امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 14919 |
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹ | ارسال توسط : |
254 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

رییس جامعه هتلداران ایران می‌گوید از سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی به خاطر دریافت جریمه، برخلاف مصوبه ستاد ملی کرونا شکایت می‌کند.

فروردین‌ماه ۹۹ ستاد ملی مدیریت کرونا با صدور مصوبه‌ای مهلت داد پرداخت مالیات‌ها، اعم از مالیات‌ بر درآمد و مالیات بر ارزش‌افزوده و ۲۳ درصد حق بیمه کارفرمایی پرسنل شاغل در واحدهای گردشگری به مدت سه ماه به تعویق بیافتد. اما جمشید حمزه‌زاده به انعکاس روز و به نقل از ایسنا گفت که این مصوبه رعایت نشده و با اجماع هتلداران از این دو سازمان به دیوان عدالت شکایت می‌شود.

او اضافه کرد: سازمان امور مالیاتی برای سه ماه فروردین اردیبهشت و خردادماه ۹۹ که طبق مصوبه ستاد کرونا نباید مالیات دریافت می‌کرد ۱۰ درصد جریمه لحاظ کرده و سازمان تامین اجتماعی برای بیمه ۲ درصد جریمه تعیین کرده است.

رییس هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران همچنین از پیگیری معافیت مالیاتی هتل‌های چهار و پنج‌ستاره خبر داد و افزود: مجلس قبلا در مصوبه‌ای هتل‌های یک تا سه‌ستاره را از پرداخت مالیات معاف کرده است، پیگیریم این مصوبه را برای هتل‌های چهار و پنج ستاره نیز دریافت کنیم.

او در ادامه به نشستی که به تازگی با اعضای هیأت‌مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی داشته و به توافق‌هایی که برای ایجاد اتاق فکر و تهیه برنامه‌هایی برای دوران پساکرونا صورت گرفته است، اشاره کرد و میزان خسارت ناشی از کرونا در این استان به ویژه شهر مشهد را قابل توجه دانست و گفت: مشهد ۲۴۰ هتل دارد که درحال حاضر فقط ۶۵ هتل فعال‌اند و ۱۷۵ هتل دیگر در دوران کرونا کامل تعطیل بوده‌اند. با توجه به گزارش‌های موجود، مشهد از جمله شهرهایی است که بیشترین خسارت ناشی از کرونا را متحمل شده‌اند. هتل‌های این شهر که از فروردین تا خردادماه ملزم و مجبور به تعطیلی بودند، پس از آن هم زیارت حرم امام رضا (ع) با محدودیت مواجه بوده است، بنابراین تعداد مسافران این شهر به شدت ریزش داشته که طبیعتا به هتل‌ها خسارت سنگینی وارد کرده است.

حمزه‌زاده درباره وضعیت اقامت در هتل‌های کشور توضیح داد: تا پیش از رفع منع تردد بین شهری، ظرفیت اسکان در هتل‌ها زیر ۱۰ درصد بود، اکنون آن روند با شیب بسیار ملایمی درحال تغییر است. میانگین اشغال ظرفیت هتل‌ها پس از رفع محدودیت تردد در بین بیشتر شهرها دو تا سه درصد تکمیل شده است. با توجه به آمارهایی که موجود است بیشتر مردم همانند دوران پیش از کرونا، ترجیح می‌دهند در خانه اقوام خود اقامت کنند.

رییس جامعه هتلداران ایران به خبرهایی که درباره ازدحام جمعیت در جزایر کیش و قشم و تکمیل صددرصد ظرفیت هتل‌های آن‌جا منتشر شده است، اشاره کرد و افزود: شاید تعداد مسافران این جزایر زیاد باشد اما هتل‌ها صددرصد تکمیل نشده‌اند، چون بیشتر مردم از خانه اجاره‌ای استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top