امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 14935 |
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ | ارسال توسط : |
478 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

به گفته بلومبرگ روی کار آمدن دولت بایدن باعث امیدواری بیشتر معامله گران به آینده شده است.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی به بررسی وقایع بازار ارز ایران پرداخت و نوشت: روی کار آمدن دولت بایدن در آمریکا که یکی از شعارهای کمپین انتخاباتی اش بازگشت به توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ با ایران بوده است، باعث شد تا ارزش ریال در بازار ارز ایران به بالاترین سطح خود طی پنج ماه اخیر برسد. در معاملات روز چهارشنبه نرخ برابری هر دلار به ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار آزاد رسید که نسبت به نرخ دو هفته قبل ۱۷ درصد افزایش نشان می دهد.  

بلومبرگ در ادامه با اشاره به ریزش ۸۰ درصدی ارزش ریال مقابل دلار از می سال ۲۰۱۸ نوشت: خروج دولت ترامپ از برجام و اعمال تحریم های شدید علیه اقتصاد ایران باعث شد تا ارزش ریال کاهش را تجربه کند. بایدن که معاون اول دوره ریاست جمهوری اوباما بود از بازگشت به توافق هسته ای و رفع تحریم های مرتبط با برجام به شرطی که ایران به تعهداتش بازگردد، دفاع کرده است. دوره ریاست جمهوری وی احتمال آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران در خارج از این کشور را نیز بالا برده است که می تواند باعث کاهش مشکل عرضه ارز در ایران شود.  

ماسیج وویتال- بنیان گذار و کارشناس ارشد سرمایه گذاری در موسسه امتلون کپیتال آمستردام- گفت: دورنمای آزادسازی میلیاردها دلار از وجوه بلوکه شده ایران در کره جنوبی و دیگر کشورها در کنار احتمال معافیت تحریمی خرید نفت از ایران باعث افزایش تقاضا برای در اختیار داشتن ریال شده است.  

بلومبرگ همچنین با اشاره به رشد بورس پس از چندین روز ریزش متوالی نیز نوشت: پس از استعفای رییس سازمان بورس، شاخص بورس تهران کار خود را با صعودی حدود سه درصد به پایان رساند. در مقایسه با رکورد ثبت شده در تابستان امسال، شاخص بورس تهران ۴۲ درصد کاهش یافته است که بخشی از آن مرتبط با کاهش ارزش ریال و جذاب شدن گزینه های دیگر برای سرمایه گذاری بوده است.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top