امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 16134 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴ | ارسال توسط : |
302 بازدید
۰
| 4
ارسال به دوستان
پ

رییس جدید بارسلونا می خواهد روزهای درخشان دوران نخست ریاستش را در این باشگاه تکرار کند.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا و به نقل از بی ساکر، پس از یک کمپین دشوار و یک هفته تاریخی در انتخابات، خوان لاپورتا به هدف بزرگش رسید و دوباره به عنوان رییس جدید باشگاه بارسلونا معرفی شد. یک دهه ریاست تیم کاتالانی بر عهده ساندرو راسل و خوسپ ماریا بارتومئو بود و اکنون دوباره نوبت لاپورتا رسیده است. او در شرایط دشواری ریاست باشگاه را بر عهده گرفت اما می خواهد دوباره آبی اناری ها را به بالاترین سطح اروپا برساند. با وجود اینکه هنوز ابهام هایی در رابطه با پروژه اش وجود دارد اما تاریخ نشان می دهد می تواند دوباره بارسا را به روزهای اوج برگرداند. دوران نخست لاپورتا که از ۲۰۰۳ شروع و تا ۲۰۱۰ ادامه داشت یکی از درخشان ترین های تاریخ باشگاه بود. 

لاپورتا در پانزدهم ژوئن ۲۰۰۳ در انتخابات پیروز شد و پس از آن تیم کاتالانی به یک ثبات رسید و موفقیت های زیادی کسب کرد. تا زمان خداحافظی اش بارسا تنها سه سرمربی داشت که رادومیر آنتیچ، فرانک رایکارد و پپ گواردیولا نام داشتند. البته سرمربی صربستانی زمانی که لاپورتا ریاست را بر عهده گرفت در تیم حضور داشت و تنها تا پایان فصل ۰۳-۲۰۰۲ در بارسا ماند. به همین خاطر فقط سرمربی هلندی و اسپانیایی انتخاب های لاپورتا بودند. 

بارسا که در شرایط بدی قرار داشت و چند سال بود جامی بالای سر نبرده بود با حضور رییس جدیدش دوباره به اوج برگشت و به یک تیم فراموش نشدنی تبدیل شد. در مدت ریاست لاپورتا بازیکنان بزرگی همچون دنی آلوس، دکو، رونالدینیو، اریک آبیدال، ساموئل اتوئو، رافائل مارکس، زلاتان ایبراهیموویچ و تیری آنری به این تیم پیوستند. آندرس اینیستا، پدرو، سرخیو بوستکس و جرارد پیکه هم از لاماسیا به تیم نخست ملحق شدند. 

در زمان حضور لاپورتا بارسلونا در مجموع ۳۹۵ بازی انجام داد و توانست ۲۴۹ پیروزی به دست آورد و ۸۶ تساوی کسب کند. تنها ۶۱ شکست را تجربه کرد. این آمار خوب با کسب عناوین متعدد همراه شد. آبی اناری ها در فصل های ۰۵-۲۰۰۴، ۰۶-۲۰۰۵، ۰۹-۲۰۰۸ و ۱۰-۲۰۰۹ قهرمان لالیگا شدند، کوپا دل ری ۰۹-۲۰۰۸ را بالای سر بردند، سه سوپرجام اسپانیا ۰۶-۲۰۰۵، ۰۷-۲۰۰۶ و ۱۰-۲۰۰۹ را به دست آوردند. همچنین دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا ۰۶-۲۰۰۵ و ۰۹-۲۰۰۸ را به نام خود ثبت کردند. سوپرجام اروپا ۲۰۰۹ را بالای سر بردند و در این سال قهرمان جام جهانی باشگاه هم شدند. شش گانه معروف هم در دوران لاپورتا به دست آمد. اکنون هواداران بارسا امیداورند با بازگشت لاپورتا دوباره تیمشان به روزهای خوب خود برگردد و تاریخ سازی کند. 

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top