امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 14923 |
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹ | ارسال توسط : |
515 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

کاهش نسبی شیوع ویروس کرونا در کشور و از سر گرفته شدن برخی از برنامه های هنری، فرصتی را فراهم آورده تا گالری‌ها نیز به شکلی جدی تر با برگزاری نمایشگاه‌های هنری، به فعالیتشان ادامه دهند؛ البته برخی ترجیح داده‌اند که در شرایط فعلی همچنان نمایشگاه‌های آنلاین برگزار کنند.

در همین راستا این گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، مروری دارد بر برخی از نمایشگاه‌هایی که به صورت مجازی و حضوری در این ایام برپا هستند.

********

«فاصله» در گالری اعتماد 

نمایشگاه انفرادی با آثاری از فلورا فیض بخش و با عنوان «فاصله» روز جمعه (سوم بهمن ماه) در گالری اعتماد افتتاح می شود و تا ۱۴ بهمن ماه نیز ادامه دارد. 

در توضیح این نمایشگاه آماده است که «گویی برای ساکنین، چاره ای جز رفتن نبود. طبیعت تغییر کرد و بسیاری از گیاهان از دست رفتند. آنها که مقاوم تر بودند اما، سازگار با شرایط، به زندگی ادامه دادند. این مجموعه، نگاهی از دور به این سرزمین ترک شده و رویاها و خاطرات به جامانده در آن است.»

امکان بازدید از این نمایشگاه هر روز به غیر از دوشنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰  فراهم شده است. 

گالری اعتماد ۱ در میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن‌بست شیرودی، پلاک ۲۵ واقع شده است.

«اوسیا» در گالری کاما

نمایشگاه «اوسیا» با نمایش آثار نقاشی فرنوش قربانی از ۳ تا ۸ بهمن در گالری کاما برپا می شود. فرناز قربانی در مجموعه آثار نقاشی «اوسیا» که با الهام از فلسفه اشراق خلق کرده، سعی دارد جهانی نامحسوس را به شکل فرمالیستی بازنمایی کند.

در این نمایشگاه ۱۲ اثر نقاشی که با تکنیک ترکیب مواد روی بوم  خلق شده اند برای نخستین بار به نمایش درمی آیند.

فرنوش قربانی در استیتمنت این نمایشگاه می گوید: مجموعه پیش رو بازنمایی فرمالیستی از جهانی نامحسوس است. فرم در قامت ادراک انتزاعی هستی درآمده و با فضایی لایتناهی روانه کمال می‌شود، در حرکت موجودیت می‌یابد و مرز رکود را درمی‌نوردد، تقابلی از فرم، رنگ، خط و سطح، سکوت و هیاهو و مجموعه‌ای از اضداد جوهر اصلی هستی را می‌سازد، که فضایی نامیرا و قدسی به وجود می‌آید و این جهان فرو دست را با انعکاسی از سایه‌های افلاطونی درمی‌آمیزد و این آثار به واسطه‌ی عمق رنگ‌ها و فرم‌ها در پی کشف راز هستی است. رجعتی می کنم به نقش روانشناسانه‌، جادوی رنگ را نشانه می‌گیرم و در بی‌کرانگی زمان و مکان تماشاگر را با پرسشی بی‌پاسخ دعوت به شناخت عظمت هستی می‌کنم …

نمایشگاه آثار نقاشی فرنوش قربانی با عنوان «اوسیا» از ۳ تا ۸ بهمن در گالری کاما برپا می شود. علاقه مندان برای بازدید از  این نمایشگاه به جز یکشنبه ها می توانند به خیابان پاسداران گلستان دهم پلاک ۴۴ طبقه دوم مراجعه کنند.

نمایشگاه بین‌المللی خوشنویسی در فرهنگستان هنر

نمایشگاه و همایش بین‌المللی خوشنویسی «راه ابریشم» با آثاری از نزدیک به ۳۰ کشور دنیا روز جمعه (سوم بهمن‌ماه) در فرهنگستان هنر افتتاح می‌شود.

این مراسم قرار است با حضور محمدحسن طالبیان (معاون میراث فرهنگی)، سیدمجتبی حسینی (معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، علیرضا اسماعیلی (رئیس فرهنگستان هنر)، غلامحسین امیرخانی (رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران) و حجت‌الله ایوبی (دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو) برگزار شود.

همچنین قرار است از تمبر یادبود اولین نمایشگاه و جشنواره خوشنویسی «راه ابریشم» نیز در این مراسم رونمایی شود.

این مراسم از ساعت ۱۵ تا ۱۷ روز جمعه (سوم بهمن ماه) در فرهنگستان هنر واقع‌شده در خیابان ولیعصر (عج)، تقاطع خیابان طالقانی برگزار می‌شود.

 ۲۰۱ اثر از هنرهای چوبی در فرهنگسرای نیاوران 

دوازدهمین نمایشگاه نگاره‌های چوبی (هیما)، ۲۰۱ اثر از ۱۲۱ هنرمند کشور را به نمایش گذاشته است. در این نمایشگاه که با همکاری پژوهشگاه هنرهای سنتی و فرهنگسرای نیاوران دوم بهمن ماه در فرهنگسرای نیاوران افتتاح می‌شود، آثاری از هنرمندان هنرهای چوبی در رشته‌های معرق منبت، مشبک، خاتم‌سازی، گره چینی، نازک‌کاری، سازسازی، خراطی، سوخت‌نگاری و حجم‌های چوبی به نمایش گذاشته می‌شود.

در مجموع ۲۰۱ اثر شامل ۸۱ اثر حجمی، ۱۶ ساز و ۱۰۴ تابلویی از هنرمندان نقاط مختلف ایران به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه از روز پنجشنبه (دوم بهمن) تا جمعه (۱۷ بهمن‌ماه) ۹۹ همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ امکان بازدید دارد.  همچنین این نمایشگاه روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۸ پذیرای بازدید کنندگان است.

آثار کامبیز درمبخش در گالری هو

گالری هو پنجشنبه و جمعه (دوم و سوم بهمن ماه) میزبان نمایشگاه منتخب آثار کامبیز درم‌بخش، هنرمند پیشکسوت کارتونیست است. 

این گالری در خیابان کریم خان، ویلا، نبش پرویزی، پلاک دو واقع شده و از ساعت ۱۷ تا ۱۹ پذیرای علاقمندان است.

پس از نمایش آثار، فروش آنها به مدت دو هفته به صورت آنلاین به نشانی  hooartgallery@ برقرار است.

نمایشگاه «پری هانی» در گالری آرتیبیشن
 

نمایشگاه «پری هانی» با نمایش آثاری از پروین هانی طبایی، روز جمعه (سوم بهمن ماه) در گالری آرتیبیشن برگزار می شود. 

پروین هانی طبایی نگاهی ویژه به طبیعت ساده دارد و آثار او هرچند انسان‌ها، پرندگان، درختان و غیره را به تصویر می‌کشد و گاهی هم پر از سکوت است. او مجموعه‌های تصویری از زندگی ترکمن‌ها و خطه جنوبی کشور، روایت‌های شعری فروغ فرخ‌زاد و مجموعه‌های کلاغ‌ها و طبیعت را به نمایش گذاشته است و اکنون در نمایشگاهی با عنوان «پری هانی» مجموعۀ درختان خود را به نمایش می‌گذارد.

امکان بازدید از این نمایشگاه در روزهای تعطیل از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ودر روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۲۰ فراهم شده است.

گالری آرتیبیشن در خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینۀ ارشاد، نرسیده‌به همت، گل‌نبی(غرب)، میدان احمدی‌روشن(کتابی)، خیابان ساسانی‌پور، خیابان دریا(قندی)، پلاک ۶ واقع شده است. 

«گیومه» در گالری طراحان آزاد

نمایشگاه انفرادی «گیومه» با آثاری از سمیرا اسکندرفر تا ۳۰ بهمن‌ماه در گالری طراحان آزاد برگزار است.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «در کشاکش میل به زندگی که گویا ذاتی بشر است و حُب جان که حالا لازمه‌اش جدایی و انزواست، گاه فرصتی به دست می‌آید برای نظاره به خود و به دیگری. حالا که هر یک به تنهایی بر قایق خود نشسته و تن به حرکت دایره‌وار حیات داده‌ایم که امیدی به تغییرش نیست، زمان آن است که نگاهی دوباره بیندازیم به داشته‌هایمان. بخشی از دارایی ما (طراحان آزاد) دوستی با هنرمندانی است که چند سال یک بار آثارشان را در قالب نمایشگاهی انفرادی ارائه کرده‌اند. در این فرصت بر آن شدیم که هر هفته بر یکی از آنان نوری تازه بتابانیم. از هرکدام خواستیم که آخرین سه اثرش را در اختیار گیومه قرار دهد …»

گالری طراحان آزاد در میدان فاطمی، میدان گل‌ها، میدان سلماس واقع شده است.

گالری پنج‌شنبه‌ها تعطیل است. امکان بازدید از این نمایشگاه در سایر روزهای هفته از ساعت ۱۶ تا ۲۰ فراهم است.

نمایشگاهی برای غزه در موزه هنرهای معاصر فلسطین 

همزمان با «روز غزه»، نمایشگاه پوستر و کاریکاتور در موزه معاصر فلسطین برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه ۴۳ اثر پوستر از هنرمندان سراسر کشور و ۳۷ اثر کاریکاتور از هنرمندان داخلی و بین‌المللی به نمایش گذاشته می‌شود.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه، عصر دوشنبه (۲۹ دی‌ماه) از ساعت ۱۶ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد. نمایشگاه «نوار نور» تا ۸ بهمن ماه همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ دایر است.

علاقه‌مندان جهت بازدید از نمایشگاه می‌توانند به نشانی میدان فلسطین،خیابان طالقانی،خیابان برادران شهید مظفر نرسیده به بزرگمهر پلاک ۷۴ موزه فلسطین مراجعه کنند.

انتهای پیام 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top