امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 14883 |
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ | ارسال توسط : |
287 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

نایب رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران می گوید زنگ خطرها در تامین ارز مورد نیاز برای دارو به صدا در آمده است.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، هاله حامدی فرد امروز در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: اعضای اتاق بازرگانی در طول هفته های گذشته بارها به شکل دلسوازنه موضوع تامین واکسن برای کرونا را پیگیری کردند اما باید بدانیم که متاسفانه مشکلات در حوزه دارو تنها به واکسن ختم نمی شود و ما در عرصه های مختلف با چالش مواجه هستیم.

وی با بیان این که بخش خصوصی همچنان با معضل تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی مواجهه است بیان کرد: مشکل اصلی ما مربوط به دو نرخی یا چند نرخی بودن نرخ ارز است. ارز دولتی باعث ایجاد یارانه و فساد می شود و دسترسی به آن برای بسیاری از فعالان حوزه دارو دشوار است.

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان این که در سه ماه پایانی سال جاری تامین ارز برای دارو با کمبود جدی مواجه شده است توضیح داد: متاسفانه دپوی مواد اولیه تولید دارو در کشور بسیار پایین آمده و این در حالی است که ۹۷ درصد داروی مصرفی کشور در داخل کشور تولید می شود و تامین مواد اولیه برای دارو در این زمینه اهمیت بسیار جدی دارد.

حامدی فرد ادامه داد: متاسفانه با پرداخت یارانه غیر مستقیم تعدادی از کسانی که قصد دارند از این فضا سوءاستفاده کنند، به عرصه وارد شده و نیازمندان واقعی از آن محروم می شوند. این د رحالی است که بخش خصوصی بارها اعلام کرده که باید به جای یک یارانه غیر مستقیم فضای تولید واقعی شود و اقشار کم در آمد به شکل مستقیم از دولت حمایتهای لازم را دریافت کنند.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top