگیرند و دودش به چشم تیم ملی برود.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top