امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 14881 |
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ | ارسال توسط : |
453 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

با ادامه روند ریزشی در بازار سرمایه، زمزمه های تزریق یک درصد از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار در چند مرحله به گوش رسید و درحالی که مرحله نخست این قرار، به مبلغ یک هزار میلیارد تومان اجرا شد، به نظر می رسد صندوق توسعه ملی قصد تزریق منبع جدید به صندوق تثبیت بازار را ندارد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، کاهش های پی در پی شاخص بورس از بعد از مردادماه مسئولان را بر آن داشت تا تصمیمات مختلفی برای به تعادل رساندن بازار سرمایه اخذ کنند. یکی از این تصمیمات تزریق منابع صندوق توسعه ملی به این بازار بود.

در این راستا، اواخر شهریورماه حسن قالیباف اصل – رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار – اعلام کرد که این سازمان پیگیر نهایی شدن انتقال یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار است و بر این موضوع تاکید کرد که اجرای این مصوبه در شرایط فعلی بازار برای بازارگردانی مداوم همه نمادها و افزایش نقدشوندگی بازار اتفاق بسیار خوبی است.

این ماجرا برای دو ماه ابهامات زیادی داشت تا اینکه در نهایت در دهه نخست آذرماه یک هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار تزریق و اعلام شد که این منبع در شرایط بحران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

همچنین وعده داده شد که مبالغ جدیدی طی مراحل دیگر تزریق خواهد شد. حتی چندی پیش مدیرعامل صندوق توسعه ملی از تزریق ۲۵۰۰ میلیارد تومان، در مرحله دوم حمایت این صندوق از بورس تا پایان سال، خبر داد.

صندوق تمایلی به تزیرق منابع حدید ندارد

با اینحال و درحالی که بازار سرمایه این روزها با شتاب بیشتری نسبت به گذشته درحال ریزش است، خبرهایی به گوش میرسد مبنی بر اینکه صندوق توسعه ملی قصد تزریق منابع جدیدی به صندوق تثبیت بازار را ندارد.

در این راستا محمد ابراهیم آقابابایی، رئیس هیئت عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه در گفت و گو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا اظهار کرد: صندوق توسعه ملی تا کنون فقط هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار سرمایه تزریق کرده است و علی رغم اینکه مطابق مصوبه شورای عالی بورس و نهادهای بالادستی قرار بود بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان در صندوق تثبیت بازار سرمایه سپرده گذاری کند اما تا کنون فقط هرار میلیارد تومان آن را بعد از پیگیری های فراوان وزیر اقتصاد با نرخ ۱۲ درصد سالانه سپرده گذاری کرده و درخواست سپرده گذاری جدید صندوق تثبیت بازار سرمایه را مورد توجه قرار نداده است.

وی تاکید کرد: درواقع این صندوق علی رغم پیگیری های صندوق تثبیت بازار سرمایه، سازمان بورس،  معاونت بانکی و بیمه ای وزارت اقتصاد و وزیر اقتصاد، همچنان تمایلی به سپرده گذاری در صندوق تثبیت بازار سرمایه و اجرای قانون را ندارد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top