امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 15387 |
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ | ارسال توسط : |
216 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

هیات رئیسه‌ای که ۵ سال قبل با آرای اعضای مجمع فدراسیون فوتبال انتخاب کرده بود، فروپاشیده و این وضعیت حاکی از نمره مردودی برای مدیران وقت فوتبال ایران است.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، از ۹ نفری که در سال ۹۵ به هیات رئیسه فدراسیون فوتبال راه یافتند، فقط دو نفر در انتخابات این فدراسیون در دهم اسفند حضور دارند و مجددا شانس خود را برای حضور در هیات رئیسه امتحان خواهند کرد اما هفت نفر به دلایل مختلفی در این انتخابات حضور ندارند.

در انتخابات اردیبهشت ۹۵، تیم جدیدی با چهره‌های تازه نفس سکان‌دار فدراسیون فوتبال شدند و در آن مقطع نسبت به بهبود اوضاع خوشبینی زیادی بود اما ۹ نفری که صندلی ریاست و هیات رئیسه را تصاحب کردند، بعد از گذشت پنج سال از فوتبال ایران کنار گذاشته شده‌اند و میراث به جز بدهی به جای نگذاشته‌اند.

مهدی تاج، علی کفاشیان، حیدر بهاروند، لیلا صوفی‌زاده، محمود اسلامیان، محمود شیعی، عبدالکاظم طالقانی، فریدون اصفهانیان و هدایت ممبینی در اردیبهشت ۹۵ پیروز انتخابات شدند اما از این تعداد فقط دو نفر امکان حضور مجدد در انتخابات را دارند و فضای حاکم به هیچ وجه به نفع این نفرات نیست.

مهدی تاج سال ۹۸ به علت عارضه قلبی از ریاست فدراسیون استعفاء داد اما ادامه اقدامات او از جمله آوردن ویلموتس و نحوه عقد قرارداد با این سرمربی بلژیکی همچنان گریبان فدراسیون را گرفته و قانونا هم نمی‌توانست برای این انتخابات نام‌نویسی کند.

علی کفاشیان، نایب رئیس اول فدراسیون هم بعد از یک رفت و برگشت یک ساله به واسطه محرومیت از سوی کمیته اخلاق، علاقه‌ای به شرکت در انتخابات نداشت و از طرقی به طور قانونی هیچ کسی نمی‌تواند برای چهار دوره در هیات رئیسه حضور داشته باشد.

حیدر بهاروند، جنجالی‌ترین عضو هیات رئیسه که بعد از تاج سرپرست فدراسیون هم بود، در این دوره هم برای ریاست نام‌نویسی کرده و ائتلافی را هم تشکیل داده بود اما او در مرحله بررسی صلاحیت‌ها رد شد و نمی‌تواند در این انتخابات شرکت کند.

فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران که سال‌های سال نسبت به عملکرد او در این کمیته انتقادات جدی وجود دارد، باز هم برای انتخابات ورود کرده بود که او هم مانند بهاروند در مرحله بررسی صلاحیت‌ها، رد شد و بالاخره فرد دیگری شانس ریاست کمیته داوران را خواهد داشت.

محمود اسلامیان، محمود شیعی و لیلا صوفی‌زاده هم در هیچ لیستی حضور نداشتند و مستقلا هم وارد انتخابات نشدند تا آن‌ها از همان راهی که آمده بودند، بروند و حداقل خودشان به این نتیجه رسیدند که زمان مدیریت مجدد آن‌ها در فدراسیون فوتبال سر آمده است.

اما عبدالکاظم طالقانی و هدایت ممبینی، دو عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال که انتقادات جدی هم به عملکردشان در پنج سال گذشته وجود دارد، قانونا مشکلی برای شرکت در انتخابات نداشتند و دهم اسفند شانس خود را امتحان می‌کنند و باید دید مجمع فدراسیون تا چه حد از عملکرد این دو نفر در پنج سال گذشته رضایت داشته است.

در نهایت تیمی که با امیدواری زیادی روی کار آمده بود، در نهایت آنطور که باید و شاید موفق نبود و قضاوت کارشناسان حاکی از عملکرد بسیار ضعیف این فدراسیون است؛ به طوری که در حال حاضر پرونده ۶ میلیون یورویی ویلموتس و چندین میلیارد تومان بدهی روی دست فدراسیون مانده است.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top