امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 15321 |
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ | ارسال توسط : |
266 بازدید
۰
| 4
ارسال به دوستان
پ

محمدجعفر خسروی انتخاب موضوعی را که مورد نیاز مردم باشد، مهمترین بخش از مناظره‌های تلویزیونی عنوان و تاکید کرد که یارکشی‌ و طناب کشی ها در مناظره‌ها گره از کار مردم نمی‌گشاید.

این مجری و تهیه کننده تلویزیون که مناظره «غیرمحرمانه» با هدف بررسی موضوعات روز جامعه و گفت‌وگو درباره مسائل مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و … با اجرای او به تازگی به آنتن تلویزیون بازگشته است، درباره اهمیت ساخت مناظره‌های تلویزیونی و تاثیر آن در جذب مخاطب به انعکاس روز و به نقل از ایسنا گفت: این ترکیب برنامه سازی مورد اقبال مردم است زیرا منتهی به تضارب افکار می‌شود که روشنگری و آگاهی عمومی را در پی دارد. در ضمن در این مناظره‌ها برخی از مگوهای طبقات مختلف اجتماعی توسط نمایندگانشان یا کسانی که می‌توانند تبیین کننده دیدگاه آن‌ها باشند، بازگو می‌شود. این‌ها احساس تنفس و تهییج را در مردم تشدید می‌کند و برایشان مطبوع است.

خسروی نخستین موضوع مورد اهمیت در این مناظره‌ها را انتخاب موضوعی که مورد نیاز مردم باشد عنوان کرد و افزود: بعد از انتخاب موضوع، انتخاب مهمانان و صاحب نظرانی که به طور مستقیم مرتبط و مطلع باشند و ترجیحا ارشد یا مناسب ترین افراد در این گروه باشند، بسیار حائز اهمیت است.

این مجری تلویزیونی ادامه داد: پس از این‌ها رعایت اصل استناد و احترام مهم است؛ یعنی اینکه ما مبتنی بر مصداق و مستند صحبت کنیم و محترمانه حرف بزنیم؛ همچنین باید از یارکشی‌ها و طناب کشی ها و نظایر این‌ها اجتناب کنیم. زیرا این ها ممکن است در کوتاه مدت باعث هیجان در مخاطب شود و حتی فضای برنامه را زرد کند و به واسطه فضای زردی که به وجود می‌آورد مخاطب هیجان زده از برنامه هواداری کند اما از کار مردم گرهی باز نخواهد کرد؛ ماحصل یک برنامه تلویزیونی باید رشد آگاهی عمومی مردم و دانستنی ها باشد.

مجری «غیرمحرمانه» درباره ضرورت رعایت اخلاق رسانه‌ عنوان کرد:  صحبت درباره اخلاق در رسانه، فرآیند پیچیده‌ای دارد و می‌تواند شامل خیلی نکات شود؛ اما من به طور ساده می‌گویم؛ اگر در یک مجموعه رسانه‌ای کار می‌کنیم باید آداب مرسوم و معمولِ‌ مراودات فردی را رعایت کنیم؛ این ابتدایی ترین چیزی است که باید در نظر گرفت.

او ادامه داد: از آنجا که ما در فعالیت رسانه ای همیشه مخاطب مردم هستیم یعنی از سوی مردم مورد خطاب قرار می‌گیریم، باید کثرت آراء و نظرات مردم را درک و تحمل کنیم و حتی در مواقعی که مخالف ما هستند، شکیبا باشیم. از طرفی دیگر چون مردم را مورد خطاب قرار می‌دهیم باید بدانیم که مردم به عنوان جمع هموطنان و مخاطبان ما همیشه محترم هستند و باید خودشان و حقوقشان محترم شمرده شود. یکی از این حقوق رعایت موازین اخلاقی است که صورت هایی از این موازین اخلاقی می تواند امانت داری، صداقت، صمیمیت و نظایر این‌ها باشد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top