امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 16356 |
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹ | ارسال توسط : |
236 بازدید
۰
| 5
ارسال به دوستان
پ

مدیر موزه لوور فرانسه از آمادگی برای آغاز فعالیت مجدد این موزه پربازدید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا به نقل از فیگارو، «ژان لوک مارتینز» مدیر موزه لوور با اشاره به راه حل‌هایی برای رعایت پروتکل‌های ویژه جلوگیری از سرایت ویروس کرونا، اعلام کرد که در حال همکاری با وزیر فرهنگ فرانسه برای بارگشایی موزه هستند. 

او با شاره به این‌که همه تدابیر لازم برای بازگشایی موزه پس از اولین قرنطینه عمومی در فرانسه در نظر گرفته شده اعلام کرد رزرو بلیت از قبل یکی از راه حل‌های جلوگیری از ازدحام بازدیدکنندگان است و رعایت تمامی پروتکل‌ها امکان‌پذیر است. 

موزه لوور همانند دیگر موزه‌ها و سینماهای فرانسه از اواخر ماه اکتبر سال گذشته میلادی تعطیل است؛ شرایطی که از دید برخی از کارشناسان فرهنگی غیرقابل دفاع است چرا که مطالعات نشان داده خطر سرایت ویروس کرونا از طریق موزه‌ها محدود است.

«ژان لوک مارتینز» در توضیحی گفت: مشکل یک موزه در مرکز شهری چون پاریس داخل موزه نیست، بلکه دسترسی بازدیدکنندگان به موزه از طریق حمل و نقل عمومی و خطر شیوع بیماری از این طریق است، بنابراین ما دارای ساعت کاری منعطفی هستیم و در نتیجه کسانی که برای بازدید از موزه می‌آیند با افرادی که در حال رفتن به محل کار با استفاده از حمل و نقل عمومی هستند، برخوردی ندارند. 

لوور که پربازدیدترین موزه جهان است و در سال ۲۰۱۹ نزدیک ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت، با وجود ادامه قرنطینه با طولانی‌ترین تعطیلی از زمان جنگ جهانی دوم مواجه شده و حالا که روزانه ۴۰هزار نفر در سالن‌های «لوور» قدم نمی‌زنند مسوولان موزه در چند مدت اخیر  از این فرصت طلایی برای مرمت فضای موزه و آثار استفاده کرده‌اند. 

همچنین طی بزرگ‌ترین انتقال تاریخ موزه لوور، در ۱۶ ماه گذشته بیش از ۱۰۰ هزار اثر از گنجینه‌های هنری این موزه به طور مخفیانه به یک انبار فوق مدرن در شهر لیون در ۱۲۰ کیلومتری پاریس منتقل شده‌اند. 

موزه لوور با ۶۲۰ هزار اثر دارای بزرگ‌ترین مجموعه آثار هنری در جهان است و از این میان تنها ۳۵ هزار اثر در معرض دید عموم قرار گرفته و ۳۵ هزار اثر دیگر نیز به صورت امانت در اختیار دیگر موزه‌های فرانسه قرار دارد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top