امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 16156 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲ | ارسال توسط : |
277 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: نشریه نیویورکر در حالی فهرست ۳۰ بازی برتر قرن بیست و یکم را معرفی کرده است که در آن یک نقش آفرینی از سینمای ایران نیز به چشم می خورد. ریچارد برودی منتقد نشریه نیویورکر روز شنبه ۶ مارس فهرست ۳۰ نقش آفرینی برتر قرن حاضر را انتخاب کرد.در این فهرست بازی لئوناردو دی […]

گروه فرهنگی: نشریه نیویورکر در حالی فهرست ۳۰ بازی برتر قرن بیست و یکم را معرفی کرده است که در آن یک نقش آفرینی از سینمای ایران نیز به چشم می خورد. ریچارد برودی منتقد نشریه نیویورکر روز شنبه ۶ مارس فهرست ۳۰ نقش آفرینی برتر قرن حاضر را انتخاب کرد.در این فهرست بازی لئوناردو دی کاپریو در فیلم «گرگ وال استریت» ساخته مارتین اسکورسیزی در جایگاه اول بهترین نقش آفرینی های قرن بیست و یکم قرار گرفته است. برودی از دی کاپریو به عنوان یکی از متناقض ترین بازیگران دنیا یاد کرده و در این باره می نویسد: دی کاپریو وقتی نوجوان بود حرفه اش را روی کاریزما و جذبه اش و تقلید از دیگران بنا کرد در اغلب نقش آفرینی های اولیه اش به نظر می رسید دارد از یک ستاره سینما تقلید می کند، با «گرگ وال استریت» و نقش جوردن بلفورت سرانجام آرمان سینمایی اش را بدست آورد.

 
نکته جالب این فهرست حضور نقش آفرینی جعفر پناهی کارگردان ایرانی در فیلم «تاکسی» ساخته خودش در جایگاه بیست و هفتم است.منتقد نیویورکر در ابتدای این مطلب درباره گزینش این افراد می نویسد: آنچه بین این نقش ها مشترک است یک حس خلاقیت و کشفِ عمق عواطف و همینطور حس خودآگاهی درباره ایده و هنر اجراست. این افراد همچنین بازتاب دهنده تحولات گسترده هنر سینما در زمانه ما هستند.
 
۱۰ نقش آفرینی برتر این فهرست ۳۰تایی به این شرح است:
۱-لئوناردو دی کاپریو در «گرگ وال استریت»
۲-هلنا هاوارد در «مادلنِ مادلن»
۳-گرتا گرویگ در «هانا پله ها را می گیرد»
۴-دنیس لاوانت در «موتورهای مقدس»
۵-آدام درایور در «دخترها» فصل اول
۶-میراندا جولی در «آینده»
۷-ماهرشالا علی در «مهتاب»
۸-آن پاکین در «مارگارت»
۹-آدام سندلر در «الماس های تراش نخورده»
۱۰-جو پشی در «مرد ایرلندی»
از دیگر نقش آفرینی های شاخص حاضر در این فهرست می توان به بازی بیل مری در «گمشده در ترجمه»، آنیس واردا در «کرانه های آنیس»، دلروی لیندو در «۵ هم‌خون»، اسکار آیزاک در «درون لوین دیویس»، ادی مورفی در «نوربیت» و ناتالی پورتمن در «قوی سیاه» اشاره کرد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top