امروز: پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 10 شوال 1445 | 2024-04-18
کد خبر: 16020 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲ | ارسال توسط : |
1646 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

 گروه فرهنگ و هنر: غلامرضا جمشیدنژاد اول، مترجم، پژوهشگر و مصحح نسخ خطی پس از یک هفته مبارزه با بیماری کرونا درگذشت. او در سال ۱۳۲۴ متولد شده بود و سال‌ها در دانشگاه‌های مختلف به تدریس اشتغال داشت. از جمله تالیفات مهم او می‌توان به این موارد اشاره کرد: «پیر فلسفه اسلامی (مروری بر زندگی […]

 گروه فرهنگ و هنر: غلامرضا جمشیدنژاد اول، مترجم، پژوهشگر و مصحح نسخ خطی پس از یک هفته مبارزه با بیماری کرونا درگذشت. او در سال ۱۳۲۴ متولد شده بود و سال‌ها در دانشگاه‌های مختلف به تدریس اشتغال داشت.
از جمله تالیفات مهم او می‌توان به این موارد اشاره کرد: «پیر فلسفه اسلامی (مروری بر زندگی و آثار ابویوسف یعقوب معروف به کندی)»، «آرمانشهر فارابی»، «در سایه خورشید (مروری بر زندگی و آثار غزالی توسی)»، «سیدامیر ابوالفتح جرجانی و تفسیر آیات الاحکام»، «نظام‌های اقتصادی صدر اسلام» و… از جمله مهمترین تالیفات اوست.
همچنین «اندیشه‌های فلسفی و کلامی خواجه نصیرالدین طوسی» نوشته هانی‌نعمان فرحات، «ترجمه التعریف بطبقات الامم (تاریخ جهانی علوم)» اثر صاعد بن احمد ابن صاعد اندلسی، «رساله فی اوجاع المفاصل و علاجها: کتاب الحاصل فی علاج المفاصل: ترجمه فارسی اوجاع المفاصل از مترجمی ناشناخته در سده هفتم هجری: به همراه ترجمه فارسی مقاله فی النقرس رازی»، «زبده الحقایق» عین القضاه و… از جمله ترجمه‌های مهم زنده‌یاد جمشید نژاد اول به شمار می‌آیند.
تصحیحات «التعریف بطبقات الامم» و «غایه البادی فی شرح المبادی» اثر محمدبن‌علی جرجانی نیز ازجمله یادگارهای به‌جا مانده جمشید نژاد اول است.
 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top