امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 16200 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ | ارسال توسط : |
308 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

رئیس دپارتمان تیم‌های ملی می‌گوید بحرین شانس بیشتری برای میزبانی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ دارد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، مهدی خراطی، رئیس دپارتمان تیم‌های ملی از شانس بیشتر بحرین برای کسب میزبانی انتخابی جام جهانی خبر داد و گفت: AFC نامه‌ای برای فدراسیون فرستاده که چه مشکلاتی برای میزبانی ایران وجود دارد اما فدراسیون در حال رایزنی است. عزیزی خادم از دستگاه دیپلماسی درخواست کمک کرده و جلسه‌ای هم با آقای دکتر ظریف، وزارت امورخارجه ایران داشت. آقای ظریف قول حمایت از ایران برای میزبانی را داده‌اند.

وی ادامه داد: واقعیت هم این است که میزبانی حق تیم ماست. ما در این گروه تنها تیمی هستیم که چهار بازی داریم که از این چهار بازی سه بازی به میزبانی ایران است. یعنی اگر بازی‌ها قرار بود طبق برنامه قبل از کرونا دنبال شود ما سه دیدار را میزبانی می کردیم و واقعیت این است که حق ماست.

رئیس دپارتمان تیم‌های ملی در واکنش به اینکه گفته می‌شود بحرین به عنوان میزبان انتخابی جام‌جهانی تعیین شده است اظهار کرد: این موضوع قطعی نیست اما باید این موضوع را در نظر گرفت که رئیس AFC بحرینی است و آنها از لابی‌ها و ارتباطات خود استفاده می‌کنند. احتمال اینکه آنها میزبانی را در اختیار بگیرند بیشتر است اما ما هم تلاش خودمان را می‌کنیم.

خراطی در پاسخ به این سوال که چقدر روی حمایت ظریف برای گرفتن میزبانی انتخابی جام جهانی حساب باز کرده‌اند، گفت: می‌توانند از طریق مختلف از سفارت ایران در کوآلالامپور بخواهند که این ماجرا را پیگیری کنند. حتی از طریق فیفا هم می‌توانند به این موضوع کمک کند که بتوانیم شرایط دستیابی به میزبانی را فراهم کنیم.

وی از انتشار فهرست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی ایران در نخستین روزهای فروردین خبر داد و گفت: طبق قانون باید ۱۴ روز پیش از فیفا دی با باشگاه‌های خارجی مکاتبه کنیم که این مکاتبه با بیشتر باشگاه‌هایی که بازیکنان ایرانی در اختیار دارند انجام شده است. البته این موضوع به این معنی نیست که حتما همه بازیکنان در اردوی تیم ملی خواهیم داشت. در نهایت سرمربی تصمیم می‌گیرد کدام یک را به اردوی تیم‌ملی دعوت کند. تصمیم نهایی سرمربی است که مشخص می‌کند کدام یک از لژیونرها به اردوی تیم ملی دعوت خواهد شد. ما به باشگاه‌های زیادی نامه زدیم اما ممکن است ملی‌پوشان در لحظات پایانی دستخوش تغییر شود.

رئیس دپارتمان تیم‌های ملی یادآور شد: چند روز قبل با علیرضا بیرانوند صحبت می‌کردم. علیرضا می‌گفت اگر بازی ملی هم نداریم، اردو را برگزار کنیم تا به تهران بیاید چون دلش برای ایران و خانواده‌اش تنگ شده بود. او شرایط خوبی را در تیم آنتورپ سپری می‌کند.

وی درباره وضعیت علیرضا جهانبخش برای حضور در تیم ملی اظهار کرد: جهانبخش شرایط ایده‌آل خود در هلند را در انگلیس سپری نمی‌کند اما خیلی امیدوار است که بار دیگر به شرایط ایده‌آل و روزهای خوب خود برگردد. مشکل اصلی در حضور لژیونرهای ایرانی در انگلیس، لغو پروازهای ایران-انگلیس است که باعث شده  کار سختی برای آمدن جهانبخش و قدوس به اردوی تیم ملی داشته باشیم اما فدراسیون فوتبال در تلاش است که از مسیرهای پروازی جدید برای حضور لژیونرهایی شاغل در انگلیس استفاده کند. بعید می دانم مشکلی در این مسیر به وجود بیاید.

رئیس دپارتمان تیم‌های ملی به دیدار عزیزی خادم و اسکوچیچ اشاره کرد و گفت: عزیزی خادم قول داد صفر تا صد مسئولیت تیم ملی را برعهده خواهد گرفت و می‌خواهد برای کمک بهتر به تیم ملی همه شرایط را شخصا زیر نظر داشته باشد. اسکوچیچ درخواست‌هایی از رییس جدید فدراسیون فوتبال داشت. از جمله اینکه مشکلات مالی تیم ملی حل شود و از نظر سخت‌افزاری دغدغه ای نداشته باشد که رییس جدید فدراسیون فوتبال در این زمینه قول مساعد به اسکوچیچ داد. یکی از مشکلات هم پاداش‌های بازیکنان تیم ملی است که به آنها پرداخت نشده است. عزیزی خادم قول داد همه مشکلات را حل خواهد کرد از جمله اینکه وضعیت پروازی تیم ملی بهبود پیدا خواهد کرد. باید به این نکته هم اشاره کنم دستمزد اسکوچیچ ریالی است و تا پایان آذر ماه دستمزد او پرداخت شده است.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top