امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 14997 |
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ | ارسال توسط : |
221 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

بهرنگ کیائیان که معتقد است سایت خانه کتاب اصلا پتانسیل لازم برای نمایشگاه مجازی کتاب را نداشته است از مشکلاتی در این رویداد که به گفته او علتش مشکل نرم‌افزاری‌ای‌ است‌ که وزارت ارشاد درست کرده می‌گوید.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، مخاطبان و خریداران نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران که از روز نخست برگزاری دچار اختلالاتی در دسترسی بوده است، در روزهای اخیر در پیام‌هایی از این‌که برای کتاب‌های برخی از ناشران امکان خرید وجود ندارد گفتند؛ این در حالی است که در سومین روز از برگزاری این رویداد در اطلاعیه‌ای چهار مورد به عنوان علت این ماجرا عنوان شد: شرکت نکردن ناشر در نمایشگاه مجازی کتاب تهران، اتمام موجودی کتاب به دلیل فروش در نمایشگاه مجازی کتاب تهران، عدم ثبت کتاب در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران به دلیل عدم اعلام وصول ناشر و عدم اعلام موجودی کتاب توسط ناشر در پنل فروش. 

به دنبال آن‌چه اتفاق افتاد، ماجرا را از یکی از ناشران جویا شدیم که کاربران فضای مجازی در پیام‌هایی از در دسترس نبودن کتاب‌های آن‌ها گفته‌اند. 

بهرنگ کیائیان، از مسئولان نشر چشمه در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا در خصوص حضور این نشر در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: نشر چشمه در این رویداد حضور دارد و بسیاری از همکاران ما بسیج شده‌اند و مشغول انجام کارها هستند. اما آن‌چه اتفاق افتاده به خاطر مشکل نرم‌افزاری‌ای‌ است که وزارت ارشاد درست کرده و مردم نمی‌توانند کتاب‌های ما را پیدا کنند، وگرنه از طرف ما مشکلی وجود ندارد؛ این مشکل سایت ارشاد است.

او افزود: ممکن است فقط برای معدود عناوینی موجودی نداشته باشیم اما اکثر کتاب‌های‌مان موجود هستند و برای‌شان موجودی داده‌ایم و حتی همه چیز را اصلاح کرده‌ایم؛ به طور کلی ما به نحو درستی در نمایشگاه شرکت کرده‌ایم اما مشکلات زیادی با سایت نمایشگاه داریم، فاکتورهای زیادی برای‌مان آمده بودند اما اصلا امکان دانلود آن‌ها را در کنترل پنل نداشتیم و برای همین نمی‌توانیم خوب سرویس‌دهی کنیم.

کیائیان سپس با بیان این‌که از طرف خودشان سعی کرده‌اند امکانات را طوری فراهم کنند که مشکلی برای خرید مخاطبان به وجود نیاید اظهار کرد: اما متاسفانه سایت خانه کتاب که برای نمایشگاه آماده شده، اصلا پتانسیل این را ندارد. پهنای باند کمی به ما داده‌اند و حتی صفحه ناشران درست باز نمی‌شود که البته قرار بود درست شود، ولی دیگر چند روز از نمایشگاه گذشته است.

مسئول نشر چشمه همچنین درخصوص وضعیت فروش این نشر در نمایشگاه مجازی کتاب بیان کرد: وضعیت نسبت به نمایشگاه حضوری کتاب اصلا قابل مقایسه نیست. البته ما خیلی توقع زیادی از این نمایشگاه نداشتیم، در مجموع بد نبوده اما اگر این مشکلات نرم‌افزاری نبود، می‌توانست خیلی بهتر و مناسبت‌تر باشد. این مشکلات حتی باعث شده که خیلی‌ها حتی از خرید از نشر چشمه منصرف شوند. این خیلی بد است که مخاطبان فکر می‌کنند ما اصلا در نمایشگاه حضور نداریم.

او با اشاره به دیر لود شدن صفحات سایت نمایشگاه مجازی کتاب حتی برای ناشران، گفت: مشکل دیگری که وجود داشت این است که چون سیستم ثبت کتاب در خانه کتاب با چاپ کتاب فاصله دارد و کند است و دو، سه هفته طول می‌کشد، باعث شده کتاب‌هایی که در این چند هفته منتشر کرده‌ایم و حتی تجدید چاپ‌های جدیدمان را هم نتوانیم در نمایشگاه عرضه کنیم.

بهرنگ کیائیان در پایان درخصوص برخی از آثار نشر چشمه  که با جست‌وجو در سایت نمایشگاه مجازی کتاب پیدا نمی‌شوند، مثل کتاب «اسب‌ها اسب‌ها از کنار یکدیگر»، آخرین رمان محمود دولت‌آبادی که در ماه‌های اخیر منتشر شده است، گفت که این رمان و نیز دیگر آثار منتشرشده در نشر چشمه در نمایشگاه مجازی کتاب موجود است اما این مشکل از سیستم است که گاهی برخی کتاب‌ها را نشان می‌دهد و گاهی نشان نمی‌دهد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top