امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 14909 |
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ | ارسال توسط : |
191 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: بسیاری از تجار اعلام آمادگی کرده اند که می توانند با ارز آزاد روغن وارد کشور کنند اما گمرک اجازه واردات نمی دهد.

قاسمعلی حسنی در گفت و گو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، با بیان اینکه روغن همچنان در بازار با  قیمت های بالا خرید و فروش می شود و روغن جامد نیز در بخش بنکداری بسیار کم است، گفت:بسیاری از تجار اعلام کرده اند که با بهره گیری از اعتبارات خود در بازارهای جهانی و همچنین با ارز آزاد می توانند اقدام به واردات روغن کنند اما گمرک اجازه واردات روغن حتی در مناطق آزاد را هم نمی دهد.

وی ادامه داد:اگر اجازه دهند که روغن با ارز آزاد وارد کشور شود قیمت آن در بازار داخلی کاهش می یابد. در غیر این صورت بایستی منتظر چندین تولید کننده باشیم و بازار با نوساناتی همراه خواهد بود.

دبیر کل اتحادیه بنکداران موادغذایی در تشریح اینکه چگونه واردات با ارز آزاد منجر به کاهش قیمت ها در بازار داخلی می شود، گفت: در دنیا قیمت جهانی محصولات با کاهش مواجه می شود و اینگونه نیست که همواره قیمت ها صعودی باشد. به  طور مثال در آذر ماه که ماه خرید انبوه اقلام در دنیا است میان کمپانی های تولیدکننده برای  فروش محصولاتشان رقابت صورت می گیرد و برخی شرکت ها برای به دست آوردن بازارهای بیشتر دامپینگ می کنند یا اینکه بسیاری از آنها تخفیفاتی گاها تا ۵۰درصد در نظر می گیرند و برای تارگت زدن قیمت ها را کاهش می دهند. همه این موارد می تواند منجر به خریدهای خوبی شود.

وی اضافه کرد:دولت نیز می تواند به جای تخصیص ارز ۴۲۰۰تومانی و رسیدن آن به دست عده ای خاص به مصرف کنندگان به صورت مستقیم  برای خرید اقلام مورد نیازشان  یارانه دهد.

حسنی در ادامه با بیان اینکه اگر شکر با ارز آزاد وارد کشور می شد قیمت آن ارزانتر بود و گرانفروشی نیز رخ نمی داد، اظهار کرد: در حال حاضر شکر با قیمت مصوب ۶۶۵۰ تومانی همچنان در بازار با قیمت  بالا فروخته می شود و قیمت عمده آن برای بنکداری ها به  ۱۰هزار و۳۰۰تومان رسیده است.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top