امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 16368 |
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱ | ارسال توسط : |
448 بازدید
۰
| 4
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: گزیده شعرهای محمد شمس ‌لنگرودی از مجموعه کتاب‌های «گزیده شعر ما» از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسید. این کتاب دربردارنده ۸۳ قطعه شعر از شمس لنگرودی هم‌چون «رفتارِ تشنگی»، «در مهتابیِ دنیا»، «خاکستر و بانو»، «جشنِ ناپیدا»، «چترِ سوراخ»، «نت‌هایی برای بلبل چوبی»، «پنجاه و سه ترانه […]

گروه فرهنگی: گزیده شعرهای محمد شمس ‌لنگرودی از مجموعه کتاب‌های «گزیده شعر ما» از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسید. این کتاب دربردارنده ۸۳ قطعه شعر از شمس لنگرودی هم‌چون «رفتارِ تشنگی»، «در مهتابیِ دنیا»، «خاکستر و بانو»، «جشنِ ناپیدا»، «چترِ سوراخ»، «نت‌هایی برای بلبل چوبی»، «پنجاه و سه ترانه عاشقانه»، «باغبانِ جهنم» و «لب خوانی‌های قزل‌آلای من» و… است.
 

در بخشی از مقدمه‌ی کتاب «گزیده شعر محمد شمس لنگرودی» آمده است: «مگر نه این‌که از گذشته تابه‌حال نوجوان ایرانی در کتاب‌های درسی خود نیز نمونه‌هایی از آثار شاعران متقدم و معاصر را می‌خوانده است؟ افزون بر این وقتی نوجوان امروز، به‌طور وسیع با فناوری‌های نو ظهور به‌ویژه در عرصه‌ی رسانه مرتبط است، قطعاً نمی‌تواند و نباید از جهت دانش و بینش فرهنگی و ادبی دستِ خالی بماند و طبیعی است که به فراخ‌تر کردن میدان مطالعاتی‌اش همت بگمارد».در بخشی از قطعه شعر «خوش آمده‌ای» می‌خوانیم: خوش‌آمده‌ای / ای بهار! / اما شکوفه و رودخانه‌هایت را پنهان کن / درختت را پنهان کن / کارخانه‌ها سر راهت در کمین‌اند / و از درخت تو / کشتی جنگی می‌سازند / رودخانه‌هایت را / بازوبندِ جلگه‌های زخم‌شده در بمباران‌ها می‌کنند / سکه‌هایت را جمع کن / شکوفه‌هایت / برای ژنده‌پاره‌ی زندگی کافی نیست.

مجموعه‌ی «گزیده شعر ما» با هدف آشنایی نوجوانان با شاعران بزرگ‌سال و پیش‌کسوت در قالب‌های کلاسیک، نیمایی، سپید و… و با تنوع طیف‌ها، نگاه‌ها و سبک‌های مختلف شعری از سوی کانون پرورش فکری منتشر شده است.کتاب گزیده شعر محمد شمس لنگرودی در ۹۶ صفحه با قطع پالتویی برای نوجوانان بالای ۱۵ سال به چاپ رسیده است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top