امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 16058 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ | ارسال توسط : |
273 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

باشگاه برایتون در فرآیند دادرسی محکوم به پرداخت مبلغ ۵۷۳ هزار یورو به فدراسیون فوتبال ایران به علت سهم مکانیزم این فدراسیون در انتقال علیرضا جهانبخش از آلکمار هلند به برایتون انگلیس شده است.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، فدراسیون فوتبال توانست بعد از ماه‌ها رسیدگی قضایی مبنی بر مکانیزم مشارکت علیرضا جهانبخش در انتقال از آلکمار به برایتون به پیروزی برسد و مبلغ ۵۷۳ هزار یورو نصیب این فدراسیون خواهد شد.

این پرونده از سوی فدراسیون فوتبال در اختیار علی ملیح‌زاده، وکیل پیشین پرونده ویلموتس قرار گرفته بود که منجر به پیروزی شد و از طرفی وکلای ایرانی توانستند بانک انگلیسی را با وجود تحریم‌های بانکی از سوی آمریکا، متقاعد به پرداخت این پول به فدراسیون فوتبال کنند.

دریافت این پول از سوی فدراسیون فوتبال به علت انحلال باشگاه داماش گیلان است که آموزش و پیشرفت علیرضا جهانبخش در این تیم کلید خورد اما به علت انحلال این باشگاه در تمام اسناد و مدارک ثبتی، فدراسیون فوتبال قانونا مالک و صاحب مبلغ مکانیزم مشارکت جهانبخش است.

علیرضا جهانبخش و مکانیزم مشارکت

علیرضا جهانبخش در مرداد ۱۳۹۷ از باشگاه آلکمار هلند به باشگاه برایتون انگلیس پیوست. درباره مبلغ این انتقال، رقمی به صورت رسمی و دقیق اعلام نشده اما بسیاری از رسانه‌ها مبلغ ۱۷ میلیون پوند را درج کرده‌اند که به نظر می‌رسد این مبلغ، مربوط به هزینه انتقال بازیکن و دریافتی باشگاه آلکمار بوده و حقوق دریافتی جهانبخش موضوع دیگری است که در رسانه‌ها منتشر نشده است.

با مبنا قراردادن مبلغ ۱۷ میلیون پوند و زمان انتقال جهانبخش از باشگاه داماش به ان.ای.سی (در ۱۹ سالگی) و هم‌چنین مطابق با جدول درج شده در مقررات برای محاسبه مکانیزم مشارکت، در نتیجه حدوداً سه درصد از این هزینه انتقال باید به باشگاه‌های ایرانی که بازیکن را از ۱۲ سالگی تا ۱۹ سالگی (قبل از انتقال به هلند) آموزش داده‌اند، اختصاص یابد.

با توجه به انحلال داماش گیلان و طبق بند ۳ ماده ۲ ضمیمه ۵ مقررات، فدراسیون فوتبال می‌تواند سهم مکانیزم مشارکت را که باید به باشگاه‌های عضوش پرداخت شود دریافت کند. فدراسیون فوتبال در فرآیند دادرسی اثبات کرد که باشگاه مورد نظر – که در آموزش و تمرین این بازیکن حرفه‌ای سهم داشته – حضور سازمان یافته‌اش در فوتبال متوقف شده یا دیگر وجود خارجی ندارد. این مساله می‌تواند ناشی از ورشکستگی، انحلال، تصفیه (در خصوص امور ورشکستگی) یا از بین رفتن عضویت آن باشگاه در فدراسیون مربوطه باشد.

طبق مقررات، فدراسیون باید این مبلغ حدودا ۱۶ میلیارد تومانی را در برنامه‌های مربوط به توسعه فوتبال جوانان در فدراسیون به کار گیرد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top