امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 15575 |
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹ | ارسال توسط : |
317 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: ضریب نفوذ نسخه نویسی الکترونیک تا کنون پیشرفت خوبی داشته، با این وجود الزامی برای نسخه نویسی الکترونیک ایجاد نکردیم. 

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، مصطفی سالاری در نشست خبری حذف دفترچه های بیمه درمان کاغذی این سازمان با بیان اینکه از لحاظ فنی امکان نسخه نویسی در مطب ها، درمانگاه ها، بیمارستان ها و مراکز پاراکلینیکی فراهم شده است گفت: به این معنا که یا در سامانه سازمان ارائه خدمت شود یا اگر خودشان دارای سامانه ای بوده اند با یک نرم افزار واسط به سامانه ما متصل می‌شوند و در واقع کار جدیدی انجام نمی دهند و همان کار سابق را انجام می‌دهند و در سامانه ما هم ثبت می شود. 

وی افزود: این روند کلی از چندماه قبل شروع شده و سعی کرده ایم موانع را بتدریج رفع کنیم. دربرخی مناطق که زیرساخت اینترنت و غیره فراهم نبوده هم مشکل نداشتیم اما در تلاشیم طرح استقرار کامل یابد. ضریب نفوذ نسخه نویسی الکترونیک تا کنون پیشرفت خوبی داشته با این وجود الزامی برای نسخه نویسی الکترونیک ایجاد نکردیم. 

صدور دفترچه های بیمه کاغذی تا ۳۰ بهمن ادامه دارد 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه اگر پزشکی امکان و تمایلش را دارد نسخه نویسی الکترونیک را انجام می‌دهد اما اگر این امکان و تمایل نبود با دو فرض مواجهیم گفت: از اول اسفند دفترچه جدیدی صادر نمی‌کنیم اما بیمه شدگان می توانند دفترچه های موجودشان را همچنان استفاده کنند. تا ۳۰ بهمن هم دفترچه صادر می شود اما از آن به بعد دفترچه جدیدی صادر نمی شود. برای صدور دفترچه جدید نیاز به مراجعه به شعب نیست. در این صورت اگر دفترچه نبود، پزشک می‌تواند در نسخه سربرگش نسخه بنویسد که تحت پوشش ما خواهد بود و فرد به هرجا برود خدمات درمانی را با پوشش تامین اجتماعی دریافت می کند. 

ادعای تامین اجتماعی برای پرداخت به روز تعهدات به پزشکان طرف قرارداد 

سالاری ادامه داد: گامی به سمت حذف دفترچه برمی‌داریم. دفترچه حذف نخواهد شد بلکه صدور دفترچه های جدید متوقف می شود. نیاز بود تفاوتی برای مزیت نسخه الکترونیک قائل شویم. اولین کارکرد این است که بخشی از تعهدات را همان روز به مرکز انجام می‌دهیم و مابقی را تا پایان هرماه و ظرف ۱۰ روز واریز می کنیم اما اگر نسخه نویسی کاغذی باشد چون باید اوراق جمع شوند و  صورتحساب کنند، معمولا دو ماه زمان می برد تا خود مراکز اوراق را در سیستمشان تجمیع کنند، بنابراین پرداخت با تاخیر همراه می شود. اکنون مدعی هستیم که تعهدات را به روز می پردازیم اما مشکل فرایند کاغذی زمانبر بودن تجمیع آن است. من بعد اولویت‌ ما، پرداخت تعهد خدمت در بستر الکترونیک است. از تسهیلات دیگری هم که پیشنهاد شود استقبال می کنیم. 

وی تاکید کرد که باید کمک کنیم فشاری به مردم وارد نشود، هدف طرح خدمت با کیفیت تر و با پوشش کاملتر است. آمادگی حل مسائل را با نظام سلامت داریم. ما هیچ مرحله ای را اجباری نکردیم. پیشنهادات نظام پزشکی هم وصول و بخش عمده ای را بررسی و اعمال کردیم و آمادگی همکاری و تعامل فشرده تر با سایر نهادها و مراکز مرتبط را داریم. 

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بر اساس طرحی از ۱۰ روز آینده بیماران خاص و صعب العلاج و مزمن و بخشی از بیماری های پرهزینه سالمندی را ثبت سیستمی می کنیم و کل هزینه های درمانشان را صددرصد پوشش خواهیم داد. برای شهرستان هایی که بیمارستان نداریم تامین منابع شده تا صددرصد هزینه درمان بستری بیمه شدگان را در بیمارستان های دولتی بپردازیم که ناشی از استقرار نسخه نویسی الکترونیک هم هست و می‌توانیم این برنامه ها را ادامه دهیم. 

وی بار دیگر تاکید کرد که اول اسفند، زمان توقف صدور دفترچه جدید است که این به معنای حذف کامل دفترچه های بیمه نیست.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top