امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 15443 |
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ | ارسال توسط : |
214 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

تصاویر منتشرشده از هفته بیست و هفتم لیگ برتر والیبال ایران، مُهر تاییدی بر یک بی اخلاقی جدید بر علیه نماینده یکی از رسانه های داخلی زد.

بر اساس ویدئوی منتشرشده در رسانه ها، در جریان بازی تیم های والیبال شهرداری ارومیه و شهرداری ورامین، یکی از بازیکنان تیم ارومیه پس از شکست، به صورت تصویربردار یکی از شبکه های تلویزیونی سیلی می زند؛ البته این اتفاق از چشم کمیته انضباطی دور نمی ماند و بازیکن خاطی جریمه و دو جلسه محروم می شود. 

تصویربردار شبکه تلویزیونی که مورد این بی احترامی قرار گرفته است، به برنامه ای ورزشی از شبکه شما تعلق دارد.

تهیه کننده برنامه «۵ +۱» از شبکه استانی شما، درباره رفتار ناشایست بازیکن تیم والیبال ارومیه در قبال تصویربردار این شبکه، به انعکاس روز و به نقل از ایسنا می گوید: متاسفانه این بازیکن در قبال رفتار ناشایست خود عذرخواهی نکرد؛ در حالی که ما به دلیل رعایت اخلاق و حفظ روحیه جوانمردی، رفتارهای ناشایست این بازیکن را در رسانه‌ خودمان منتشر نمی‌کنیم؛ چراکه اگر این اتفاق بیفتد، فاجعه رخ می دهد. به جهت اینکه نمی خواهیم نگاه ها به والیبال تغییر کند و مردم همچنان به این ورزش احترام بگذارند.

علی صادقی ـ تهیه کننده برنامه «۵+۱» ـ در پاسخ به پرسشی درباره بروز ادامه دار چنین بی اخلاقی هایی نسبت به نمایندگان رسانه ها، اظهار کرد: اتفاقی که افتاد بسیار شرم آور بود. یک جوان ۲۲ ساله تیم والیبال که آبروی یک شهر است، به یک فرد ۶۰ ساله از گروهی که برای پوشش رسانه ای بازی رفته، بی احترامی فاجعه آمیزی می‌کند. در اینجا شاید فدراسیون مقصر است؛ چراکه این بازیکن پیشتر هم چنین رفتارهای ناشایستی در منظر عموم نشان داده و جلوی او را نگرفته اند. متاسفانه بروز این رفتارها روزبروز هم بیشتر می شود.

صادقی اظهار کرد: متاسفانه این رفتار ناشایست از تیمی سر زده است که به اعتقاد ما مهد والیبال است. تماشاگرانی دارد که عاشقانه والیبال را دوست دارند و اگر این تصاویر پخش شود، والیبال ضربه خواهد خورد.

تهیه کننده «۵ + ۱» گفت: بعد از حاشیه رخ داده، با وجود عذرخواهی مدیرعامل و سرپرست تیم که از آنها تشکر می‌کنم، متاسفانه از سوی این بازیکن خاطی عذرخواهی صورت نگرفت؛ در حالی که اگر ما این تصاویر را پخش نکردیم، واقعا اخلاق رسانه را رعایت کردیم.

صادقی اظهار کرد: متاسفانه این ضعف کمیته انضباطی ماست که به این قبیل حاشیه ها رسیدگی نکرد؛ این در حالی است که در طول چند هفته آخر لیگ، هر بار نزاعی داشتیم. محروم کردن بازیکن تأثیر چندانی در قبال خطایی که انجام داده است، ندارد؛ چرا که در نهایت دو ـ سه ماه محروم می‌شود و سراغ تفریح و مسافرت خود می رود و باشگاه هم مجبور است پولش را بدهد. بهترین‌ راه برای جلوگیری از بروز چنین حاشیه هایی، جریمه نقدی است. البته این بازیکن دو جلسه محروم و ۳۰ میلیون جریمه نقدی شد که به نظر رقم کمی است. اگر این رفتار در صحنه بین‌المللی رخ می‌داد آیا به راحتی می شد آن را جمع کرد. آن وقت این بازیکن پس از این حواشی پست می‌گذارد، هشتگ ارومیه! در حالی که اگر ارومیه ذره‌ای برای این بازیکن مهم بود، این رفتار را از خود بروز نمی داد. این اتفاق به هیچ عنوان شخصی نیست.

این تهیه کننده با بیان اینکه حراست باید مراقبت بیشتری کند تا حاشیه هایی از این دست در بازی ها رخ ندهد، گفت: حتی خود تیم ها باید این فرهنگ سازی را انجام دهند و اینگونه نباشد که هر جا تیمی باخت از خود رفتارهای ناشایستی انجام دهد. باید بر روی جنبه روانی اهالی تیم ها بیشتر کار شود.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، برنامه «۵ + ۱» پنجشنبه ها ساعت ۱۱ و ۱۵ دقیقه از شبکه شما به روی آنتن می‌رود. این برنامه تخصصی در حوزه والیبال، بیش از هفت سال است که روی آنتن شبکه شما می رود.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top