امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 15845 |
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ | ارسال توسط : |
292 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

«هکسره» که در سال‌های اخیر به یکی از غلط‌نویسی‌های رایج در جامعه تبدیل شده، حالا پایش به «دیرین‌دیرین» هم باز و موجب هشدار به این انیمیشن برای پاسداشت زبان فارسی شده است.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، انیمیشن طنز «دیرین‌دیرین» چند روز قبل به مناسبت روز پدر با عرضه ویدیویی تازه با شعری طنز به شوخی با پدرها پرداخت. این انیمیشن که معمولا دیالوگ‌های شخصیت‌ها را به صورت زیرنویس نمایش می‌دهد، در بخشی از ویدیو موزیکال قسمت تازه‌اش «تو مستراحه رستم» را به صورت «تو مستراحِ رستم» و «کنترل باهاشه پدر» را به صورت «کنترل باهاشِ پدر» نوشته است. غلط‌نویسی «هکسره» به یکی از رایج‌ترین اشتباهات نوشتاری در دنیای امروز مبدل شده و «دیرین‌دیرین» هم حتما آخرین جایی نیست که این غلط را در آن می‌بینیم. 

اما صفحه «درست‌نویسی» در توییتر در پی غلط‌نویسی در برنامه «دیرین‌دیرین»، «با زبان خوش برای پاسداشت زبان فارسی» هشدار داده و نوشته است: «احتمالاً همه ما دیرین‌دیرین را می‌شناسیم و انیمیشین‌های آموزش زبان فارسی‌شان برای ما شناخته‌شده ‌است. از این رسانه پرمخاطب طنز اجتماعی بیش از دیگران انتظار داریم که درست بنویسد و به پاک‌ماندن نوشتار فارسی کمک‌ کند، اما گویا متاسفانه غلط‌نویسی به تمام گوشه‌های فرهنگ و رسانه رسوخ کرده ‌است. هکسره غلطی است که خود این دوستان بارها به آن پرداخته‌اند اما اکنون غلط‌شان چون خاری در چشم ما فرو رفته ‌است: «تو مستراحه رستم» و «کنترل باهاشه پدر» را به‌اشتباه، به‌صورتی که در تصویر می‌بینید، زیرنویس کرده‌اند. خلاصه که آقای دیرین‌دیرین، با زبان خوش فارسی را پاس بداریم.»

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top