امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 15171 |
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ | ارسال توسط : |
1640 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

قرار است برای رشته مینی‌فوتبال در سراسر کشور، لیگ برگزار شده و در نهایت نیز با انتخاب نفرات برتر، تیم ملی تشکیل شود.

کریم مقدم، سرپرست انجمن مینی فوتبال فدراسیون ورزش های همگانی با اعلام این خبر به انعکاس روز و به نقل از ایسنا، بیان کرد: برگزاری لیگ محلات رشته مینی فوتبال در راستای توسعه همگانی کردن این رشته ورزشی در دستور کار قرار دارد و باید از زمین های موجود در کشور به منظور پرداختن هرچه بیشتر در این حوزه اقدام کنیم.

وی افزود: تعداد زمین های مینی فوتبال تا کنون به حدود ۲هزار مورد رسیده است و در تلاش هستیم که تا پایان دولت این اماکن ورزشی به حدود ۲۵۰۰ مورد برسد.

سرپرست انجمن مینی فوتبال فدراسیون ورزش های همگانی با اشاره به اینکه رشته مینی فوتبال را در خارج از سالن و داخل سالن نیز می توان مدنظر قرار داد، خاطرنشان کرد: تفاهم نامه های مختلفی با شهرداری، آموزش و پرورش و نیروهای مسلح در این رابطه منعقد شده است و باید بدانیم که ابعاد استاندارد زمین مینی فوتبال از ۲۶ تا ۳۰ متر عرض و ۴۶ تا ۵۰ متر طول است و حداقل پنج مقابل پنج نفر تا هشت مقابل هشت نفر می توانند به مسابقه بپردازند.

مقدم افزود: آمار دقیق تعداد زمین های مینی فوتبال در سراسر کشور تا پایان بهمن ماه سال جاری به دست می آید با محبوب ترین رشته ورزشی آماتوری در دنیا روبرو هستیم.

وی با اشاره به تدوین اساسنامه رشته مینی فوتبال، عنوان کرد: بر اساس مقررات فدارسیون جهانی مینی فوتبال که ۸۰ عضو رسمی و ۶۰ عضو در حال رسمی شدن دارد و نیز مقررات فدراسیون ورزش های همگانی، اساسنامه این رشته تدوین خواهد شد تا به صورت قانونمند فعالیت ها پیش برود.

سرپرست انجمن مینی فوتبال فدراسیون ورزش های همگانی ادامه داد: تا کنون سه دوره جام جهانی در سال های ۲۰۱۵، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ برگزار شده که رقبای ایران نظیر عربستان، ژاپن، کره جنوبی، چین، عراق و…در آن حضور پیدا کرده اند، گفت: متاسفانه به دلیل تشکیل نشدن تیم ملی در رشته مینی فوتبال، ایران از حضور در جام جهانی مینی فوتبال محروم بوده است و حتی در جام جهانی پیش رو که در گواتمالا و به صورت هشت مقابل هشت نفر تا دو هفته آینده برگزار می شود شرکت نخواهیم کرد.

به گفته مقدم اما در مورد جام جهانی ۲۰۲۱ اوکراین که به صورت پنج مقابل پنج نفر و در اواخر این سال میلادی برگزار می شود، شانس حضور داریم و با اعلام جزییات آن از سوی فدراسیون جهانی مینی فوتبال اقدام خواهیم کرد.

وی اعلام کرد: تا پایان تابستان ۱۴۰۰ مسابقات لیگ رشته مینی فوتبال را در سراسر کشور برگزار و پس از آن تیم ملی را تشکیل خواهیم داد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top