امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 14895 |
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ | ارسال توسط : |
400 بازدید
۰
| 6
ارسال به دوستان
پ

پروژه مرمت موزه هنرهای معاصر تهران که از اردیبهشت ماه سال ۹۷ آغاز شد، حالا بعد از گذشت بیش از دو سال به پایان رسیده و قرار بود تا پایان دی‌ماه نیز افتتاح شود. این درحالی است که به گفته مدیرکل اداره هنرهای تجسمی به دلیل همپوشانی برخی از برنامه‌ها زمان افتتاح موزه تعویق افتاده و قرار است تا هفته آینده نشست خبری بازگشایی موزه برگزار شود.

هادی مظفری، مدیر اداره کل هنرهای تجسمی در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا درباره علت محقق نشدن وعده بازگشایی موزه هنرهای معاصر تهران در دی‌ماه، توضیح داد که به دلیل همپوشانی برخی از برنامه‌ها، زمان بازگشایی موزه به تعویق افتاده است. اما تا هفته آینده نشست بازگشایی برگزار می‌شود. 

او همچنین اعلام کرد که برای افتتاح موزه منتظر مجوز ستاد ملی کرونا هستند.

موزه هنرهای معاصر تهران یکی از مهم‌ترین گنجینه‌های هنر مدرن محسوب می‌شود که دارای آثار هنری زیادی از دوره تاریخی پایان جنگ جهانی دوم تا دهه ۱۹۸۰ است. گفته می‌شود این مجموعه یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های هنر اکسپرسیونیسم انتزاعی در جهان است که همه جنبش‌های هنری قرن ۱۹ و ۲۰ را پوشش می‌دهد.

اهمیت وجود این آثار باعث شد که نهم اردیبهشت سال ۹۷ اعلام شود، موزه هنرهای معاصر تهران نیاز به بازسازی دارد و به دلیل تعمیرات گسترده تا آخر تابستان تعطیل خواهد بود؛ البته فرآیند بازسازی که قرار بود حدود شش ماه به طول بیانجامد، بعد از گذشت دو سال به پایان رسید.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top