امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 15043 |
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ | ارسال توسط : |
198 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

وزیر ورزش و جوانان گفت: باید برنامه کامل و جامعی برای بهره برداری از اماکن ورزشی سراسر کشور با فرمول و رویکرد مشخص تدوین و به مرحله اجرا برسد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا به نقل از وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر در چهارمین جلسه شورای ورزش همگانی کشور در سال جاری، مجموعه برنامه ها و اقدامات فدراسیون های مختلف ، حوزه ورزش دانش آموزی و دانشجویی و برنامه های شهرداری تهران را مورد توجه قرار داد و گفت که این همکاری ها کمک می کند که جامعه ای سالم و رو به رشد و توسعه داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: انسان سالم، آگاه، بادانش و انسانی که دارای سلامت روحی و روانی است، انسان توسعه یافته محسوب می شود که می تواند باعث توسعه یک جامعه شود.

سلطانی فر در ادامه این بحث توضیح داد: در مباحث مربوط به توسعه کشور هر چه قدر در محورهای اقتصادی و سیاسی تلاش کنیم و سخت افزار و امکانات ایجاد کنیم و فرودگاه و راه و بندر و واحدهای صنعتی بسازیم ولی در مباحث توسعه فرهنگی و انسانی نتوانیم رشد کنیم، جامعه توسعه یافته نخواهد شد و کشورهایی هم که در دهه های اخیر توسعه پیدا کردند روی آموزش و پرورش و دانشگاه ها و توسعه فرهنگی متمرکز شدند و دزر منابع انسانی که رشد کردند به خودی خودزمینه رشد و توسعه در بخش های دیگر هم بوجود آمد.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: انسان بادانش، با اندیشه و با هدف می تواند موتور توسعه یک جامعه و کشور باشد که این مهم با برنامه ریزی همه جانبه در آموزش و پرورش تحقق پیدا خواهد کرد و با توجه به گزارشی که در خصوص وضعیت بدنی و جسمی از سوی معاون وزیر آموزش و پرورش در جلسه هم مطرح شد، وزارت آموزش و پرورش ، وزارت ورزش و جوانان ، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی موظف شدند که با کمک همه دستگاه های ذیربط تلاش کنند تا شاخص ها ی سلامتی دانش آموزان را به سمت مطلوب ارتقاء دهند.

وی افزود: باور جدی همه صاحبنظران این است: کشورهایی که در ورزش قهرمانی به موفقیت های قابل توجهی در عرصه جهانی ، قاره ای و المپیکی دست یافتند پیش از آن در ورزش همگانی برنامه گسترده ای داشتند بطوریکه از دامن ورزش همگانی ، استعدادها و خلاقیت های ورزشی شناسایی و شکوفا شدند.

ورزش و جوانان گفت: باور جدی دارم که در اکثر نقاط کشورمان خصوصا در شهرها با توجه به کإرهابی که در ۴٢ سال گذشته صورت گرفتن ، با کمبود اماکن ورزشی مواجه نیستیم ، هر چند که در برخی نقاط مرزی، روستایی ممکن است کمبودهایی باشداما در اکثریت نقاط شهری کشور و حتی در روستاها امکانات ورزشی خوبی وجود دارد ولی چیزی که از آن رِنج می بریم فقدان یک برنامه ریزی استراتژیک و کلی برای تحقق همگرایی دستگاه های مختلف در بهره برداری از اماکن ورزشی است.

سلطانی فر ادامه داد: نمایندگان دستگاه های مختلف دوست دارند و آماده کمک هستند و در عمل هم این مهم را نشان دادند بطور مثال اماکن وزارت ورزش و جوانان در ساعت های صبح در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته شده است ، بنابراین ما باید این مهم را در دستور کار قرار دهیم که برنامه کامل و جامعی برای بهره برداری از اماکن ورزشی با فرمول و رویکرد مشخص تدوین و به مرحله اجرا برسد.

سلطانی فر در پایان از اهتمام و رویکردی که برای توسعه ورزش همگانی در بین دستگاه های مختلف وجود دارد، به نیکی نام برد و ابراز امیدواری کرد که با تدوین برنامه جامع بهره برداری از اماکن ورزشی کل کشور ، ضریب بهره وری استفاده از این اماکن بالاتر رفته و سطح سلامت جامعه در یک برنامه ریزی چند ساله ارتقا یابد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top